تاریخ انتشار : 1398/3/19 چاپ خبر
خطرات شنا در رودخانه‌ها و کانال‌ها

تفریحی به قیمت جوان مرگ شدن / حوادثی که باید پیشگیری شود

هر چند شنا کردن در رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری ممنوع است ولی باز هم شاهد شنای جوانان و نوجوانان در این اماکن هستیم و حوادث متعددی رخ می‌دهد.

به گزارش جنوب 24؛  گرمای هوا در استان بوشهر طی روزهای اخیر افزایش یافته است و با توجه به کمبودهایی که در حوزه تأمین آب شهری وجود دارد، برخی از افراد به کانال‌های آبیاری و سدها و رودخانه‌ها روی می‌آورند.

شنا در دریاچه سدها، بندها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری دارای خطرات فراوانی است و هر ساله شاهد بروز مخاطرات متعددی برای افرادی که در این اماکن شنا می‌کنند هستیم.

محل‌هایی که برای شنا مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب از نظر بهداشتی دارای مشکلات فراوانی هستند و به علت ورود فاضلاب شهرها و روستاها به این آب‌ها از نظر بهداشتی مناسب نیستند.

این آلودگی می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افرادی که در این کانال‌ها و یا رودخانه‌ها شنا می‌کنند ایجاد کنند.

غرق‌شدگی یکی دیگر از خطراتی است که شنا کردن در رودخانه‌ها در پی دارد و هر ساله شاهد بروز حوادث ناگواری برای افرادی که در مسیر رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان شنا می‌کنند هستیم.

بی احتیاطی و یا عدم آشنایی به فنون شنا و یا آشنا نبودن به محلی که برای شنا انتخاب کرده‌اند باعث بروز حادثه می‌شود و متأسفانه اغلب افرادی که دچار سانحه می‌شوند، از قشر جوان هستند.

ممنوعیت شنا در رودخانه و کانال آب

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارها و بارها نسبت به خطرات شنا کردن افراد در دریاچه‌ها و کانال‌های آبیاری هشدار داده شده است و متأسفانه شاهد بروز حوادثی نیز هستیم.

حسین باشی زادگان تصریح کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم که از شنا کردن در سازه‌های آبی استان اعم از دریاچه سدها، بندها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری به دلیل خطر غرق‌شدگی، جدا خودداری کنید.

شنا در رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و محدوده تأسیسات تنظیم و کنترل جریان آب به ویژه دریچه‌های ورودی و خروجی سدها و آبشارهای استان بوشهر ممنوع است.

امکانات شنا توسعه یابد

نبود امکانات مناسب در استان بوشهر برای شنای جوانان و نوجوانان یکی از عوامل علاقه مردم این استان به شنا در آب‌های رودخانه‌ها و کانال‌ها است.

انتظار می‌رود مسئولان تلاش ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های مناسب برای شنا در سواحل دریا و همچنین کانال‌های آبیاری و رودخانه‌ها داشته باشند.

حضور نجات غریق در محل‌های شنای جوانان در کانال‌ها و درخانه‌ها و همچنین شناگاه‌های دریا نیز می‌توان باعث کاهش حوادث و مخاطرات برای جوانان شود

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.