تاریخ انتشار : 1400/9/20 چاپ خبر

ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی ‌جهش تولید مسکن در استان بوشهر آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر در قالب طرح جهش تولید مسکن با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش سایت خبری"جنوب 24" ؛ استاندار بوشهر صبح امروز در آغاز ساخت 2 هزار و 589 واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در عالیشهر بوشهر، تأمین مسکن را یکی از اولویت‌های مهم دولت دانست و اظهار داشت: نهضت ساخت مسکن به‌صورت ملی در دستور کار دولت قرار دارد و این مهم در قالب جهش تولید مسکن اجرایی می‌شود.

احمد محمدی‌زاده مسکن را تأمین کننده 50 تا 60 درصد هزینه‌های خانوار دانست و تصریح کرد: با تأمین مسکن متقاضیان، هزینه خانوارها 50 تا 60 درصد کاهش می‌یابد و مسکن موضوع مهمی در خانوارهای ایرانی است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن نقش مهمی در اقتصاد ملی دارد خاطر نشان کرد: مسکن سبب رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی می‌شود و این درحالی است آرامش خانوارها در این عرصه به دنبال دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه هر سال ساخت 15 هزار واحد مسکونی در استان بوشهر در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز می‌شود اضافه کرد: هر سال 15 هزار واحد مسکونی در استان بوشهر احداث می‌شود و امسال در سال نخست طرح جهش تولید مسکن، ساخت 30 هزار واحد مسکونی آغاز می‌شود تا در کمترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر دوش اقشار مستضعف جامعه است گفت: تأمین مسکن نیازمندان و اقشار مستضعف جامعه مورد توجه ویژه دولت قرار دارد و در این راستا زمین مورد نیاز طرح‌های نهضت ساخت مسکن در استان تأمین می‌شود.

وی جمعیت کنونی شهر جدید عالیشهر بوشهر را 30 هزار نفر دانست و بیان کرد: این تعداد جمعیت در 25 سال در شهر عالیشهر شکل گرفته که با اجرا طرح جهش ملی تولید مسکن، جمعیت عالیشهر در مدت کوتاهی به 60 هزار نفر افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به روستاهای اطراف عالیشهر افزود: در تهیه نقشه جامع عالیشهر باید روستاهای اطراف این شهر مورد توجه قرار گیرند و در آینده همه سیاست‌های اجرایی در عالیشهر مشمول روستاهای اطراف آن هم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز طرح جهش تولید مسکن در استان اظهار داشت: امروز عملیات ساخت 2 هزار و 589 واحد مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان بوشهر همزمان آغاز شد.

فرزاد رستمی با اشاره به آغاز ساخت این طرح به‌صورت نمادین در شهرک جدید عالیشهر بوشهر خاطر نشان کرد: در این راستا طرح جهش تولید مسکن در دشتی، دیر و دیلم به‌صورت همزمان عملیات کلنگ‌زنی انجام شد.

وی با اشاره به اینک در هفته‌های آینده طرح جهش تولید مسکن در دیگر نقاط استان آغاز می‌شود تصریح کرد: ثبت‌‌نام از متقاضیان طرح جهش تولید مسکن تا 30 آذر ماه تمدید و در این زمینه برای ساخت مسکن این طرح، زمین مورد نیاز تأمین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر سهمیه 4 ساله این استان در اجرا طرح جهش تولید مسکن افزون بر 54 هزار واحد مسکونی دانست و تصریح کرد: با مذاکره استاندار بوشهر با وزیر راه و شهرسازی سهمیه استان بوشهر در طرح جهش تولید مسکن نامحدود اعلام شد و هر تعدادی که متقاضی باشد ضمن تأمین زمین، واحدهای مسکونی بر اساس برنامه زمانبندی ساخته می‌شود.

رستمی از اجرا طرح‌های زیربنایی و رو بنایی در اجرا جهش تولید مسکن خبر داد و بیان کرد: تاکنون 19 هزار نفر در استان بوشهر در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی سقف پرداخت تسهیلات در اجرا طرح جهش تولید مسکن را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: برای مرکز استان بوشهر 350 میلیون تومان و مابقی شهرها 300 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: اکنون در شهرهای مختلف استان بوشهر ساخت یک‌هزار واحد مسکونی آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی متفاوت است و ساخت مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت با مشارکت انبوه‌سازان و شهرهای زیر 100 نفر جمعیت با همکاری بنیاد مسکن اجرایی شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.