تاریخ انتشار : 1401/5/4 چاپ خبر

پیک مصرف برق استان بوشهر به ۱۷۵۰ مگاوات رسید

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از سپری شدن ماه نخست تابستان بدون قطع شدن برق خبر داد و گفت: با همکاری و تعامل مشترکان پیک مصرف برق استان بوشهر به ۱۷۵۰ مگاوات رسید.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"  فرهاد پروین: فصل گرما در استان بوشهر درحالی سپری می‌شود که دما هوا این روزها در برخی نقاط غیرساحلی تا آستانه 50 درصد سانتیگراد بالای صفر و شرجی هم تا 99 درصد رسیده است.

استان بوشهر در منطقه جنوب غرب کشور و در کنار خلیج‌فارس با گرما شدید هوا مواجه و برای جلوگیری از قطع شدن برق راهکارهای لازم با همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه‌های اداری، صنعتی، کشاورزی و مشترکین خانگی اجرا شده است.

در فصل گرما تاکنون قطع برق در استان بوشهر ثبت نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه امسال با وجود افزایش مصرف برق تاکنون قطع برق اعمال نشده است اظهار داشت: در این راستا همراهی مشترکین برق صنعتی، کشاورزی و ادارات در کاهش مصرف برق قابل تحسین است.

غلامرضا حشمتی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی برای جلوگیری از قطع برق خاطر نشان کرد: برای رفاه و آسایش مردم تمام نیروگاه‌های برق کشور و شبکه‌های توزیع و انتقال برق استان بوشهر با تمام ظرفیت در مدار قرار دارد.

80 درصد برق استان بوشهر در بخش خانگی مصرف می‌شود

وی بیشتر مصرف برق را در بخش خانگی و وسائل خنک‌کننده و سردکننده دانست و بیان کرد: 80 درصد برق استان بوشهر در بخش خانگی مصرف می‌شود و بیشتر مصرف انرژی مربوط به وسایل خنک‌کننده است.

25 درصد مشترکین خانگی استان مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی برق شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق به مشوق‌های مدیریت مصرف برق پرداخت و با بیان اینکه مشترکین با صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق از پاداش برخوردار می‌شوند اضافه کرد: در یک ماه گذشته بیش از 25 درصد مشترکین خانگی استان مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی برق و یا تعرفه رایگان شده‌اند.

حشمتی ساعات اوج بار در مصرف برق را بین ساعت 12 تا 18 دانست و افزود: در این ساعات مشترکین برق خانگی همراهی و همکاری خوبی داشته‌اند که ضمن قدردانی از آنان تقاضا می‌شود این تعامل برای تأمین برق مطمئن و پایدار ادامه داشته باشد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان بوشهر هم با قدردانی از همکاری خوب مردم، اداره‌ها، بخش صنعت و کشاورزی خاطر نشان کرد: این همراهی سبب شد هفته پایانی تیر بدون قطعی برق پشت سر گذاشته شود.

کاهش مصرف برق به میزان 26 مگاوات با همکاری ادارات استان

علیرضا صالحی با بیان اینکه 95 درصد اداره‌ها همکاری خوبی با صنعت برق در مدیریت مصرف برق دارند افزود: این همکاری باعث کاهش مصرف برق به میزان 26 مگاوات شد.

وی پیک مصرف برق استان بوشهر را اکنون 1750 مگاوات دانست و خاطر نشان کرد: با همکاری و تعامل مردم، دستگاه‌های اجرایی، ادارات، صاحبان صنایع و کشاورزان، اوج بار مصرف برق به یک هزار و 750 مگاوات رسید و این درحالی است که پیک مصرف برق استان در اواخر تیرماه به میزان 2 هزار و 150 مگاوات ثبت شده بود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان بوشهر تأکید کرد: امید می‌رود تعامل و همکاری مردم در مدیریت مصرف برق تا  نیمه مرداد ماه که گرمترین ایام فصل تابستان است ادامه یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.