تاریخ انتشار : 1400/11/2 چاپ خبر

وعده هایی که محقق نشد؛ قطب صادرات نفت محروم از امکانات درمانی

جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت کشور از داشتن ابتدایی ترین امکانات درمانی محروم است و وعده‌ها برای رفع این مشکلات همچنان محقق نشده است.

به گزارش سایت خبری" جنوب24" به نقل از خبرگزاری مهر جزیره خارگ به عنوان یکی از نقاط مهم و راهبردی کشور به عنوان قطب صادرات نفت خام کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و حدود ۹۰ درصد از نفت خام کشور از این جزیره صادر می‌شود.

این جزیره علیرغم میزبانی شایسته‌ای که از صنعت نفت داشته و به تعداد روزهای جنگ مورد حمله دشمن قرار گرفته است، از ابتدایی‌ترین زیر ساخت‌های درمانی و بهداشتی محروم است.

جزیره خارگ به دلیل شرایط خاص جغرافیایی خود از لحاظ دسترسی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی فاصله‌ای بیش از ۵۰ کیلومتر دارد که در شرایط بحران کار را برای بیماران سخت می‌کند.

اهالی جزیره خارگ برای ابتدایی‌ترین مسائل درمانی خود باید مسیر دریایی را طی کنند و به بوشهر و گناوه و یا دیگر شهرهای کشور بروند که در بسیاری از روزها امکان این تردد دریایی فراهم نیست و تلاطم دریا و مواج‌شدن دریا باعث می‌شود کارهای درمانی آنها به تعویق بیفتد.

این وضعیت ظلم به مردم خارگ است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جزیره خارگ دارای موقعیتی خاص و منحصربفرد است و باید به این جزیره ویژه‌تر و بهتر نگاه شود و برای رفع مشکلات آن تلاش جدی صورت گیرد.

عبدالکریم جمیری کمبود امکانات در خارگ را نشانه بی‌عدالتی و ظلم در حق مردم این جزیره دانست و بیان کرد: ضعف‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان خارگ روشن و مشخص است ولی تاکنون حل نشده است.

وی با اشاره به خارگ منبع درآمد کل کشور است ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی متناسب با نیازهای اهالی این جزیره ایجاد نشده است و مردم با کمبود جدی در این زمینه روبرو هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تلاش نفتی‌ها برای عمل به مسئولیت اجتماعی در جزیره خارگ تاکید کرد و افزود: مجوز احداث مرکز درمانی در جزیره خارگ صادر شده و بودجه مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

قطب صادرات نفت از امکانات درمانی محروم است/ حوزه سلامت تجهیز شود

نبود امکانات درمانی در خارگ

مسئولان بارها برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در جزیره خارگ وعده داده‌اند ولی این وعده‌ها هنوز رنگ تحقق به خود نگرفته است و بیماران جزیره خارگ با مسائل و مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

طبق وعده بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر مقرر شده که یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس را خریداری و در بیمارستان نفت جزیره خارگ برای ارائه خدمات تشخیصی به مردم این جزیره نصب و راه اندازی شود که تاکنون این وعده محقق نشده است.

همچنین با بررسی‌های صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همه مجوزات لازم را در خصوص نصب و راه اندازی سی تی اسکن در بیمارستان نفت جزیره خارگ صادر کرده است.

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: بیمارستان نفت جزیره خارگ فاقد دستگاه سی‌تی‌اسکن است، به همین خاطر با مسئولان بهداشت و درمان نفت صورت گرفته و مجوزهای لازم نیز صادر شده است که سی‌تی اسکن را هرچه سریع‌تر برای این بیمارستان خریداری کنند.

وعده مسئولان عملی نشد

کریمی از اهالی بومی جزیره خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم خارگ، مردمان صبور و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، ما در حوزه درمان مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: قولی به مردم خارگ در مورد خرید دستگاه سی تی اسکن داده شده که ما منتظر عمل به قول هستیم.

قطب صادرات نفت از امکانات درمانی محروم است/ حوزه سلامت تجهیز شود

احمدی از کسبه بازار خارگ اظهار داشت: شهریور امسال قول خرید دستگاه سی تی اسکن خارگ به اهالی این جزیره دادند ولی این وعده محقق نشده است. اکثر اعزام‌هایی که در جزیره با دشواری فراوان صورت می‌گیرد به دلیل نبود تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: ساختمان‌های زیادی در جزیره به عنوان درمانگاه و بیمارستان وجود دارد ولی این ساختمان‌ها فاقد امکانات هستند.

تلاش برای استقرار امکانات در خارگ

سعید گران‌پی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ یک نقطه استراتژیک و راهبردی است که باید به آن رسیدگی شود اما متأسفانه این امر به دلایل مختلف صورت نگرفته است.

وی افزود: بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت این منطقه تنها بیمارستانی است که علاوه بر نیروهای رسمی، غیر رسمی شاغل در صنایع نفت، پتروشیمی و پایانه‌های نفتی به بومیان منطقه و خانواده‌های آنها نیز خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر تصریح کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت سعی کرده تا تمام امکاناتی که در بیمارستان توحید جم وجود دارد برای منطقه خارگ نیز دیده شود، اما خدمات رسانی به دلیل موقعیت جغرافیایی سخت است و تجهیزات در مدت کوتاهی از بین می‌رود و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

گران‌پی خاطر نشان کرد: با وجود این محدودیت‌ها توانستیم برای بیمارستان صنعت نفت خارگ مجوز خرید یک دستگاه سی تی اسکن را بگیریم.

انتظار می‌رود مسئولان بیش از گذشته نسبت به تعهدات خود پایبند باشند و برای رفع مشکلات اهالی جزیره خارگ گام جدی‌تری بردارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.