تاریخ انتشار : 1399/12/19 چاپ خبر

عشایر دشتی نیازمند حمایت مسئولان/ وضعیت آب و راه بهبود یابد

عشایر شهرستان دشتی با مشکلاتی از جمله کمبود آب و وضعیت نامناسب راه دست و پنجه نرم می‌کنند که انتظار می‌رود با تلاش مسئولان حمایت لازم از این قشر صورت گیرد.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" عشایر نقش بسیار مهمی در عرصه تولید دارند و تولیدات آنها از جمله صنایع دستی، محصولات لبنی و دام و طیور و… از نیازهای اساسی جامعه محسوب می‌شود.

عشایر در کنار ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه تولید دارند، با مشکلات بسیار زیادی نیز روبرو هستند که می‌طلبد مسئولان تلاش بیشتری برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای آنها داشته باشند.

شهرستان دشتی میزبان تعداد زیادی از عشایر است که در بخش‌هایی از این شهرستان حضور دارند و البته با مشکلاتی روبرو هستند که می‌طلبد همه مسئولان برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

لزوم رفع مشکلات عشایر

نماینده عشایر بخش شنبه و طسوج در شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به برخی از مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان این است که نگاه ویژه‌ای به عشایر شهرستان داشته باشند و برای کمک به عشایر آستین‌ها را بالا بزنند.

امیدوار با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات عشایر شهرستان گفت: در حال حاضر مسائل حوزه آب و راه دو مشکل اصلی عشایر در شهرستان دشتی است.

وی خواستار بهبود وضعیت راه‌های عشایری در شهرستان دشتی شد و افزود: کمبود منابع آبی یکی دیگر از مشکلات عشایر در این منطقه است که امیدواریم شاهد تکرار مشکلات کم آبی نباشیم.

بهبود وضعیت آب عشایر

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خدمات ارزشمند عشایر گفت: در چند ماه اخیر سه شورای عشایر ی در شهرستان برگزار شد که همه آنها منشأ خیرات و برکات بوده که این موضوع نشان دهنده توجه فرماندار به جامعه عشایری است.

حسین شریفی افزود: مشکلات عشایر احصا شده و با برنامه ریزی در راستای رفع این مشکلات تلاش می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم رضایت‌مندی عشایر این منطقه را فراهم سازیم.

وی بیان کرد: مشکل آبرسانی به عشایر با جدیت در دستور کار است و ارائه خدمات مطلوب همواره مورد تاکید است.

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی از احداث دو آب انبار جدید خبر داد و ادامه داد: برای کمک به مدارس عشایری نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزیم.

بهسازی راه عشایر

فرماندار دشتی نیز با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات عشایر در این شهرستان اظهار داشت: رفع مشکلات عشایر همواره در دستور کار قرار دارد و برنامه‌های مهمی در این زمینه داریم.

عبدالله نادری افزود: یکی از اهداف سفرها به مناطق عشایری دیدن مشکلات این عزیزان از نزدیک و اتخاذ تصمیمات لازم در جهت رفع این مشکلات است.

وی از نگاه ارزشمند استاندار به رفع مشکلات مردم روستاها و به ویژه عشایر تقدیر کرد و گفت: هر چه با مردم ارتباط و دیدار داشته باشیم بهتر می‌توانیم خدمات ارائه کنیم.

آب عشایر تأمین می‌شود

فرماندار دشتی با بیان اینکه بهسازی راه عشایر در دستور کار است، خاطر نشان کرد: در خصوص چشمه هشیرو نیز طرح مطالعه این چشمه ارائه تا پیگیری‌های لازم جهت اختصاص اعتبارات در دستور کار قرار دهد.

نادری اضافه کرد: آب مورد نیاز عشایر تأمین می‌شود و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی بر ضرورت تأمین پنل‌های خورشیدی برای همه عشایر تاکید کرد و یاد آور شد: بسته‌های معیشتی بین عشایر شهرستان توزیع می‌شود.

انتظار می‌رود همه مسئولان تلاش جدی برای رفع مشکلات عشایر شهرستان دشتی به عنوان یکی از قطب‌های تولید داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.