تاریخ انتشار : 1400/9/3 چاپ خبر

کتاب "تا انتهای همان کوچه" در بوشهر رونمایی شد

کتاب "تا انتهای همان کوچه" اثر "سهیلا شعبانی" نویسنده، شاعر، پژوهشگر و روزنامه‎ نگار سه شنبه شب در آیینی با حضور شماری از مسئولان، نویسندگان و دوستداران کتاب در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24"؛ این نویسنده بوشهری در این آیین گفت: کتاب تا انتهای همان کوچه، حاصل ۶ سال تلاش است که قبل از چاپ چند استاد داستان نویس هم استانی آن را مطالعه کرده اند و با تایید آنان به چاپ رسیده است. 

سهیلا شعبانی افزود: این کتاب شامل ۱۱ داستان است که بیشتر  شخصیت‎ های اصلی داستان‏‌ها زنان هستند. 

وی ادامه داد: در کتاب تا انتهای همان کوچه سعی شده به نوعی مشکلات، چالش‎ ها، و ظلم هایی که زنان در سال های متمادی در جامعه سنتی و مرد سالار  متحمل شده اند را در قالب داستان بیان کنم.

شعبانی عنوان کرد: همچنین لهجه، آداب و رسوم، سنت و اصطلاحات منطقه‏‌ای از دیگر ابعاد نمایان در کتاب تا انتهای همان کوچه است. 

وی افزود: در کتاب‎ هایی که تاکنون موفق به چاپ آنها شده‌ام همواره سعی کرده‌ام تا زبان گویای زنان این مرز و بوم باشم. 

شعبانی در این آیین از محمدرضا صفدری بخاطر نوشتن مقدمه کتاب و حمایت‎‌های مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر برای برپایی مراسم رونمایی کتابش تشکر و قدردانی کرد. 

دبیر مجمع دانش آموختگان نواندیش استان بوشهر (دانا) نیز گفت: این مجمع همواره خود را حامی نویسندگان هم استانی می‏‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. 

مبین کرباسی اظهار کرد: مجمع دانا یکی از اولویت‏‌های خود را فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر قرار داده و حمایت از کتاب تا انتهای همان کوچه نیز در همین راستا انجام گرفته است. 

مجموعه شعر  "یک پای عاشقانه همیشه" و کتاب "زن به روایت زن" دیگر اثر سهیلا شعبانی نویسنده بوشهری است که سال گذشته رونمایی مورد توجه علامندان به کتاب قرار گرفت. 

در این آیین "سید قاسم یا حسینی" مورخ، نویسنده و پژوهشگر بوشهری صحبت‏‌هایی پیرامون فعالیت بانوان داستان نویس بوشهری در چند دهه اخیر ارائه کرد. 

مهدی انصاری نیز پیرامون نحوه نگارش داستان و تجزیه و تحلیل کتاب تا انتهای همان کوچه مطالبی برای حاضران بیان کرد.

کتاب

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.