تاریخ انتشار : 1400/5/19 چاپ خبر

برنامه ویژه امربه معروف و نهی از منکر برای دهه نخست ماه محرم در استان بوشهر تدوین شد

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهربا اشاره به تدوین برنامه ویژه برای دهه نخست ماه محرم گفت: رسالت این ستاد احیاو ترویج فرهنگ این فریضه الهی در جامعه با رویکرد دانش‌بنیان است.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" حجت‌الاسلام بهروز بهروزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام ماه محرم نقش احیا امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تکلیف الهی است چراکه این مهم سبب رشد و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری دهه نخست ماه محرم به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر افزود: همه در برابر اجرا فریضه الهی و قانون امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و محدوده آن منحصر به قشر و صنف خاصی نیست و تمام آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اشاره به تدوین برنامه ویژه برای دهه نخست ماه محرم گفت: رسالت این ستاد احیا و ترویج فرهنگ این فریضه الهی در جامعه با همکاری نخبگان و صاحب‌نظران است.

وی مشارکت و همراهی مردم و مطالبه‌گری آنان را سبب احیا این فریضه الهی در جامعه دانست و بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر برنامه‌های مختلفی تدوین کرده که ارائه آسیب‌های اجتماعی در جلسه با مسئولان ارشد استان و تدوین راهکار برای برون رفت از مشکلات از آن جمله است.

بهروزی، تشکر هیئت اندیشه‌ورز را از رویکرد جدید این ستاد دانست و بیان کرد: در این راستا از بهترین گزینه‌های علمی در حوزه‌های جامعه‌شناسی و فرهنگ‌سازی، روانشناسی، در تدوین و اجرا برنامه‌ها استفاده می‌شود.

وی رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر را علمی و دانش‌بنیان دانست و گفت: در این زمینه با دانشگاه‌ها‌ ، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه جلسات مستقل برگزار و برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر رویکرد گفتمان‌سازی را یکی از برنامه‌های جدی و مهم ستاد دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه فضاهای دانشگاهی و حوزوی فعال و پایان‌نامه‌های دانشجویی بسیاری تهیه شده است.

بهروزی با بیان اینکه در تشکیل هیئت اندیشه‌ورز هر ماه یک موضوع خاص با حضور مسئولان استانی مطرح می‌شود افزود: بر اساس قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌های اداری دولتی و خصوصی موظف به انجام برخی از فعالیت‌ها هستند و اگر تخلفی صورت بگیرد به  مراجع ذی‌صلاح مانند مجموعه‌های بازرسی و نظارتی ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همه دستگاه‌های اجرایی، شورای امر به معروف و نهی از منکر فعال است افزود: ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مسائل ، به معنای حل کردن نیست چون نقش اعضای این ستاد به‌عنوان احیاگر امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر افزود: به‌زودی ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در همه شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر به ریاست ائمه جامعه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.