تاریخ انتشار : 1400/7/21 چاپ خبر
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر:

استاندارد، يك نهاد راهبردي است

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن اشاره به اهميت پياده سازي استاندارد در هر جامعه، گفت: استاندارد يك نهاد راهبردي است كه هم موجب افزايش رشد و اعتماد عمومي در جامعه مي شود و هم زمينه را جهت رقابت هاي جهاني ايجاد مي كند.

به گزارش سایت خبری" جنوب24" به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد بوشهر، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري در ديدار جمعي از كاركنان اداره کل استاندارد که بمناسبت گرامیداشت روز جهانی استاندارد برگزار شد اظهار داشت: تاكنون اقدامات خوبي در زمينه استاندارد استان انجام شده است، اقداماتي كه در پي آن زمينه جهت ايجاد آرامش و پيرفت هاي اقتصادي فراهم شده است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: اجراي استاندارد، يك اصل اساسي براي ورود به رقابت هاي جهاني است و اين امر بر اهميت استانداردسازي كالاها و حتي خدمات، صحه مي گذارد.

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر ادامه داد: با پياده سازي استاندارد در شركت هاي توليدي به راحتي مي توان هزينه هاي تمام شده را كاهش و به اين روش، ميزان سوددهي را افزايش داد لذا واحدهاي توليدي بايد به استاندارد به عنوان يك راهگشا نگاه كنند.

امام جمعه بوشهر افزود: علاوه بر اجراي استانداردهاي ملي، بايد نگاهي فراتر به توليدات و خدمات داشته و سعي در اجراي استانداردهاي بين المللي در خطوط توليد باشند چرا كه استاندارد برخي از محصولات، متاثر از جغرافياي منطقه است.

مديركل استاندارد بوشهر نيز در اين نشست گفت: در سالي كه به فرموده مقام معظم رهبري به نام "توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي" نامگذاري شده است، بايد نگاه ويژه اي به استاندارد و توليد كالاهاي باكيفيت، داشت.

محمدرحيم بهره مند ضمن ارائه گزارش يكساله اين اداره، خاطر نشان كرد: وجود شرايط خاص كرونايي مانع كاهش فعاليت هاي اين اداره در زمينه هاي مختلف به ويژه آموزشي نشد به نحوي كه اين آموزش ها از طريق مجازي ارائه شدند.

وي اجراي طرح طاها و نظارت بر بازارهاي عرضه كالا را از جمله وظايف اصلي اين اداره كل برشمرده و خاطر نشان كرد: طي يك سال گذشته، هفت هزار و 885 واحد توليدي مورد بازرسي و بيش از سه هزار ترازو نيز كاليبره شدند.

مديركل استاندارد بوشهر با اشاره بر لزوم اجراي استاندارد بر جامعه به ويژه در مقوله آسانسورها، اذعان داشت: از شهرداري هاي استان درخواست دارم با توجه به حساسيت ايمني آسانسورها، تا پروانه استاندارد آسانسور ساختمان هاي مسكوني را دريافت نكرده اند، مجوز پايان كار ندهند تا خدايي نكرده شاهد بروز حوادث دلخراش استفاده از آسانسورهاي غيرايمن نباشيم.

رئيس انجمن آزمایشگاههای همکار آزمون و کالیبراسیون استان بوشهر نيز در اين نشست گفت: از زمان اجراي اصل 44 قانون اساسي در خصوص برون سپاري برخي وظايف به بخش خصوصي، اداره كل استاندارد بوشهر، با حمايت از بخش خصوص توانست گامي اساسي در راستاي پيشرفت استان و تبديل آن به يكي از قطب هاي آزمايشگاهي كشور داشته باشد.

سيد حسين رضوي افزود: شركت هاي همكار استاندارد با سرمايه گذاري بيش از 700 ميليارد تومان در تاسيس و راه اندازي آزمايشگاه ها زمينه اشتغال 700 نفر از دانش اموختگان بومي استان را فراهم كرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.