تاریخ انتشار : 1400/5/7 چاپ خبر
به خودمان کمک کنیم؛

گرمای ۵۰ درجه در استان بوشهر/ مصرف آب و برق مدیریت شود

با توجه به پیش‌بینی دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در استان بوشهر طی روزهای آینده، می‌طلبد که همه مردم استان مدیریت مناسبی در مصرف آب و برق داشته باشند.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" استان بوشهر امسال روزهای گرمی را تجربه کرده است و طی روزهای آینده مجدداً دمای هوای استان افزایش خواهد یافت تا شرایط سخت‌تری در زندگی مردم فراهم شود.

با گرم شدن هوا، میزان مصرف آب و برق هم در استان بوشهر افزایش می‌یابد و در صورتی که الگوی مصرف مدیریت نشود و مثل گذشته شاهد پیک مصرف آب و برق باشیم، بار دیگر خاموشی و قطعی آب در انتظار خواهد بود.

مدیریت مصرف آب و برق که رکن اصلی آن مردم هستند، می‌تواند باعث عبور کم‌فشار از روزهای گرم سال شود؛ گرما قابل کنترل نیست ولی مصرف را می‌توان به گونه‌ای مدیریت کرد که کمترین فشار به مردم بیاید.

دما به ۵۰ درجه می‌رسد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روزهای آینده شاهد افزایش دمای هوا در استان بوشهر خواهیم بود و می‌طلبد که اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.

پیام مساعدی اضافه کرد: دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و گناوه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و در برخی نقاط از این میزان نیز بیشتر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به وزش باد شدید و گرم و خشک ادامه داد: در سایر بخش‌های استان بوشهر نیز طی همین مدت دمای هوا در محدوده ۴۲ تا ۴۶ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود به سبب افزایش گرمای هوا تمهیدات لازم در راستای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود و شهروندان برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

گرمای ۵۰ درجه در استان بوشهر/ مصرف آب و برق مدیریت شود

درخواست آبفا برای مدیریت مصرف آب

روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دمای هوای استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود طی این روزها دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد و می‌طلبد که صرفه‌جویی مناسب در مصرف آب صورت گیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: صرفه‌جویی آب به معنی کم مصرف کردن نیست بلکه جلوگیری از مصارف غیرضروری و مدیریت مصرف بهینه است.

با شناخت و رعایت توصیه‌های صرفه‌جویی آب خصوصاً در شرایط کم‌آبی و افزایش دما شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر را در ارائه خدمات به همه هم‌استانی‌ها همراهی کنید.

لزوم مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم در ساعات اوج مصرف یعنی ساعت ۱۲ تا ۱۸ در فرایند مدیریت مصرف و کاهش هوشمندانه مصرف خود همکاری لازم را داشته باشند.

غلامرضا حشمتی اضافه کرد: دو هفته ابتدایی مردادماه نیز شرایط خاصی در تأمین برق داریم و انتظار داریم مردم همکاری لازم را برای تأمین برق مطمئن و پایدار و جلوگیری از اعمال خاموشی داشته باشند.

وی افزود: مشترکین خانگی با خاموش کردن کولرها و لامپ‌های اضافی و عدم بکارگیری وسایل غیر ضروری نظیر اتو، جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی و… از ساعت ۱۲ الی ۱۸ همکاری را برای تأمین برق مستمر داشته باشند.

حشمتی بیان کرد: مشترکین دارای تعرفه کشاورزی اعم از مزارع پرورش میگو، چاه های کشاورزی و دیگر مشترکین این تعرفه با کاهش ۷۰ درصدی مصرف (طبق توافق نامه) از ساعت ۱۲ الی ۱۷ یاریگر صنعت برق استان باشند.

گرمای ۵۰ درجه در استان بوشهر/ مصرف آب و برق مدیریت شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: مشترکین دارای تعرفه صنعتی از ساعت ۱۴ لغایت ۱۷ با کاهش ۷۰ درصدی مصرف خود همکاری لازم را برای عبور از بحران فراهم کنند.

وی گفت: مشترکین اداری بعد از تعطیلی ادارات با کاهش ۹۰ درصدی مصرف همکاری لازم را معمول دارند. بدیهی است اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند برابر مصوبه مدیریت بحران استان مشمول قطع انشعاب می‌گردند.

حشمتی اظهار داشت: همچنین انتظار داریم که مشترکین پرمصرف تجاری از ساعت ۱۲ الی ۱۸ با کاهش مصرف خود و تعطیلی همکاری لازم را انجام دهند.

تعطیلی زودهنگام ادارات

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر ادارات استان بوشهر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تا ساعت ۱۱ فعال خواهند بود.

حسن ابراهیمی با اشاره به اینکه این تصمیم برای مدیریت بهتر مصرف برق اتخاذ شده است، افزود: ساعت کاری ادارات استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از ساعت شش و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۱ خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین هفته آینده هم ساعت کاری ادارات از ساعت شش و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۲ خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.