تاریخ انتشار : 1399/11/15 چاپ خبر

افزایش قیمت شن و ماسه در استان بوشهر/ استانداری: برخورد می‌کنیم

در پی تلاش برخی از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت شن و ماسه در استان بوشهر، استانداری بوشهر از برخورد قاطع با این افزایش قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" طی سال جاری قیمت کالا و خدمات مختلف با افزایش روبرو بوده است و برخی از کالاها تورم بیشتری داشته و افزایش چندین برابری را داشته‌اند.

شن و ماسه یکی از کالاهایی است که افزایش قیمت آن بر دیگر مصالح و در مجموع بر قیمت ساخت و سازها تأثیر مستقیمی دارد و طی سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

حالا مجدد خیز قیمت آن شروع شده و گفته می‌شود برخی از تولیدکنندگان در نظر دارند که قیمت این کالا را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش دهند که می‌تواند اثرات زیادی بر ساخت و ساز داشته باشد.

لزوم جلوگیری از افزایش قیمت شن و ماسه

یکی از فعالان حوزه عمرانی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه بی‌ثباتی در بازار باعث شده تا در برخی از طرح‌ها و پروژه با ضرر و زیان فراوانی روبرو باشیم.

محمد احمدزاده با بیان اینکه افزایش سیمان و یا ماسه تأثیر مستقیمی بر دیگر مصالح مثل بلوک، تیرچه و… می‌گذارد، افزود: هر افزایش قیمتی در این مصالح می‌تواند هزینه اجرای یک پروژه را به شدت بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌هایی برای افزایش قیمت مصالح از جمله شن و ماسه آغاز شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود مسئولان با جدیت جلوی این کارها را بگیرند و اجازه ندهند که اقتصاد فعالان این حوزه با مشکل روبرو شود.

تأثیر مستقیم قیمت ماسه بر قیمت مسکن

یکی دیگر از فعالان حوزه ساخت و ساز به خبرنگار مهر گفت: دولت برای کنترل قیمت مسکن باید نظارت مناسبی بر قیمت مصالح ساختمانی داشته باشد تا هزینه‌های ساخت به این سرعت افزایش نیابد.

باقر کشاورز با بیان اینکه قیمت ماسه تأثیر مستقیمی بر قیمت مسکن خواهد داشت ادامه داد: در صورت افزایش قیمت ماسه و دیگر مصالح، قیمت مسکن نیز به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مسئولان باید با ایجاد ثبات در بازار مصالح ساختمانی، زمینه توسعه ساخت و سازها و کنترل قیمت مسکن را فراهم کنند تا جوانان زودتر بتوانند خانه‌دار شوند.

برخورد با افزایش قیمت‌ها

حالا روابط عمومی استانداری بوشهر در خبری به نقل از مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر آورده است: در صورت افزایش قیمت با تولیدکنندگان مصالح سنگی برخورد قانونی خواهد شد.

سید موسی موسوی اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت مصالح سنگی خصوصاً شن و ماسه در تعیین قیمت بسیاری از اقلام ساخت و ساز مؤثر است، باید ضمن محاسبه دقیق با لحاظ سایر شرایط حاکم بر جامعه و با تعیین سود متعارف برای تولید کنندگان، قیمت نهایی مشخص شود.

وی افزود: هر چند واحدهای تولیدی تأثیر بسزایی در تعیین شرایط کمی و کیفی اجرای پروژه‌های عمرانی دارند، اما افزایش غیر متعارف قیمت‌ها باعث بروز نگرانی و ایجاد مشکل برای مردم و سازندگان خواهد شد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: مستند به ضوابط قیمت گذاری مصالح سنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان وزارت صمت و با توجه به افزایش نامتعارف قیمت مصالح فوق توسط برخی تولیدکنندگان و وجود شکایات متعدد، اداره کل صنعت، معدن و تجارت موظف است شکایات را رسیدگی و اعمال قانون کند.

موسوی تصریح کرد: مردم شریف استان و مصرف کنندگان مصالح فوق، شکایات خود را به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها اعلام کنند.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در اسرع وقت از طریق اداره کل تعزیرات حکومتی استان برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.