تاریخ انتشار : 1399/12/14 چاپ خبر

وزیر سابق نفت در بوشهر: قطار توسعه کشور در ایستگاه بی‌برنامگی متوقف شده است

وزیر سابق نفت در سفر به بوشهر گفت: با وجود ظرفیت‌های گسترده موجود در کشور در شاخص‌های مختلف از جمله نیروی انسانی کارامد، منابع زیرزمینی، سواحل و دریا و همچنین معادن، متاسفانه شاهد بیکاری‌های روزافزون و از بین رفتن کسب و کارها هستیم.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" به نقل از خبرگزاری فارس،رستم قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست با مردم شهر برازجان استان بوشهر در حسینیه اعظم این شهر اظهار داشت: دوران حرف‌های بی پایه و اساس گذشته و کشور نیازمند یک تفکر جدید مبتی بر کار و تلاش است.

وزیر سابق نفت افزود: با وجود ظرفیت‌های گسترده موجود در کشور در شاخص‌های مختلف از جمله نیروی انسانی کارامد، منابع زیرزمینی، سواحل و دریا و همچنین معادن، متاسفانه  شاهد بیکاری‌های روزافزون و از بین رفتن کسب و کارها هستیم.

قاسمی تصریح کرد: امروزه با وجود نیاز کشور به تفکر کار و تلاش، عده‌ای از یک سری اصلاحات در حوزه‌های مختلف سخن می‌گویند که در حد همان حرف و وعده‌های موجود است.

وی ادامه داد: به این افراد یاداور می‌شویم که مردم فقط از ما کار و تلاش برای رفع نگرانی‌های به حقشان در حوزه مختلف و به خصوص حوزه‌های اقتصادی، اشتغال و مسکن می‌خواهند و دیگر نمی‌پذیرند که فقط حرف تحویل آنها داده شود.

قاسمی عنوان کرد: قطار توسعه کشور در ایستگاهی از بی‌برنامگی متوقف شده و اگر بخواهیم بر ریل واقعی و متناسب با آرمان‌های انقلاب قرار گیرد نیاز است که دولتی عملگرا حاکم شود.

وی با اشاره به چالش‌های موجود کشور در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: به جای سیاست مداری، حوزه سیاست خارجی وارد سیاست بازی شده و کشور نتوانسته از مزیت‌های گسترده داخلی خود در عرصه بین الملل سود ببرد.

وزیر سابق نفت ادامه داد: در حوزه صادرات نیز بد عمل شده به گونه‌ای که با وجود این که کشور دارای مزیت‌های گسترده صاداراتی است به یک وارد کننده تبدیل شده‌ایم که نتیجه آن در رکود صنایع، بیکاری هشت میلیون جوان آماده به کار و تورم خود را نشان می‌دهد.

قاسمی با اعلام این که ۱۵ همسایه ما در حوزه پیرامونی خلیج فارس سالانه ۱۲۰۰ میلیارد دلار واردات دارند گفت: اگر با سیاست‌های صحیح اقتصادی بتوانیم حتی ۱۰ درصد از نیازهای وارداتی این کشورها را از درون کشورمان تأمین کنیم خواهیم دید که چه تحولی در حوزه کسب و کار، رفاه اجتماعی و اشتغال مردم اتفاق خواهد.

وی با اشاره به وجود مزیت‌های منحصر به فرد تک به تک استان‌های کشور، عنوان کرد: پذیرفتنی نیست که استان ساحلی مانند بوشهر با قریب به ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دریایی با خلیج فارس و داشتن این همه صنایع و ظرفیت‌های کشاورزی با محرومیت مواجه باشد.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتستان با حجمی از ظرفیت‌های کشاورزی و نخیلات مواجه هستیم که در صورت وجود صنایع تبدیلی امکان رونق تولید و  ارزاوری وجود خواهد داشت.

وزیر سابق نفت با اشاره به خوداتکایی کشور بر پایه وجود نیروهای متخصص و متعهد، ادامه داد: وقتی کشور وارد تحریم‌های ظالمانه شد دنیا باور نمی‌کرد که صنایع نفت و گاز کشورمان بر روی پاهای خود بایستد اما این اتفاق با وجود نیروهای متخصص داخلی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: البته کشورمان تک محصولی و وابسته به نفت نیست و می‌توان با داشتن الگوهایی مناسب و استفاده از همه ظرفیت‌ها، زمینه رفع مشکلات موجود ایجاد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.