تاریخ انتشار : 1401/12/8 چاپ خبر
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:

3 هزار خانواده مددجو در بوشهر خودکفا شدند/ شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس توجه ویژه ای به محرومان دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به خودکفایی حدود سه هزار نفر از مددجویان این سازمان گفت: امیداورم در سالهای پیش رو با یک همدلی و هم افزایی مضاعف بتوان مسائل و مشکلات جامعه محروم و نیازمند را مرتفع ساخت.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"محمد رضا میری دوشنبه ۸ اسفند در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ هزار نفر در قالب ۴۴ هزار خانوار که حدود ۶۱ هزار نفر از آنها زن و ۳۱ هزار نفر آقا هستند، تحت حمایت ۱۹ اداره کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند و در طول سال خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به موفقیت‌های کمیته امداد استان بوشهر در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ارزیابی‌های انجام گرفته این استان مقام نخست حوزه اکرام را کسب کرده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر عنوان کرد: هزار و ۶۵۹ یتیم در استان بوشهر تحت حمایت این سازمان هستند و در طرح محسنین چهار هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش و ۱۸ هزار حامی وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص توانمند سازی خانوار گفت: امسال موظف به ایجاد ۱۲ هزار و ۴۶۸ نفر شغل در سطح استان بوشهر بودیم که با ایجاد ۱۲ و هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال تاکنون ۱۰۲ درصد از برنامه محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های خوب استاندار از محل بند ب تبصره ۱۶، مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات هدف گذاری شد که خوشبختانه موفق به جذب ۹۰ درصد از این مبلغ شده‌ایم.

میری با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری صدقات در استان بوشهر بیان کرد: در زمینه جمع‌آوری زکات با جمع‌آوری ۷۵ میلیارد تومان، ۲۰۷ درصدی برنامه‌ها محقق شده است که جزء استان‌های خوب و برتر کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به تحقق صددرصدی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار کرد: هزار و ۶۹۱ مورد ساخت و بهسازی مسکن، ۲ هزار و ۲۲۳ مورد احداث سرویس بهداشتی و ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از جمله این مصوبات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر یادآور شد: مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان است که خوشبختانه امسال ۶۳۸ مسکن روستایی و شهری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس توجه ویژه ای به محرومان دارد

محمد رضا میری در بخشی دیگر از سخنان خود به اهتمام پتروشیمی های منطقه پارس به حوزه مسئولیت های اجتماعی و کمک به جامعه محرومین حوزه پیرامونی این منطقه  اشاره کرد و اظهار داشت:  از یک سالهای گذشته تا کنون اقدامات خوبی توسط شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در سطح شهرستان های جنوبی استان بوشهر انجام شده است.

وی بخشی از این اقدامات را از جمله  ساخت مسکن مددجویی، توزیع بسته معیشتی، توزیع لوازم ضروری زندگی و تبلت دانش آموزی عنوان کرد و گفت امیدوارم با نگاه مثبت مدیران شرکت های مستقر در منطقه پارس در سال جدید با یک همدلی و هم افزایی مضاعف بتوان مسائل و مشکلات جامعه محروم و نیازمند پیرامونی شرکت های پتروشیمی را مرتفع نمود به گونه ای که اعلام شود دیگر هیچ نیازمندی در آن منطقه وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.