تاریخ انتشار : 1400/4/5 چاپ خبر

گرما در استان بوشهر اوج گرفت/ افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق

با گرم شدن هوای استان بوشهر و رسیدن دمای هوا به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد در روزهای اخیر، میزان مصرف برق در استان حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری"جنوب 24" استان بوشهر در منطقه گرم و خشک کشور قرار گرفته است و فصل گرم سال در این استان طولانی است و زمان استفاده از دستگاه‌های سرمایشی حدود ۹ ماه در سال است.

بخش عمده برق مصرفی استان بوشهر مربوط به مصارف خانگی است و با توجه به گرمای طاقت فرسای این روزها، بیشترین مصرف نیز مربوط به کولرهای گازی و دیگر وسایل سرمایشی است.

با گرم شدن هوای استان بوشهر و رسیدن متوسط دمای هوا به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد در روزهای اخیر، میزان مصرف برق در استان حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این افزایش مصرف برق باعث ورود فشار مضاعف به تأسیسات و شبکه برق رسانی استان شده است و انتظار می‌رود با توجه به حجم بالای تولید برق در استان بوشهر، سهم استان از این تولیدات بیشتر شود.

استان بوشهر کمبود تولید برق ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهار هزار مگاوات برق در استان بوشهر تولید می‌شود که نیاز استان کمتر از نصف این میزان است و انتظار مردم بهره مندی از برق مورد نیاز است.

عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه استان بوشهر در تولید برق کمبودی ندارد افزود: با توجه به نیروگاه‌های موجود در استان، میزان تولید برق در استان مازاد بر مصرف است که تحویل شبکه سراسری می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای برای کاهش خاموشی برق در استان بوشهر داشته‌ایم اضافه کرد: حق مردم استان برخوردار بوشهر این نیست که با سوءمدیریت مسئولین دچار سختی و مشقت دوچندانی شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تولید کمبودی نداریم و در توازن تولید و مصرف برتری داریم و این خاموشی گسترده و بی ضابطه هیچ محلی از اعراب ندارد.

گرما در استان بوشهر اوج گرفت/ افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق

گرمای زودرس و افزایش مصرف برق

استاندار بوشهر در حاشیه بررسی دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اظهار داشت: کاهش بارش باران و خشکسالی‌ها بر روی منابع آبی بر روی گرمای زودرس تأثیر گذاشت.

عبدالکریم گراوند با اشاره به تأثیر گرما بر مصرف برق خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی‌ها در فصل گذشته سبب کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی شده و در این راستا سطح ذخیره آب در سدها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: گرمای زودرس بر مصرف برق تأثیرگذار بوده و استفاده از وسایل خنک کننده در سایر نقاط کشور زودتر از سال‌های قبل آغاز شده که این مهم زمینه افزایش مصرف برق فراهم کرده است.

استاندار بوشهر گفت: یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق دستگاه‌های استخراج رمز ارز است که دستگاه‌هایی که مجوز رسمی داشتند فعالیت آنها قطع شد و در این راستا دستگاه‌های ماینر غیرمجاز مورد رصد و شناسایی قرار گرفتند و با آنها برخورد شد.

وی بیان کرد: با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از جمله شرکت توزیع نیروی برق، پلیس و دستگاه قضائی ضمن شناسایی و برخورد با عوامل استخراج رمز ارز، این دستگاه‌ها برای جلوگیری از خاموشی جمع‌آوری می‌شود.

گراوند مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاهش ساعت کار ادارات به سبب مدیریت مصرف برق اجرایی شد و در این راستا برای مدیریت مصرف برق تفاهم‌نامه‌ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با صنعت، کشاورزی منعقد شده است که امید می‌رود در استان قطعی برق نداشته باشیم.

وی با اشاره به تأمین بخشی از برق تولیدی صنایع پتروشیمی استان بوشهر به شبکه برق‌رسانی این استان افزود: با تحقق این مهم نقش مهمی در پایدار برق استان بوشهر دارد.

تلاش برای عدم خاموشی در تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز وضعیت برق با توجه به کاهش بارندگی‌ها دچار محدودیت دانست و تصریح کرد: مصرف برق در استان بوشهر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا حشمتی با اشاره به هماهنگی با مشترکان برق در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی در مدیریت مصرف تکلیفی خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله با تعامل و تفاهم‌های ایجاد شده پیش بینی می‌شود در فصل تابستان خاموشی اعمال نشود.

وی مصرف برق استان بوشهر را حدود ۱۷۰۰ مگاوات دانست و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در اوج گرما در ماه‌های تیر و مرداد مصرف برق به ۲ هزار تا ۲ هزار ۱۰۰ مگاوات برسد.

گرما در استان بوشهر اوج گرفت/ افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق

لزوم مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر همکاری همه مشترکان برق در مدیریت مصرف را مورد تأکید قرار داد و افزود: با کاهش ساعت کار ادارات ۴۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد و در حوزه صنایع هم ۳۰ تا ۴۰ مگاوات کاهش مصرف برق پیش بینی شده است.

حشمتی بیشترین مصرف برق در استان بوشهر را در بخش خانگی دانست و بیان کرد: ۷۰ درصد برق استان بوشهر در مصرف خانگی است که لازم است راهکاری تدوین شده زمینه برقراری برق پایدار در استان فراهم شود.

وی افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد، خاموش کردن کولرهای گازی در زمان خروج از منزل یا محل کار، استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت غیر از اوج مصرف از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق است.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.