تاریخ انتشار : 1399/11/5 چاپ خبر

وعده‌های روغنی مسئولان محقق نشد/ کمبودها در بازار بوشهر مشهود است

علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان استان بوشهر برای رفع مشکلات و کمبودهای روغن در استان، مردم همچنان برای تامین روغن مورد نیاز خود با کمبود روبرو هستند.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" کمبود روغن ماه‌ها است که در نقاط مختلف کشور از جمله استان بوشهر وجود دارد و افراد زیادی برای تأمین نیازهای خود با مشکل روبرو هستند.

مسئولان بارها و بارها برای رفع مشکل کمبود روغن در بازار بوشهر وعده داده‌اند ولی هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و آثار مشهودی از این رفع کمبودها دیده نمی‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌ها از فروش روغن به مشتریان خود عاجز هستند و برخی از فروشگاه‌ها نیز با قیمت چند برابری نرخ درج شده روی بسته‌بندی، نسبت به فروش روغن اقدام می‌کنند.

وعده مجدد برای رفع کمبودها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عصر شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: در راستای رفع مشکل روغن در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

سید حسین حسینی از سهمیه دو هزار تنی روغن برای استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: این سهمیه پس از روغن‌کشی در کارخانه‌ها در اختیار فروشگاه‌ها و صنوف مختلف استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز هر فرد به روغن در ماه دو کیلوگرم است، ادامه داد: نیاز استان بوشهر ماهانه دو هزار و ۵۰۰ تن است که دو هزار و ۸۸۰ تن روغن برای استان بوشهر تأمین شده است.

لزوم ایجاد کارخانه روغن‌کشی

استاندار بوشهر نیز در این نشست خواستار حل اساسی و ریشه‌ای مشکل روغن در استان شد و بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تأمین نیازهای استان از جمله تأمین روغن استفاده شود.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه مردم استان نباید برای تأمین روغن مورد نیاز خود با کمبود روبرو باشند، تصریح کرد: وضعیت بازار باید به صورت مستمر نظارت شود و کمبودهای استان در این زمینه‌ها رفع شود.

وی خواستار رفع مشکل مردم استان با تأمین سهمیه تخصصی و توزیع آن در بازار شد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد کارخانه روغن‌کشی در استان بوشهر باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

وعده‌های مسئولان استان برای رفع مشکل کمبود روغن در استان در حالی اعلام می‌شود که مردم همچنان با مشکلات زیادی برای تأمین روغن روبرو هستند و گاهاً باید فروشگاه‌های متعددی را بگردند.

فروشگاه‌ها عدم دریافت روغن از شرکت‌های پخش را عامل نداشتن روغن می‌دانند و مردم هم از فروشگاه‌ها برای عدم فروش روغن شاکی هستند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.