تاریخ انتشار : 1401/5/19 چاپ خبر

ماجرای مرغ تاریخ‌مصرف‌گذشته در استان بوشهر/توزیع خارج از شبکه بود

توزیع مرغ‌های تاریخ‌مصرف گذشته در شهرستان تنگستان علاوه بر عذرخواهی فرماندار این شهرستان، واکنش شرکت پشتیبانی امور دام را در پی داشت.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"طی روزهای اخیر توزیع مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته به عنوان یکی از موضوعات پرتکرار در فضای حقیقی و مجازی استان بوشهر در حال انتشار است.

عاملان بومی توزیع مرغ در شهرستان تنگستان به صورت مستقیم نسبت به خرید حدود ۶۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ با نرخ کمتر از قیمت مصوب اقدام کرده و آن را توزیع کردند.

در حالی که این مرغ‌ها خارج از شبکه تنظیم بازار و به صورت خودسرانه خریداری و توزیع شده بود، باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین کردم شد.

مرغ‌ها جمع‌آوری شد

فرماندار تنگستان با تأیید توزیع مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان علت این اتفاق را سهل انگاری اداره دامپزشکی در کنترل و نظارت بر توزیع اعلام کرد.

احمد لطفی اعلام کرد: این مرغ‌ها خارج از شبکه تنظیم بازار از سوی ۲ نفر از عاملان بومی شهرستان با نرخ ارزان‌تر از قیمت مصوب و به صورت مستقیم خریداری و در این شهرستان توزیع شده بود.

وی افزود: مقدار مرغ‌های تاریخ مصرف گذشته توزیع شده حدود ۶۰۰ کیلوگرم بود که بلافاصله اطلاع رسانی لازم انجام و در زمان حاضر بیش ۹۰ درصد آنها جمع آوری شده است.

لطفی ضمن عذرخواهی از مردم تنگستان اظهار کرد: با افراد خاطی و دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.

ماجرای مرغ تاریخ‌مصرف‌گذشته در استان بوشهر/توزیع خارج از شبکه بود

مرغ‌ها مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام نیست

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری و به ویژه بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها نسبت به ذخیره سازی گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد به میزان کافی اقدام کرده و در حاضر نیز بیش از نیاز استان ذخیره سازی انجام و هیچ دغدغه‌ای از نظر تأمین کالاهای مورد نیاز مردم وجود ندارد.

محمدصادق یزدان‌شناس افزود: تمامی فرآورده‌های موجود در سردخانه‌های استان تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد و به طور مستمر از نظر بهداشتی و کنترل کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یزدانشناس اظهار داشت: در زمان ارسال محموله و تحویل به خریداران، تمامی موارد به ویژه سلامت مرغ و تاریخ انقضای آن توسط دامپزشک مستقر در سردخانه، بررسی و سپس گواهی بهداشتی حمل صادر می‌شود.

مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر تاکید کرد: اخیراً در برخی از شهرستان‌ها بخصوص شهرستان‌های دشتی و تنگستان، مقداری مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته تحت عنوان مرغ دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام، بین مردم و هیئت‌های مذهبی توزیع شده که این مرغ‌ها از سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام در داخل و خارج استان تأمین نشده و مربوط به این شرکت نیست.

یزدان‌شناس گفت: اداره کل پشتیبانی امور دام استان بوشهر در دهه اول ماه محرم به طور کامل و با استقرار نیروهای خود حتی در روزهای تعطیل آماده خدمت رسانی به هیئت‌های مذهبی و عوامل معرفی شده توسط شهرستان‌ها بوده و تمامی مرغ‌های تحویل داده شده به مراجعین همگی دارای تاریخ مصرف معتبر بوده و از نظر بهداشتی مورد تأیید اداره کل دامپزشکی بوده است.

وی بیان کرد: مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام از طریق شبکه توزیع معرفی شده و مورد تائید سازمان جهاد کشاورزی توزیع می‌شود و مسئولیتی در قبال دیگر مراکز عرضه ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.