تاریخ انتشار : 1400/5/23 چاپ خبر
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

همه مطالبات مراکز درمانی استان بوشهر از بیمه سلامت پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: همه مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر از بیمه سلامت پرداخت شد.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر ۴۰۰ مؤسسه تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که ۹۰ درصد از کل مؤسسات موجود در این استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پوشش ۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر بیان کرد: از این میزان صندوق روستایی با ۶۰ درصد و صندوق بیمه سلامت همگانی با ۱۶ درصد بیشترین سهم را از بیمه شدگان این بیمه دارند که به صورت رایگان زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر با اشاره به استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۰۰ درصد مراکز سرپایی استان بوشهر گفت: در حال حاضر تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد بیمارستان‌های این استان از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون همه مطالبات سال گذشته و سال جاری بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی طرف قرارداد معادل ۸۲ میلیارد تومان پرداخت شده است، ۴۸ میلیارد تومان از این میزان اعتبار مربوط به بدهی سال گذشته و ۳۴ میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه‌های درمانی سال جاری تاکنون است.

رمضانی بیان کرد: بر این اساس همه سندهای بخش سرپایی مطب‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت مربوط به تیرماه امسال که به صورت الکترونیکی دریافت کردیم، پرداخت شده و سندهای بخش بستری بیمارستان‌ها نیز تا مقطع زمانی که سندها تحویل گردیده تأمین اعتبار شده است.

هزینه ۶ میلیون تومانی بستری هر بیمار

وی اضافه کرد: امسال پنج میلیارد تومان اعتبار تاکنون بابت هزینه داروی رمدسیویر به عنوان هزینه درمانی بیمه شده‌هایی که از این دارو استفاده کرده‌اند به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها پرداخت شده است.

رمضانی افزود: میانگین هزینه بستری یک بیمه شده در بیمارستان‌های استان بابت کرونا در سال گذشته ۴.۵ میلیون تومان بوده ولی امسال به شش میلیون تومان بابت هر بیمار رسیده که جدا از هزینه داروی رمدسیویر است و نشان از افزایش تعهدات بیمه سلامت در این خصوص دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درباره تمدید اعتبار صندوق‌های بیمه سلامت همگانی و روستایی بیمه شدگان گفت: با توجه به اینکه تمدید اعتبار بیمه سلامت به صورت سیستمی و متمرکز انجام نخواهد شد، بیمه شدگان این دو صندوق می‌توانند از طریق ورود به سامانه نسبت به تمدید اعتبار بیمه خود و اصلاح برخی اطلاعات سامانه از جمله شماره تلفن همراه اقدام کنند.

رمضانی اضافه کرد: بیمه شدگان صندوق‌های روستایی و همگانی بیمه سلامت استان بوشهر تا پایان شهریور ماه و قبل از پایان اعتبار بیمه خود نسبت به تمدید آن از طریق سامانه و بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و اداره‌های بیمه سلامت اقدام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.