تاریخ انتشار : 1398/2/16 چاپ خبر
مدیرکل زندانهای استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد:

۲۵ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان استان بوشهر برگزار می‌شود / 127 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار آزادی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال ۲۵ جشن گلریزان برای جمع‌آوری کمک خیران این استان از اول ماه رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش جنوب 24؛ سید قاسم طباطبایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۷ زندانی جرایم غیر عمد با ۲۱۲ میلیارد ریال بدهی در این استان منتظر رأفت و نگاه مهربانانه خیران هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر بابیان اینکه از این شمار زندانی جرایم غیر عمد ۸۴ تن با جرایم مالی و ۴۱ نفر به دلیل مهریه و نفقه و ۲ نفر نیز به دلیل تصادف در بند هستند گفت: از مجموع زندانیان جرایم غیر عمد در استان بوشهر ۱۲۴ نفر مرد و ۳ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: با اصلاح قانون بیمه شخص ثالث و اصلاح قانون چک، تعداد مجرمان در این بخش کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در پی حکم رهبر معظم انقلاب برای عفو شمار زیادی از زندانیان کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر مشمول این حکم شدند که از این تعداد ۷۰۰ نفر آزاد و ۵۴۰ نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

طباطبایی بابیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ زندانی در زندان‌های استان بوشهر حضور دارند افزود: لایحه استفاده از ابزارهای الکترونیک و روش‌های جایگزین حبس به مجلس ارائه‌شده که در صورت تصویب و تأمین زیرساخت‌ها و اعتبار استان بوشهر فضا و امکانات لازم را برای اجرا دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر نیز گفت: امسال 25 جشن گلریزان برای جمع آوری کمک خیران استان از اول ماه رمضان برگزار می شود.

سید اسماعیل موسوی با انتقاد از بی توجهی صنایع درآمدزای استان به موضوع آزادسازی زندانیان غیرعمد بیان کرد: در اصفهان، شرکت ذوب آهن و سپاهان سالانه میلیاردها تومان در راستای مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی به ستاد دیه کمک می کنند، اما استان بوشهر با وجود تاسیسات عظیم پارس جنوبی تاکنون هیچ کمکی به ستاد دیه نکرده اند.

موسوی یادآور شد: از این رو تنها با کمک خیرین استان، بسیاری از زندانیان آزاد شده اند، اما اگر پارس جنوبی وارد این عرصه شود، در آزادسازی گروه بیشتری از زندانیان موثر است.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.