تاریخ انتشار : 1401/5/19 چاپ خبر
در اجرای دستور رئیس قوه قضائیه

30 کانتینر کالای بدون صاحب در بندر بوشهر فک پلمب شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات فک پلمب ۳۰ دستگاه کانتینر کالای بدون صاحب در راستای دستور رییس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف این کالاها امروز - چهارشنبه - انجام شد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در این آیین افزود: عملیات کانتینری در بندر بوشهر از سال ۱۳۸۲ آغاز شد که تا امروز ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در آغاز عملیات کانتینری سیستم ثبت اطلاعات آنها در بندر بوشهر به مدت هفت سال به صورت دستی و کاغذی بود اما از سال ۸۹ با تغییر رویکرد حمل و نقل کانتینری و اجرای تجارت الکترونیک، سازمان بنادر سامانه‌های کانتینری و کالای عمومی را تهیه کرد که انتقال اطلاعات از سیستم دستی ثبت اطلاعات کانتینرها به سیستم الکترونیکی را به همراه داشت.

وی اظهار کرد: در آن مقطع شمار زیادی کانتینر در بندر وجود داشت که ثبت سامانه شدند و به نظر می رسد ۳۰ کانتینر بلاتکلیف بندر بوشهر نیز در فرایند انتقال اطلاعات از سیستم دستی به سامانه الکترونیک جا مانده باشند.

شکیبی نسب افزود: همچنین ۲ سال پیش نیز سامانه های بندری مورد حمله سایبری قرار گرفت و بخش زیادی از اطلاعات از بین رفت که با همت متخصصان بخش های مختلف اطلاعات به طور مجدد بارگذاری شدند.

تکلیف ۳۰ کانتینر کالای بدون صاحب در بندر بوشهر مشخص شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف حصول اطمینان از صحت سنجی کالاهای موجود در محوطه بندر بوشهر، از اسفند سال ۱۴۰۰ عملیات شمارش تک تک کانتینرها و مطابقت با سامانه های بندری در دستور کار قرار گرفت و به صورت شبانه روزی شمارش و کنترل کانتینرها انجام شد تا اینکه در اردیبهشت امسال مشخص شد ۳۰ کانتینر در سامانه ثبت نشده و اسنادی از آنها وجود ندارد.

شکیبی نسب عنوان کرد: با استعلام از شرکت های کشتیرانی مالک طرف کانتینرها، مشخص شد که به دلیل مراجعه نکردن صاحبان کالا، در شرکت های کشتیرانی اطلاعات و سابقه‌ای از آنها وجود ندارد.

به گفته شکیبی نسب در این راستا به محض اطلاع از قطعیت فاقد مالک بودن کانتینرها سریعا موضوع به مراجع قضایی در استان بوشهر اطلاع رسانی شد و در آیینی با حضور معاون دادستان بوشهر پلمب کانتینرها شکسته و محتویات آن نیز مشخص شد.

شکیبی نسب تاکید کرد: با توجه به رها شدن این کانتینرها باید از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعیین تکلیف شوند که با جلسات و پیگیری های انجام شده محتویات ۳۰ کانتینر مدنظر، امروز با حضور کارشناسان مسئول شمارش و مطابق با حکم قاضی اصل ۴۹ برای فروش محتویات کانتینرها اقدام می‌شود.

وی یادآور شد: به استثنای یک کانتینر حاوی برنج فاسد، محتویات سایر کانتینرها شامل یخچال، تلویزیون، کولر، ضبط صوت و پمپ باد است که با توجه به نداشتن تاریخ انقضاء همچنان قابلیت استفاده دارند.

تکلیف ۳۰ کانتینر کالای بدون صاحب در بندر بوشهر مشخص شد

شکیبی نسب تصریح کرد: در موضوع انبارها، تمام کالاها سالانه در سامانه‌های کانتینری سازمان بنادر و دریانوردی انبارگردانی می شوند تا با همت و تلاش کارکنان هیچگونه مغایرتی در بخش کانتینرها وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه ۶ مرداد ماه جاری در سفر یک روزه  به استان بوشهر و بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی، اموال تملیکی و اداره بندر بوشهر با مشاهده ۳۰ کانتینر پلمب شده برضرورت تعیین تکلیف این کانتینرها تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.