تاریخ انتشار : 1400/3/5 چاپ خبر

۴۹۰ هزار نفر از جمعیت بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: این اداره کل در استان بیش از ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده که بیشترین بیمه شدگان ما در صندوق بیمه روستایی و بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر هستند و کمترین جمعیت در صندوق ایرانیان است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" پرویز رمضانی ظهر امروز در نشست خبری ضمن ارائه برنامه‌های سال جاری بیمه سلامت استان بوشهر اظهار داشت: این اداره کل در استان بیش از ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده که بیشترین بیمه شدگان ما در صندوق بیمه روستایی و بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر هستند و کمترین جمعیت در صندوق ایرانیان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: ۶۰ درصد بیمه شدگان مربوط به صندوق روستایی است و ۱۶ درصد آن مربوط بیمه سلامت همگانی است که هر دو این صندوق‌ها جز صندوق‌های رایگان ما هستند.

وی گفت:  در بیمه سلامت صندوق سایر اقشار را داریم که حدود ۳۰ هزار نفر از جمعیت استان است و عمدتاً افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثار گران است. حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجه هم در همین عنوان تحت پوشش ما قرار گرفته‌اند.

 وی در خصوص موسسه‌های تحت قرارداد این اداره کل عنوان کرد: خوشبختانه ما با ۹۰ درصد مؤسسات تشخیصی درمانی قرار داد بسته‌ایم که بالغ بر ۴۰۰ موسسه نیز می‌باشد.

رمضانی عنوان کرد: درسال جاری بحث تکمیل و تداوم نسخه الکترونیکی در سطح استان داریم و یکی از برنامه‌های اولویت دار بیمه سلامت است که از طریق دو راهبرد عقد قرارداد با پزشکان و ایجاد دسترسی نسخه الکترونیکی برای پزشکان غیره طرف قرارداد بیمه است.

وی بیان داشت: در سال جاری دفترچه‌های بیمه شدگان را به دلیل شرایط حساس کرونایی که وجود داشت بدون حضور بیمه شدگان به صورت الکترونیکی تا پایان شهریور ماه تمدید کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص دفترچه‌های الکترونیکی گفت: طبق یک برنامه زمانبندی شده که شروع شده تا تیرماه چاپ تمامی دفترچه‌های بیمه سلامت متوقف خواهد شد و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی خواهد بود.

رمضانی افزود: دو سامانه دسترسی به ثوابق خدمات الکترونیک و رسیدگی به شکایات مردمی را ایجاد کرده‌ایم که شهروندان و بیمه شدگان بیمه سلامت می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در خصوص مطب‌های خصوص طرف قرار داد بیمه سلات اظهار داشت: تمامی این مطب‌ها دسترسی به نسخه الکترونیکی برایشان مهیا شده و ۹۴ درصد از پزشکان در اردیبهشت ماه سال جاری نسخه‌های الکترونیکی خود را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص درمانگاه‌های دانشگاهی افزود: در استان سه درمانگاه دانشگاهی داریم که هر سه درمانگاه از ابتدای اردیبهشت دسترسی نسخه نویسی الکترونیکی برای آنها فعال شده است.

رمضانی گفت: از ابتدا سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۲۴۰ هزار وزیت الکترونیکی ارسال شده است که از این تعداد ۱۱۲ هزار مورد ویزیت با تجویز بوده و مابقی بدون تجویز بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.