تاریخ انتشار : 1401/2/11 چاپ خبر
1200 پایگاه ثابت و سیار در بوشهر آماده جمع آوری فطریه مردم استان هستند

اعلام روشهای الکترونیکی پرداخت فطریه و زکات در بوشهر

دو هزار و 500 نفر در قالب 1200 پایگاه ثابت و سیار زکات فطریه مردم استان را جمع آوری می کنند.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" ، محمد رضا میری، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان در مورد جمع آوری زکات فطریه مردم این استان اظهار داشت: دو هزار و 500 نفر در قالب 1200 پایگاه ثابت و سیار مجهز به دستگاه کارت خوان در سطح استان با همکاری بانیان مساجد و مراکز نیکوکاری برای جمع آوری زکات فطره مردم استان اقدام می‌کنند.

وی، پایگاه زکات را در سطح مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری دانست و افزود: به منظور جذب حداکثری زکات فطریه مردم دیندار استان، ضمن فعال سازی درگاه های الکترونیکی، کد دستور#۰۷۷*۸۸۷۷*و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ برای این منظور فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفارات به شکل جداگانه‌ای پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ پرداخت زکات عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع پرداخت زکات فطریه دارند و انتظار داریم تمهیدات لازم را برای جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف این استان فراهم کنند.

میری گفت: فقط موسساتی می‌توانند اقدام به جمع آوری زکات فطریه در استان کنند که قبلا مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات را از ستاد زکات استان دریافت کرده باشند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: در سال گذشته 11 میلیارد تومان فطریه در استان جذب و در جهت رفع مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

میری خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری 23میلیارد تومان فطریه جذب و هزینه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده مبالغ زکات فطریه بلافاصله در اختیار جمع آوری کنندگان قرار میگیرد تا در بین نیازمندان توزیع کنند.

میری اولویت هزینه کرد زکات فطریه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده در کمیته امداد به محض جمع آوری زکات فطریه با اولویت به بیماران صعب العلاج و فرانشیزهای درمانی، حق استیجاری نیازمندان به مدت سه ماه و خرید وسایل سرمایشی و نیازهای ضروری در همان روز عید به حساب این افراد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.