تاریخ انتشار : 1401/9/20 چاپ خبر

طرح‌های گردشگری دریایی در سواحل بوشهر اجرایی شد+تصویر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرا طرح‌های گردشگری دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌های مختلفی با مشارکت بخش خصوصی در نوار ساحلی استان بوشهر اجرایی شده است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" نوار ساحلی خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های اقتصادی، عمرانی، گردشگری و تولیدی فراهم کرده است که در این راستا اقتصاد کرانه‌ای در استان تدوین شد.استان بوشهر با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی و بیشتر ساحل است که در این راستا بیش از 920 کیلومتر مرز دریایی و 733 کیلومتر ساحل در استان بوشهر وجود دارد.

اجرا طرح‌های اقتصاد دریا پایه در نوار ساحلی استان

امام جمعه بوشهر بر توجه به اقتصاد ساحلی و کرانه‌ای تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های کشورهای دارای ساحل برای تولید ناخالص ملی دریا است که این از ظرفیت برای اجرا طرح‌های اقتصاد دریا پایه باید در اولویت قرار بگیرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری توسعه سرمایه‌گذاری در عرصه سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: لازم است سند چشم‌انداز طرح‌های اقتصادی دریا محور تدوین و بر اساس ظرفیت سواحل اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی کرانه‌ای را زمینه‌ساز اشتغال، تأمین معیشت و افزایش تولید و صادرات دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌های طبیعی و منابع انسانی توانمند در استان بوشهر موجود است که می‌تواند در عرصه اجرا طرح‌های دریا محور موثر باشد.

وی بر توجه به طرح‌های گردشگری ساحلی در استان بوشهر تأکید کرد و گفت: اجرا طرح‌های گردشگری بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

تدوین اجرا طرح‌های گردشگری دریایی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر هم با اشاره به تدوین اجرا طرح‌های گردشگری خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه آثار تاریخی، منابع طبیعی، بافت قدیم، نوار ساحلی، ظرفیت‌های تجاری، بازار ملوانی از توانمندی‌های مهمی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

اسماعیل سجادی‌منش از پرداخت تسهیلات کم بهره برای اجرا طرح‌های گردشگری خبر داد و بیان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از 1100 میلیارد تومان وارد مدار بهره‌برداری شده و این درحالی است که طرح‌های مهم دیگری در حال اجرا است.

وی از آغاز طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومان در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال از محل تبصره 16 قانون بودجه تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر از پرداخت‌ تسهیلات به سرمایه‌داران در بخش گردشگری خبر داد و افزود: در 8 ماه امسال 95 میلیارد تومان به حوزه طرح‌های گردشگری پرداخت شده است.

سجادی‌منش از اجرا طرح‌های گردشگری دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌های مختلفی با مشارکت بخش خصوصی در نوار ساحلی استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا زمینه گردشگری دریایی و ساحلی 9 ماه از سال در استان بوشهر به سبب آب و هوایی فراهم است که اوج این مهم در فصول پاییز، زمستان و بهار است.

اجرا فانوس دریایی در ساحل بوشهر

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با اشاره به اینکه فانوس دریایی امسال در شهر بوشهر اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار طرح فانوس دریایی تعیین و مشخص شده که با اجرایی و تکمیل آن تحول مهمی در عرصه گردشگری دریایی ایجاد می‌شود.

وحید نیک‌روش سرمایه‌گذاری در اجرا طرح فانوس دریایی را افزون بر 70 تا 80 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در اجرا این طرح رستوران، هتل، بازی‌های مختلف ساحلی طراحی شده است.

وی نوار ساحلی شهر بوشهر را منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: در اجرا طرح‌های گردشگری به ویژه حوزه ساحل و دریا حمایت‌های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر استقرار اسکله‌های سیار در نوار ساحلی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: برای راه‌اندازی گشت‌های دریایی با قایق و دیگر شناورها ایستگاه و پایگاه‌های گشت دریایی در نوار ساحلی بوشهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.