تاریخ انتشار : 1402/2/10 چاپ خبر

واحدهای راکد استان بوشهر فعال می‌شوند/ حمایت ویژه از کار و کارگر

راه‌اندازی و فعال شدن واحدهای تولیدی راکد در استان بوشهر می‌تواند نقش مهم و اساسی در راستای حمایت از کار و کارگران و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید داشته باشد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" برخی از واحدهای تولیدی طی سال‌های گذشته به خاطر وجود مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی، مواد اولیه، مشکلات خط تولید، برخی قوانین دست و پاگیر، مشکلات گمرکی، صادرات و واردات، مسائل بانکی و… به تعطیلی کشیده شده‌اند.

در حالی که تولید و اشتغال‌زایی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار بوده و واحدهای متعددی طی این سال‌ها شروع به کار کرده‌اند، فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

هر واحدی که به تعطیلی کشیده می‌شود و یا میزان تولید در آن کاهش می‌یابد، باعث بیکار شدن تعدادی از کارگران می‌شود که بیکاری مسائل و آسیب‌های دیگری را نیز به دنبال خود دارد.

از این رو می‌طلبد که مسئولان از همه ظرفیت‌ها برای فعال‌سازی واحدهای تولید راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی داشته باشند که برای این کار همه مسئولان باید پای کار باشند.

طی سال‌های اخیر مسئولان تلاش زیادی را برای فعال‌سازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح استان داشته‌اند تا بار دیگر چرخ این کارگاه‌ها بچرخد و افراد بیشتری مشغول به کار شوند.

هرچند کمبودها و کاستی‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد ولی با تأمین نیازها و رفع برخی از مشکلات و چالش‌های شرکت‌های تولیدی شاهد چرخه بازگشت واحدهای راکد به عرصه تولید هستیم.

حمایت از کار و کارگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید در استان بوشهر عزمی جدی داریم و استاندار بوشهر و دیگر مسئولان با همه ظرفیت‌ها پای کار هستند.

۶۰۰ مصوبه برای حمایت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حاصل شد علی باستین با بیان اینکه برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید تلاش ویژه‌ای داریم اضافه کرد: در این راستا تلاش داریم تا از صنعت و تولید در استان حمایت ویژه‌ای را داشته باشیم.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از تولید نشست‌های مختلفی در استان برگزار شده و با حضور استاندار و دیگر مسئولان بازدیدهای مستمر و مکرری از واحدهای تولیدی در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: در این بازدیدها تلاش می‌شود با شناسایی دقیق مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات و موانع پیش روی این واحدها استفاده شود.

لزوم حمایت از کار و کارگر/ واحدهای راکد استان بوشهر فعال می‌شوند

۶۰۰ مصوبه برای حمایت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی

وی از برگزاری مستمر نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها به صورت ویژه مسائل و مشکلات حوزه تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری به نفع تولیدکنندگان انجام می‌شود.

باستین با اشاره به اینکه این نشست‌ها نقش مهمی را در زمینه رفع مشکلات تولیدکنندگان استان داشته است، افزود: در سال گذشته ۶۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای ۵۳۰ پرونده تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: ۶۰۰ مصوبه برای حمایت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حاصل شد که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شد.

فعال‌سازی واحدهای راکد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان در استان بوشهر همه ظرفیت‌ها بسیج شده است و مدیریت ارشد استان بوشهر عزمی جدی در این زمینه دارد.

امسال ضمن فعال سازی واحدهای راکد تولیدی و صنعتی ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، با حمایت‌های ویژه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود مهدی صفوی یکی از رویکردهای مهم در این زمینه را فعال‌سازی واحدهای راکد در سطح استان دانست و خاطرنشان کرد: با بازدیدهای منظم و حضور در کارگاه‌ها برای رفع مشکلات این واحدها تلاش شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی واحدهای راکد قابل احیا در سطح استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه برنامه‌ریزی عملی برای استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای موجود صنعتی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سریع طرح‌های نیمه تمام و بازسازی و نوسازی صنایع، بهبود فضای کسب و کار از جمله طرح‌های در دست اقدام است.

لزوم حمایت از کار و کارگر/ واحدهای راکد استان بوشهر فعال می‌شوند

راه‌اندازی ۵۵ طرح تولیدی در استان بوشهر

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال ضمن فعال سازی واحد راکد تولیدی و صنعتی ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت، با حمایت‌های ویژه تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

صفوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها ما در استان بوشهر، توجه خاص به مزیت‌های نسبی استان به ویژه در زمینه صنایع دریایی، صنایع معدنی، لوازم خانگی و صنایع پایین دستی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد و توسعه نواحی صنعتی در مناطق روستایی استان و جلوگیری از قاچاق کالا از برنامه‌های در دست اجرا است.

با توجه به ظرفیت‌های خوب استان بوشهر در عرصه صنعتی، انتظار می‌رود که مسئولان با جدیت برای رفع مشکلات حوزه کار و کارگری و گره‌گشایی از تولیدکنندگان پای کار باشند تا ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعال، شاهد فعال‌سازی و افزایش ظرفیت تولید در واحدهای راکد یا نیمه فعال در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.