تاریخ انتشار : 1401/6/12 چاپ خبر

پیام پیاده‌روی اربعین توانایی شیعه برای حرکت به سمت ظهور است

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: مهمترین پیام پیاده روی اربعین این است که شیعه توانایی حرکت به سمت ظهور را دارد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"محمد رضا بحرانی صبح شنبه در نشست علمی شناخت ابعاد فرهنگی، اجتماعی و روان شناختی پیاده روی اربعین اظهار داشت: عدد چهل عدد خاصی است و اسرار فراوانی دارد از جمله اینکه بلوغ اندیشه انسان در چهل سالگی اتفاق می‌افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بوشهر افزود: اربعین ویژگی‌های منحصر به فرد فراوانی دارد؛ از جمله نظم و انضباط پیاده روی اربعین بدون انتظامات خاصی، همدلی و همگرایی و مشارکت اجتماعی که همه اینها جز شاخص‌های سلامت اجتماعی است.

وی افزود: مهمترین پیام پیاده روی اربعین این است که شیعه توانایی حرکت به سمت ظهور را دارد. اوج ارتباط و تعامل صمیمی با یک جمع در پیاده روی اربعین اتفاق می‌افتد و مذاهب مختلف آن گونه احساس صمیمیت دارند که گویی معجزه خون امام حسین (ع) است.

کار امام حسین (ع) هویت بخشی به اسلام است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بوشهر نیز در این نشست گفت: عاشورا یک حرکت فردی نیست و ما باید کنشگری اجتماعی را مطابق رفتار امام حسین انجام دهیم ولی متأسفانه امام حسین را فقط در ده روز اول محرم می‌شناسیم.

حجت الاسلام سید جلیل حسینی گفت: امام حسین بعد شهادت برادر بزرگوارشان حکمرانی معنوی جامعه را به دست می‌گیرد و شروع به بیان مفاسد حکومت وقت و معرفی اسلام ناب می‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین کار امام حسین (ع) هویت بخشی به شیعه و اسلام است افزود: امام حسین در پی احیای شعائر اسلام بود و مهمترین گم شده اسلام عدالت بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بوشهر ادامه داد: جاهلیت دوران امام حسین به نام اسلام بود ولی محتوای قبل از اسلام را به همراه داشت مثل رابطه عرب و عجم. امام حسین می‌گفت عرب و عجم برابرند و در انسانیت مساوی هستند ولی اعراب زیر بار نمی‌روند.

وی بیان کرد: مخالفت طلحه و زبیر هم با امام علی بر سر همین نگاه بود و آنان به حضرت علی (ع) می‌گفتند این عدالت تو باعث جری شدن خادمان و نوکرمان می‌شود و همان تفکر به دوران امام حسین هم کشیده شد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: امروز آنچه که سبب تسخیر قلوب انسان‌ها توسط امام حسین شده است آزادگی و حریت امام حسین است که برای تمام بشر قابل فهم است و تجلی آزادگی در وجود امام حسین (ع) است و این همه ثواب‌های که در خصوص زیارت امام حسین و گریستن بر شهادت او سفارش شده بخاطر آزادگی و آزادیخواهی آن بزرگوار است.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.