تاریخ انتشار : 1400/4/5 چاپ خبر

مصائب بزرگترین روستای استان بوشهر

دهقاید در شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین روستای استان بوشهر با مشکلات فراوانی روبرو است که باید نگاه بهتری از سوی مسئولان به این روستا صورت گیرد.

به گزارش سایت خبری"جنوب 24" طی سال‌های گذشته روستاهایی با جمعیت دو و سه هزار نفر و کمتر و بیشتر از این به شهر تبدیل شده‌اند ولی روستای دهقاید با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر هنوز یک روستا باقی مانده است.

تبدیل روستا به شهر می‌تواند ضمن افزایش میزان اعتبارات تخصیصی، زمینه ساز اجرای طرح‌های جدید ملی و استانی باشد که سرعت توسعه آن را توسعه می بخشد.

روستای دهقاید در شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین روستای استان بوشهر با مشکلات فراوانی روبرو است که باید نگاه بهتری از سوی مسئولان به این روستا صورت گیرد.

از مهمترین مشکلات روستای دهقاید می‌توان به کمبود اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی اشاره کرد؛ پروژه‌هایی که گاهاً با پیشرفت خوبی هم روبرو بوده ولی به علت کمبود اعتبار متوقف شده‌اند.

کمبود زیرساخت‌ها در دهقاید

رئیس شورای اسلامی روستای دهقاید در ارتباط با مشکلات این روستا اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم این روستا تبدیل آن به شهر است؛ موضوعی که علی رغم وعده مسئولان تاکنون محقق نشده است.

محمد احمدزاده بیان کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی تحت فشار هستیم و با کمبود اعتبارات روبرو هستیم که باعث شده تا نتوانیم پروژه‌ها را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.

وی تکمیل پارک این روستا با پیشرفت ۷۰ درصدی را نیازمند ۲۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: دهقاید فضای سبز ندارد و ساخت و تکمیل این پارک از نیازهای اساسی است.

رئیس شورای اسلامی روستای دهقاید با اشاره به عبور سه دره فصلی از وسط روستای دهقاید، افزود: این دره‌ها نیاز به دیوارچینی دارند که ۱۲ میلیارد ریال نیز برای این طرح نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بودجه روستای ۱۲ هزار نفری دهقاید به اندازه هفت هزار نفر تزریق می‌شود گفت: وضعیت آب کشاورزی و آب شرب در دهقاید مناسب نیست و باید برای آن چاره اندیشی شود.

احمدزاده به کمبود فضای آموزشی در روستای دهقاید اشاره کرد و ادامه داد: در این روستا مقطع دوم متوسطه نداریم و همه دانش اموزان برای تحصیل خود با مشکل روبرو هستند.

مصائب بزرگترین روستای استان بوشهر/ «دهقاید» لنگ اعتبار است

نابودی کشاورزی به خاطر کم آبی

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی روستای دهقاید گفت: کشاورزان ما بیش از ۳۵ هزار اصله نخل دارند ولی بی آبی باعث شده تا این نخل‌ها در شرف نابودی قرار گیرند.

باصولی تصریح کرد: برای نجات کشاورزی در دهقاید باید منابع آبی لازم در باغات تأمین شود و سیستم آبیاری دهقاید تحویل اداره منابع آب شود.

وی با اشاره به اینکه روستای دهقاید نیازمند ماشین آتش نشانی است، تصریح کرد: پل ورودی دهقاید رمپ و بازو ندارد و این موضوع عبور و مرور مردم را با مشکل جدی روبرو کرده است.

این حجم از مشکلات شایسته دهقاید نیست

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات متعدد در دهقاید گفت: این حجم از مشکلات و کمبودها شایسته بزرگترین روستای استان بوشهر نیست.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: روستای دهقاید علیرغم موقعیت خاص و جمعیت بالایی که دارد، با مشکلات فراوانی روبرو است که اصلاً در شأن این روستا و مردم آن نیست و باید تلاش بیشتری برای رفع این مشکلات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دهقاید سال‌ها پیش باید به شهر تبدیل می‌شد افزود: جمعیت این روستا سه برابر برخی از شهرهای استان است ولی هنوز تبدیل به شهر نشده است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تبدیل دهقاید به شهر از طریق وزارت کشور و استانداری بوشهر پیگیری‌هایی را داشته‌ایم و همچنان با همه توان برای استقرار شهرداری در دهقاید تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل حقوقی مانع از تحقق این امر شده است، ادامه داد: در داخل استان باید این مسئله را حل کنیم و جدی تر از گذشته پیگیر این مهم باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه نداشتن مقطع متوسطه دوم در دهقاید مایه تأسف است، بیان کرد: تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت نوسازی مدارس و همچنین مسئولیت اجتماعی دستگاه‌هایی نظیر بانک‌ها، زمینه تقویت زیرساخت‌های آموزشی برای استقرار مقطع دوم متوسطه در دهقاید فراهم شود.

وی از پیگیری برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله سنگ چینی مسیر رودخانه‌های فصلی در دهقاید خبر داد و بیان کرد: زیرساخت‌های روستای دهقاید باید متناسب با جمعیت و وسعت آن تقویت شود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.