تاریخ انتشار : 1401/5/3 چاپ خبر
همزمان با هفته ملی مهارت؛

20 نمایشگاه دستاورد کارآفرین روستایی در استان بوشهر برپا شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: همزمان با هفته ملی مهارت ۲۰ نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان کارآفرین روستایی در ۲۰ روستای استان بوشهر برپا می‌شود.

به گزارش سایت خبری"جنوب24" عبدالمجید دراهکی عصر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموختگان کارآفرین روستای حصار شهرستان دیلم اظهار داشت: با توانمندسازی مهارتی زنان شهری و روستایی استان بوشهر طرح‌های مشاغل خانگی و خرد اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های اشتغالزایی در روستاهای استان بوشهر فراوان است، افزود: هدف از اجرای آموزش‌های مهارتی روستایی توجه به رویکرد عدالت بنیان نمودن آموزش‌ها و رفع فقر و محرومیت و همچنین توجه به جوامع هدف پیش بینی شده در حوزه آموزش فنی و حرفه ای است.

دراهکی با بیان اینکه این نمایشگاه حاصل مهارت و توانمندی زنان کارآفرین است، اضافه کرد: ترغیب افراد جویای کار به آموختن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، تشویق مهارت آموختگان به کارآفرینی، آشنایی و معرفی توانمندی‌های مربیان مراکز در آموزش مهارت به کارآموزان، به نمایش گذاردن گوشه‌ای از توانمندی بانوان کارآفرین و ایجاد مشاغل خرد و خانگی برای این قشر از اهداف برپایی نمایشگاه‌های توانمندی مهارت آموختگان در سطح جوامع روستایی است.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر، هدف از برپایی نمایشگاه‌ها را ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی بیان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه سبب تشویق و آشنایی بیشتر جوانان جویای مهارت با آموزش‌های فنی و حرفه ای خواهد شد وآنان می‌توانند با گذراندن دوره‌های مهارتی رایگان در مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای در جهت پیشرفت آینده شغلی و مالی خود گامی اساسی بردارند.

دراهکی با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دو رسالت مهم دارد، نخست آموزش مهارتی نیروی بیکار فاقد مهارت به‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و دیگری ارتقای مهارت افراد شاغل به‌منظور افزایش بهره‌وری است که در همین راستا آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در راستای تحقق جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، ایفا می‌کند به گونه‌ای که افزایش مهارت افراد می‌تواند منجر به کاهش میزان سرمایه اولیه جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار گردد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.