تاریخ انتشار : 1401/5/12 چاپ خبر

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در بوشهر آغاز شد

دبیر علمی بیست‌ و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در استان بوشهر گفت: شاعران این استان از امروز می‌توانند شعرهای خود را به دبیرخانه این کنگره یه آدرس ایمیل shaeri.zahra@yahoo.com ارسال کنند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"مصعب یحیایی  پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران بیان کرد: مرحله دریافت اثر تا ۳۱ شهریور ماه ادامه دارد که ممکن است این مهلت تا ۱۵ روز نیز تمدید شود، پس از آثار داوری و برگزیده‌ها در روزهای پایانی آبان ماه معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: شعر عمومی دفاع مقدس، بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، نقش این نوع شعر در جهاد تبیین و جنگ نرم، نقش زنان در دفاع مقدس، شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی و کودک و نوجوان هفت محور این دوره از کنگره شعر دفاع مقدس است.

یحیایی ادامه داد: در این مرحله در هر محور یک نفر به عنوان برگزیده و یک نفر هم شایسته تقدیر انتخاب می‌شوند و برگزیده‌ها به مرحله کشوری این کنگره راه می‌یابند و آیین اختتامیه نیز اسفندماه برگزار می‌شود.

دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس اظهار کرد: امسال در داوری اشعار شاخص‌های شعر امروز و نگاه نوشونده شاعران یکی از معیارهای سنجش است و انتظار داریم تا شعر دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت بی انتهای خود هر روز بارورتر شود.

وی ادامه داد: اگر درست نویسی و زبانی نو در شعر شاعران دفاع مقدس وجود داشته باشد می‌تواند برکت‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

 یحیایی گفت: تمرکز زدایی و بهره‌گیری از ظرفیت شاعران بومی، فعال سازی و تقویت شعر مقاومت و پرورش و شناسایی استعداد شاعران جوان از هدف‌های کنگره سراسری شعر دفاع مقدس است و آثار برگزیده هم در مرحله استانی و هم در مرحله کشوری چاپ و منتشر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این اشعاری که قابلیت موسیقیایی داشته باشد در معاونت هنری حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تبدیل به سرود و ویدئو کلیپ می‌شود.

دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با بیان اینکه سال گذشته در استان بوشهر ۱۲۱ اثر به بیست و سومین دوره این کنگره ارسال شد، گفت: از این شمار پنج اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر شدند و شعر آقای حیدر منصور در حوزه کودک و نوجوان تبدیل به سرود شد.

یحیایی گفت: تبدل شعرهای دفاع مقدس به دیگر ژانرهای هنری تاثیر بالایی در افزایش اثرگذاری آنها دارد.

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در بوشهر آغاز شد

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.