تاریخ انتشار : 1401/3/6 چاپ خبر

دستگیری اخلالگران شبکه توزیع آرد یارانه‌ای در استان بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از دستگیری اخلالگران شبکه توزیع آرد یارانه‌ای و کشف مستندات خرید و فروش غیرقانونی ۶۴ هزار تن آرد یارانه‌ای با تلاش سازمان اطلاعات سپاه خبرداد.

به گزارش سایت خبری"جنوب24" سردار علی رزمجو صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان اطلاعات سپاه امام صادق علیه السلام با توجه به ایجاد نارضایتی‌های فراگیر مردمی در نقاط مختلف استان بوشهر نسبت به کمبود آرد در برخی از شهرستان‌ها و تعطیلی و یا کاهش شیفت‌های کاری برخی از نانوایی‌ها، تشکیل صف‌های طولانی و زیر سوال رفتن کرامت شهروندان، اقدام به شناسایی ریشه‌های این نارضایتی و همچنین عناصر دخیل در این موضوع کرد که منجر به کشف یک شبکه بزرگ اخلال در بخش خرید، فروش و توزیع خارج از شبکه آرد شد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: تاکنون در این راستا ۴ نفر از دلالان کلان و اخلال‌گر در شبکه توزیع آرد یارانه‌ای دستگیر و تعداد ۱۵ نفر از افراد مرتبط آن‌ها اعم از حقیقی و حقوقی نیز احضار و به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان اطلاعات سپاه استان بوشهر با دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر وجود اختلاف نظر بین متولیان امر تأمین و توزیع گندم و آرد یارانه‌ای در استان- مانند اداره کل غله، صمت و کارگروه آرد و نان با نانوا داران و سایر صنوف مرتبط با موضوع- مبنی بر متناسب بودن سرانه آرد یارانه‌ای در سطح استان و اعتراض نانوا داران نسبت به کمبود و عدم توزیع عادلانه آن، بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد که پس از بررسی‌های انجام شده، سرنخ‌های اصلی فساد شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی مورد ضربه عملیاتی قرار گرفت.

کشف مستندات خرید و فروش غیرقانونی ۶۴ هزار تن آرد یارانه‌ای

فرمانده سپاه استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون با اقدامات اطلاعاتی انجام شده، مستندات ۶۴ هزار تن آرد یارانه‌ای که در بازه زمانی حدود چهار سال توسط دلالان و افراد مرتبط آن‌ها به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه رسمی خریداری و به شیوه‌های مختلفی به فروش می‌رساندند کشف شد.

عضو شورای تأمین امنیت استان بوشهر خاطرنشان کرد: شگرد این دلالان به این صورت بود که با سو استفاده از خلاءهای موجود در سامانه تخصیص و تحویل سهمیه آرد یارانه‌ای به نانوا داران و همچنین تبانی با برخی از مدیران و کارکنان متخلف در دستگاه‌های متولی این امر و کارخانجات آرد با اخذ نام کاربری و رمز عبور سامانه‌های آرد نانوا داران و شارژ حساب بانکی سپید آن‌ها نزد بانک سپه اقدام به خریداری و تحویل کامل سهمیه آرد از کارخانه می‌کردند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام افزود: این دلالان سپس کل یا بخشی از آرد دریافتی را با قیمت آزاد به صنوف و مشاغل مختلف مانند آزاد پزها، دامداری‌ها و … به فروش رسانده و از این راه سود سرشاری- با توجه به ما به تفاوت قیمت یارانه‌ای آنکه هر کیسه حدود ۳۸ هزار تومان و فروش آزاد آن به قیمت بیش از ۲۰۰ هزار تومان- کسب کرده‌اند.

سردار رزمجو اذعان کرد: علاوه بر این سرنخ‌هایی مبنی بر عدم تبدیل گندم به آرد و قاچاق گندم خام و یارانه‌ای و یا تبدیل گندم به غذای دام نیز توسط عوامل اطلاعاتی این سپاه کشف شده است که این موضوع در دست پیگیری قضائی و برخورد با عوامل دخیل آن است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.