تاریخ انتشار : 1401/5/30 چاپ خبر

تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی استان بوشهر ابلاغ شد

استاندار بوشهر از ابلاغ تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه خبر داد و گفت: این اعتبارات بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان بوشهر توزیع می‌شود.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه امسال تحول مهمی در عرصه اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های استان ایجاد می‌شود اظهار داشت: از محل تبصره 16 قانون بودجه تسهیلات اشتغال‌زایی مصوب شد و از این محل 62 هزار میلیارد تومان در کشور تصویب شده است.

وی با بیان اینکه از این محل تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی استان بوشهر ابلاغ شده است گفت: این اعتبارات بر اساس جمعیت و نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان بوشهر توزیع می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتبارات اشتغال‌زایی بر اساس 50 درصد میزان جمعیت و 50 درصد نرخ بیکاری در شهرستان‌های 10گانه استان توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: طرح‌های تولید انرژی خورشیدی، صنایع دستی، کارآفرینی به ویژه در حوزه دانش‌بنیان در اولویت است.

محمدی‌زاده با اشاره به تعیین سهم اعتبارات اشتغال‌زایی نهادهای کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: در این راستا سهم شرکت‌های دانش‌بنیان و  زنان سرپرست خانوار، هنرمندان، کارآفرینان، حوزه گردشگری و دیگر بخش‌ها به دستگاه‌های متولی اعلام شده است.

وی از تصویب طرح جامع سلامت استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس تدوین برنامه راهبردی ارتقای سلامت 8 محصول کشاورزی در کشور گوجه‌فرنگی سهم استان بوشهر تعیین شده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به کیفیت تولید محصول گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تولید محصول گوجه‌فرنگی جایگاه مهمی دارد به‌گونه‌ای که سالانه 700 هزار تن محصول خارج از فصل در استان بوشهر تولید می‌شود.

محمدی‌زاده توجه به اقدامات بازدارنده در جلوگیری از تولید محصول بی‌کیفیت گفت: تأمین امنیت غذایی جامعه از اولویت برنامه‌ها محسوب می‌شود و در تولید با کیفیت محصولات کشاورزی از هیچ کوششی نباید فروگذاری شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.