تاریخ انتشار : 1400/10/21 چاپ خبر

خارگ نیازمند توجه ویژه‌ است/ ارائه خدمات رایگان به بیماران

اهالی جزیره خارگ با محدودیت‌هایی برای تردد به سرزمین اصلی و استفاده از خدمات درمانی روبرو هستند و نیاز است که مشکلاتشان به صورت ویژه‌ دیده شود.

به گزارش سایت خبری"جنوب24" جزیره خارگ دارای شرایط خاص و ویژه‌ای است و عدم دسترسی مناسب به سرزمین اصلی باعث شده تا ارائه بسیاری از خدمات به مردم این جزیره با چالش‌هایی روبرو باشد.

یکی از مهمترین چالش‌ها در جزیره خارگ، دسترسی مردم به خدمات درمانی است که باعث شده تا مردم برای دریافت خدمات به ویژه خدمات درمانی تخصصی نیاز به مراجعه به شهرهای بوشهر یا گناوه و البته دیگر شهرهای کشور داشته باشند.

در همین راستا می‌طلبد که ضمن توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در جزیره خارگ، زمینه برای ارائه خدمات ویژه و رایگان به اهالی جزیره فراهم شود.

جزیره خارگ به عنوان قطب صادرات نفت کشور محسوب می‌شود و نیاز است که صنایع مستقر در این جزیره خدمات بهتر و بیشتری را به ساکنان جزیره ارائه کنند.

ارائه خدمات رایگان

بخشدار ویژه خارگ گفت: هزینه بستری بیماران تأمین اجتماعی جزیره خارگ با موافقت فی مابین مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی و بیمارستان صنعت نفت به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

محمدرضا دشتی زاده صبح یکشنبه در نشست با مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: جزیره خارگ با بیش از ۹ هزار بیمه گذار یکی از منابع اصلی درآمدزایی سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی مجوز احداث مرکز درمانی در جزیره خارگ صادر و بودجه مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است ولی تاکنون اقدامی جهت ساخت این درمانگاه صورت نگرفته است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با همکاری مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر هزینه بستری بیماران تأمین اجتماعی جزیره خارگ با موافقت فی مابین مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی و بیمارستان صنعت نفت به صورت رایگان محاسبه می‌شود و تأمین اجتماعی تمام هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

توسعه خدمات تأمین اجتماعی در خارگ

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر در این نشست اظهار داشت: جزیره خارگ با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و محدودیت‌های مربوط به آن در حوزه خدمات به ویژه امور مربوط به درمان، پزشکی و تأمین اجتماعی به صورت ویژه دیده شود.

عباس دیری افزود: در این خصوص تلاش خواهیم کرد تا بیانگر دغدغه و مطالبات شهروندان شریف خارگ به مسئولین مربوطه باشیم و با بکار گیری توان خود، خدمات شایسته ای را به بیمه شدگان تأمین اجتماعی که بی شک مستحق بهره مندی از خدمات مطلوب‌تری در جزیره خارگ هستند ارائه کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان تأمین اجتماعی جلب رضایت مشتریان و خدمات گیرندگان از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب است.

وی گفت: سیاست شفاف سازی در حوزه صدور بخشنامه‌ها، ابهام زدایی در اجرای دستور العمل ها، فراگیر شدن طرح پرونده الکترونیک، تسهیل و رفع موانع تولید و توسعه خدمات غیرحضوری نوین و دیجیتال در حوزه‌های مختلف بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران از جمله اقدامات اساسی و مهمی است که در طی سال‌های اخیر انجام شده و تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.