تاریخ انتشار : 1400/9/14 چاپ خبر

آب و راه مشکل مشترک شهر و روستاهای ارم/ اینجا ویژه‌تر دیده شود

شهر و روستاهای بخش ارم در شهرستان دشتستان با مشکلات فراوانی روبرو هستند که آب و راه را می‌توان مسئله و مشکل مشترک برای همه این مناطق عنوان کرد.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" شهرستان دشتستان به عنوان پهناورترین شهرستان در استان بوشهر شناخته می‌شود که شامل شش بخش، ۹ شهر و بیش از ۱۵۰ روستا است و جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر دارد.

بخش ارم به عنوان یکی از مناطق کوهستانی شهرستان دشتستان با مسائل و مشکلات فراوانی روبرو است و مردم در شهر و روستاهای این بخش با چالش‌های فراوانی روبرو هستند.

راه یکی از مهمترین مشکلات بخش ارم است؛ از مسیر نمازگاه - ارم گرفته تا مسیرهای اختصاصی روستاهای این بخش‌ها که مردم روستاها برای عبور و مرور با مسائل جدی روبرو هستند.

یکی دیگر از مسائل اساسی در بخش ارم مربوط به موضوع آب است؛ علاوه بر کمبود آب شرب، کشاورزان این منطقه نیز با مشکلات بسیاری زیادی برای تأمین آب خود روبرو هستند.

کمبود آب و مشکلات راه

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ارم با اشاره به مسائل و مشکلات این شهر، رفع مشکلات حوزه آب را ضروری دانست و گفت: آب در این منطقه وجود دارد ولی نیاز است که شبکه انتقال تقویت شود تا مشکل این مردم حل شود.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر ارم بر لزوم بهبود وضعیت راه دسترسی به این بخش تاکید کرد و اظهار داشت: مسیر نمازگاه - ارم تنها راه دسترسی مردم این بخش است که به خاطر نامناسب بودن، افراد زیادی را به کام مرگ کشانده است و باید برای تعریض و بهسازی این مسیر اقدامات اساسی صورت گیرد.

یکی از اهالی روستای بی دو در بخش ارم با اشاره به مسائل و مشکلات این روستا گفت: با وجود خدماتی که تاکنون صورت گرفته هنوز هم با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد. در زمینه تأمین آب، تحصیل دانش‌آموزان، راه و گاز با مشکلاتی روبرو هستیم.

یکی از اهالی روستای امام‌زاده بخش ارم نیز گفت: مسیر روستای ما آسفالت نیست در هنگام بارندگی قابل تردد نیست و اگر کسی مشکلی داشت و یا مریض شد باید همین‌جا بماند و بمیرد. سیلاب یکی دیگر از از مشکلات روستا است که بید احداث سد سنگی ملاتی می‌تواند مشکل را حل کرد.

روستاهای کم‌زرد، چهوک و مورد خیر و دیگر روستاهای این بخش نیز مسائل و مشکلات فروانی در حوزه آب شرب، آب کشاورزی، آبخیزداری، راه و… دارند که باید توجه جدی برای رفع این مشکلات صورت گیرد.

آب و راه مشکل مشترک شهر و روستاهای ارم/ اینجا ویژه‌تر دیده شود

لزوم احداث سد دهرود

بخشدار ارم از پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات این بخش خبر داد و اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی و مشترک در شهر و روستاهای بخش ارم مربوط به حوزه آب است که علی‌رغم پیگیری‌های فراوان هنوز هم مشکلات فراوانی داریم.

علی بهرام‌نژاد بیان کرد: مسیر دسترسی بخش ارم به مرکز استان و شهرستان دارای نقاط حادثه‌خیز فراوانی است که تردد را برای اهالی این بخش سخت کرده است. نیاز است که این مسیر اصلاح و بازسازی شود.

وی اضافه کرد: در حوزه آب شرب و آب کشاورزی مردم با مسائل جدی روبرو هستند که احداث سد دهرود می‌تواند در تأمین آب شرب و آب کشاورزی در این منطقه نقش مهمی را ایفا کند.

پیگیر مسئله آب و راه هستیم

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در بخش ارم، پیگیری مسئله آب است که در سطح استانی و کشوری با جدیت پیگیر این مسئله هستیم. احداث سد دهرود را با رئیس جمهور مطرح کرده و ایشان وعده اجرای این پروژه را داد.

ابراهیم رضایی در مورد مسیر دسترسی بخش ارم نیز بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دو مورد را به مصوبات سفر اضافه کردیم که یکی سد دهرود بود و یکی هم مربوط به محور نمازگاه - ارم- بوشکان بود.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگو با رئیس جمهور ضمن بیان اهمیت مشکلات مسیر فعلی و تصادفات متعدد رخ داده در این مسیر، برآورد صورت گرفته را تشریح کردم و رئیس جمهور نیز قول دادند که این مسیر اجرا شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه با وزیر راه نیز پیگیری کرده‌ایم و وزیر راه نیز در این زمینه قول پیگیری داده است و امیدواریم به زودی احداث این مسیر را آغاز کنند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.