تاریخ انتشار : 1401/7/20 چاپ خبر

خارگ؛ جزیره برادری و برابری/ همدلی شیعه و سنی موج می‌زند

پیوند دوستی، همدلی و هم‌زبانی جامعه اهل سنت خارگ با اهل تشیع این جزیره پیشینه‌ای دیرینه دارد و وحدت مردم روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" حامد عربزاده: جزیره خارگ در دل خلیج فارس نقطه‌ای خاص برای ایران اسلامی است؛ جزیره‌ای که به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی کشور نقش مهمی در صادرات نفت ایفا می‌کند.

جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به اندازه تعداد روزهای جنگ مورد حمله قرار گرفت ولی مردم این جزیره در کنار صنعت‌گران ایستادگی و مقاومت کردند و اجازه ندادند که صادرات نفت کشور حتی یک روز هم قطع شود.

اهالی جزیره خارگ اعم از شیعه و سنی سال‌ها است که در کنار هم با برادری و همدلی زندگی می‌کنند و این جزیره به عنوان نمادی ویژه از وحدت، همدلی و برادری شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم جزیره خارگ مربوط به مردم این جزیره است که سال‌ها است مثل خواهران و برادرانی عزیز در کنار هم زندگی می‌کنند و وحدت و اتحاد بین اهالی جزیره مثال‌زدنی است.

خارگ نماد اتحاد و همدلی است

بخشدار ویژه خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به همدلی و برادری ویژه اهالی جزیره خارگ اظهار داشت: اهل سنت و اهل تشیع در جزیره خارگ در تمامی دوران نقش آفرینی کرده‌اند.

محمد رضا دشتی زاده افزود: وحدت در جزیره راهبردی خارگ به عنوان یک اعتقاد راسخ بوده همواره مورد تاکید همگان است. هفته وحدت یک نماد و سمبل از این وحدت و همگرایی در خارگ است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی خود را با اتحاد مردم و وحدت همه جانبه در میان اقشار مختلف به دست آورده است.

دشتی زاده با اشاره به اینکه وحدت اهالی خارگ روز به روز در حال افزایش و گسترش است خاطر نشان کرد: امام راحل با ابتکاری بزرگ هفته وحدت را نامگذاری کردند تا مردم از این هفته به عنوان عاملی برای وحدت و یکپارچگی جشن بگیرند.

اهالی جزیره به وحدت پایبند هستند

احمدرضا کنعانی امام جمعه اهل سنت خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خارگ به عنوان نماد وحدت در ایران اسلامی به شمار می‌رود، وحدت دیرین اهالی مقاوم این جزیره پیشینه‌ای طولانی دارد.

وی افرود: مسئله وحدت امت اسلامی به عنوان یک راهبرد جدی مورد اهالی صبور جزیره خارگ است، هفته وحدت نمادی برای تقویت باور به وحدت امت اسلام است.

امام جمعه اهل سنت خارگ تصریح کرد: موضوع وحدت و اتحاد در این جزیره یک ضرورت بوده و این وحدت موج می‌زند و ما به عنوان یک باور راسخ به آن پایبند هستیم.

خارگ جزیره برادری و برابری است

حجت‌الاسلام موسی کمالی امام جمعه خارگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ جزیره برادری و برابری است و وحدت بسیار خوبی در این جزیره وجود دارد.

وی افزود: دشمنان ما دین و مسلمانی ما را هدف قرار داده‌اند، اغتشاشگران به دنبال بی دینی و بی عفتی هستند ولی وحدت و همدلی مردم مانع از دستیابی دشمنان به اهدافشان خواهد شد.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: وحدت و همدلی ما تاکنون دشمن را ناامید کرده است و این وحدت همچنان ادامه خواهد داشت و روز به روز بیشتر از گذشه شاهد همدلی و اتحاد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام کمالی خاطرنشان کرد: وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی یک راهبرد است و مردم با وحدت خود زمینه‌ساز موفقیت نظام و انقلاب خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.