تاریخ انتشار : 1402/2/12 چاپ خبر

اتحاد جریان اصلاحات در دانشگاه آزاد بوشهر برای انحراف مسیر رو به رشد علمی

آنطور که شنیده می شود ترکیب عده‌ای از استادان با برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه که القصه زمانی در همین دانشگاه و استانداری بوشهر مسئولیت داشتند، جوی سمی را برای به حاشیه بردن این سازمان ایجاد کرده و حتی گفته می شود مانعی برای حضور دانشجویان در کلاس های درس هستند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" به نقل از گام خبر، نگاهی به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر طی یک سال و نیم اخیر گویای رشد چشمگیر آن در عرصه‌های مختلف اعم از علمی، آموزشی، مدیریتی و رفاهی است تاجاییکه می توان رشد ۳۰ درصدی در جذب دانشجو بعد از گذشت ۳۶ سال از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، تاسیس پردیس فناوری با ۲۰۰ دانشجو در شهرستان عسلویه و در کنار صنعت نفت و گاز، برگزاری رویداد ملی عصر امید در منطقه عسلویه با مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان را از اقدامات مهم طی این مدت برشمرد.

در کنار این موارد نیز می توان به تغییر رتبه دانشگاه آزاد بوشهر از ۱۰ به هشت، راه اندازی درمانگاه دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، تجمیع فضای اداری در شهر بوشهر جهت رفاه حال دانشجویان و صرفه جویی در هزینه فضای اداری، راه اندازی خوابگاه دانشجویی در شهر بوشهر، اخذ سند مالکیت برخی از زمین ها و اماکن تحت مالکیت این دانشگاه و سرمایه گذاری و راه اندازی کارگاه‌های تولیدی اشاره و آن را نقاط عطف این ۱۸ ماه اخیر عنوان کرد.

غلبه نگاه سیاسی بر جو آرام علمی دانشگاه

با این حال و با وجود اینکه قطار حرکت علمی، آموزشی و رفاهی این دانشگاه با سرعت چشمگیری در حال حرکت است، هستند عده‌ای در همین دانشگاه که سعی در متوقف کردن این قطار را دارند. غلبه نگاه سیاسی بر منافع دانشگاه از جمله جو آرام علمی، موضوع مهمی است که طی این چند وقت اخیر توسط عده‌ای که عموما برخواسته از جریان فکری اصلاح طلبی هستند دیده شده. این مساله می تواند حرکت رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر را از مسیر پیشرفت خود منحرف کند.

آنطور که شنیده می شود ترکیب عده‌ای از استادان با برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه که القصه زمانی در همین  دانشگاه و استانداری بوشهر مسئولیت داشتند، جوی سمی را برای به حاشیه بردن این سازمان ایجاد کرده و حتی گفته می شود مانعی برای حضور دانشجویان در کلاس های درس هستند.

حتی چند نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه که حالا آتش بیار معرکه شده اند در چند ماهی که کشور شرایط ملتهبی را سپری می کرد با امضای بیانیه‌هایی فضا را به سمت آشوب هدایت می کنند.

آنچه مسلم است امروز یکی از مهدهای علم بوشهر به واسطه سیاسی بازی عده‌ای از اصلاح طلبان با خطر توقف رشد علمی خود مواجه است که این مسئله با آنچه که رهبر انقلاب برای حرکت و رشد علمی دانشگاه ها ترسیم کرده است نسبت عکس دارد.

مردم و دانشجویان از مسئولین استان انتظار دارند که با ورود به موضوع، به حواشی ایجاد شده در دانشگاه پایان دهند تا جو آرام علمی اسیر سیاسی بازی عده‌ای منفعت طلب نشود و مدیریت جوان دانشگاه بتواند مسیر رو به رشد را سپری کند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.