تاریخ انتشار : 1400/4/7 چاپ خبر

زندگی در کنار مرداب‌!/ محلات جنوبی بوشهر محروم از حداقل‌ها

یکی از مشکلات محلات تنگک عدم دفع آبهای سطحی و همراه شدن آنها با فاضلاب است که این موضوع باعث شده مرداب‌هایی را در کنار خیابان به وجود بیاورد و محیط نامطلوبی از نظر بهداشتی و ظاهری ایجاد کند.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" ایمان شجاعی مقدم: شهر بوشهر از دیرباز محلات جنوبی همواره مورد بی‌مهری و کم لطفی‌های زیادی از سوی مسؤولین قرار گرفته‌اند به طوری که حداقل‌ترین‌ها را هم نمی‌توانیم در این محلات به ویژه در تنگکات مشاهده کنیم.

یکی از مشکلات محلات تنگک عدم دفع آبهای سطحی و همراه شدن آنها با فاضلاب است که این موضوع باعث شده مرداب‌هایی کوچک را در کنار خیابان به وجود بیاورد و محیط نامطلوبی از نظر بهداشتی و ظاهری ایجاد کند.

مردم این منطقه همه هزینه‌های زندگی شهری را پرداخت می‌کنند اما هیچ بهره‌ای از زندگی شهری در آنجا نمی‌برند. این مشکلات سالهاست که وجود دارد و انگار هیچ کس نگران این موضوع نیست و توجهی به آن ندارد چرا که تاکنون اقدامی که شایسته در این خصوص صورت نگرفته است.

بی‌تفاوتی مسؤولان نسبت به آبهای رها شده

علی مرادی یکی از ساکنین محلات تنگک در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن گلایه از مسؤولین اظهار داشت: سال‌ها ما را با وعده‌هایشان سرگرم کرده‌اند اما ذره‌ای به فکر مشکلات ما نیستند.

این شهروند ادامه داد: آب‌های سطحی قصه‌ای دراز در این منطقه دارد و سالهاست این موضوع رها شده و هیچ مسؤولی به آن فکر نمی‌کند.

مرادی خاطرنشان کرد: ما از شورا جدید انتظار داریم به محض استقرار پیدا کردن در ساختمان امریه به مشکلات تنگکات به صورت ویژه رسیدگی و آن را پیگیری کنند.

 

محلات محروم از حداقل‌ها 

رضا احمدی یکی دیگر از ساکنان محلات تنگک در گفتگو با فارس  درخصوص آب‌های سطحی این منطقه اظهار داشت: این موضوع باعث به هم ریختگی چهره شهر شده و زیبایی محلات را از بین برده است.

مرادی بیان داشت: از مسؤولین خواست داریم که این موضوع را حل کنند تا در این محلات از حداقل‌ها محروم نباشیم.

داریوش پوربهی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این موضوع بزرگی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند.

در توان شهرداری نیست/ دستگاه‌ها کمک کنند

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در پاسخ به اینکه تاکنون چه اقدامی در این خصوص انجام داده‌اید گفت: تاکنون اقدام انجام نشده چون تا اجماعی صورت نگیرد نمی‌توانیم کار کنیم.

وی اضافه کرد: قبلاً به همراه اعضای شورا شهر و شهردار بازدیدی از این مناطق داشته‌ایم اما چون کار سختی است از ما کاری بر نمی‌آید.

پوربهی در خصوص کانال قدیمی دفع آبهای سطحی این منطقه بیان داشت: لوله گذاری که انجام شده بود ناقص رها شده و به دلیل ایجاد کارگاه‌های فراوان در آن منطقه کار بسیار سخت کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: این لوله‌ها باید خارج و سپس تمیز شود و مجدد نصب گردد که این کار باید با مشارکت دستگاه‌های دیگر مثل نیروگاه انجام شود.

به گزارش فارس، آنچه مشخص مردم نسبت به وضع کنونی گلایه دارند، وجود آبهای سطحی در حاشیه کوچه‌های شهر و خیابان‌ها می‌تواند بیماری‌هایی را برای ساکنین این مناطق به همراه داشته باشد و باید هرچه سریع‌تر شورا و شهرداری با همکاری دیگر دستگاه‌ها نسبت به رفع این مسأله اقدام کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.