تاریخ انتشار : 1401/6/24 چاپ خبر

۱۰ هزار و ۷۰۰ مدرسه پذیرای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید این استان را ۲۵۰ هزار نفر دانست گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ مدرسه پذیرای دانش‌آموزان استان بوشهر است و تاکنون ۹۷ درصد آنان کلاس‌بندی شده‌اند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" پس از پشت سر گذاشتن دوران کرونایی پس از 2 سال سال تحصیلی به‌صورت حضوری در مدارس برگزار می‌شود و تب و تاب آماده کردن کلاس‌های درس، توزیع کتب درسی و حل مشکلات مدارس و دانش‌آموزان افزایش یافته است.

استان بوشهر با داشتن 250 هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی و متوسط اول و دوم این روزها شاهد برنامه‌ریزی برای حضور با نشاط دانش‌آموزان در کلاس‌های درس هستیم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکنون 196 هزار و 500 دانش‌آموز در مدارس دولتی و 39 هزار و 83 نفر در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند.

کلاس‌بندی 97 درصد دانش‌آموزان استان بوشهر

علی موحدی از کلاس‌بندی 97 درصد دانش‌آموزان استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان دارای امتحانات تجدید و اتباع، 2 گروه مهمی هستند که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با حضور 250 هزار دانش‌آموز در 10 هزار و 500 کلاس درس آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: در مدارس پایه اول ابتدایی این استان رتبه نخست کشوری کسب کرد و از 27 هزار دانش‌آموز پایه اول تاکنون افزون بر 26 هزار نفر سنجش شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تعداد مدارس این استان را یک‌هزار و 700 واحد آموزشی ذکر کرد و گفت: همزمان با بازگشایی مدارس 300 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده می‌شود.

موحدی با بیان اینکه اول مهر، کلاس بدون معلم نداریم خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش استان بوشهر در زمینه نیروی آموزشی در بهترین وضعیت نسبت به 5 سال گذشته قرار دارد.

وی استفاده از نیروهای بازنشسته، سرباز معلم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با ساماندهی نیروهای شاغل، استخدامی، دانشجویان فارغ‌التحصیل و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای بازنشسته و سرباز معلم در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم در استان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش تعداد نیروهای آموزشی یاد شده را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این آموزگاران برای 52 هزار و 790 ساعت درسی در مدارس دولتی ساماندهی شده‌اند.

کتب درسی در استان بوشهر توزیع شد

کارشناس توزیع کتب درسی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز از توزیع کتب درسی خبر داد و اظهار داشت: کتب درسی به اندازه کافی در بین مدارس شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر توزیع شده است.

قدرت نیروپور با بیان اینکه استان بوشهر در توزیع کتاب درسی رتبه نخست کشوری کسب کرده است تصریح کرد: همه کتب مورد نیاز دانش‌آموزان از سازمان پژوهش برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی دریافت شده است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها در اختیار شهرستان‌ها و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان بوشهر قرار گرفته است در اختیار دانش‌آموزان در همه پایه‌های تحصیلی قرار می‌گیرد.

میانگین پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در استان 98.76 درصد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر میانگین پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در استان را 98.76 درصد دانست و خاطر نشان کرد: جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی این استان در سال تحصیلی جدید، 140 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

غلامحسین مهران‌پور  تعداد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی استان بوشهر را 27 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پوشش تحصیلی پایه اول ابتدایی در استان بوشهر 97.45 درصد و از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه از جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی استان بوشهر 8 هزار و 30 نفر اتباع خارجی تشکیل می‌دهند افزود: طرح دو زبانه در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر که نوآموزان دو زبانه دارند، اجرا شده است.

فعالیت مهدکودک و پیش دبستانی، در استان بوشهر

در سال تحصیلی جدید 98 مهدکودک و 373 پیش دبستانی، در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مهدکودک برای کودکان تا 3 سال و پیش‌دبستانی برای کودکان 3 تا 6 سال است.

علی موحدی ادامه داد: تاکنون 22 هزار نوآموز در 471 مهدکودک استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه آموزش‌های پیش دبستانی در توانمند سازی دانش‌آموزان و نقش ویژه مربیان پیش‌دبستانی در رشد شخصیت و توانمندی نوآموز، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی ضروری است.

آغاز پویش شور عاطفه‌ها در بوشهر

با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و با هدف کمک به تأمین مایحتاج دانش‌آموزان نیازمند، جشن شور عاطفه‌ها در استان آغاز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به آغاز شور عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: پویش شور عاطفه‌ها در سه مرحله ویژه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار و همزمان زنگ نمادین جشن عاطفه‌ها در مدارس سراسر استان نواخته می‌شود.

محمد رضا میری افزود: 201 مرکز نیکوکاری و 19 پایگاه دفاتر کمیته امداد در استان بوشهر آماده دریافت کمک‌های مردم این استان برای دانش‌آموزان نیازمند هستند.

وی میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده در سال گذشته در پویش شور عاطفه‌ها را 11 میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 14 میلیارد تومان کمک‌های مردمی ویژه دانش‌آموزان نیازمند جذب شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.