تاریخ انتشار : 1399/11/2 چاپ خبر
در شورای اداری مطرح شد؛

انتقاد از بی‌آبی در قطب اقتصادی کشور/ اصناف کنگان منصف باشند

انتقاد از نبود نظارت کافی در بازار، انتقاد از بی‌آبی در قطب اقتصادی کشور، تاکید بر توزیع صحیح روغن و توسعه سیراف از موضوعات مطرح‌شده از سوی ائمه جمعه در شورای اداری کنگان است.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24"  الهه عباسی: در حالی که شهرستان کنگان میزبان خیلی عظیم صنایع حوزه انرژی است و لقب پایتخت اقتصادی کشور را لقب می‌کشد، مردم این شهرستان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

شهرستانی که بخش عمده تأسیسات پارس جنوبی در آن قرار گرفته است و میزبان فازهای مختلف بزرگترین میدان گازی جهان است نباید با مشکلات ابتدایی همچون تأمین آب روبرو باشد.

کم‌آبی و قطعی مکرر آب شهری باعث انتقادهای شدیدی در کنگان شده است و این موضوع یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی امام جمعه کنگان در نشست شورای اداری این شهرستان بود.

البته مشکلات دیگری از جمله کمبود روغن، عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ها در سیراف، گرانی موجود در بازار، عدم نظارت بر قیمت‌ها و… از دیگر مسائلی بود که در این نشست از سوی ائمه جمعه مطرح شد.

وضعیت کنونی زیبنده کنگان نیست

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان عصر چهارشنبه در نشست شواری اداری شهرستان کنگان ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم‌های فاطمیه اظهار داشت: شرایط کرونایی در کنگان سبب کاهش عشق و ارادت مردم به اهل بیت نشد، بلکه زمینه تبلور عشق حسینی مردمان ولایتمدار کنگان شد.

وی افزود: ضرورت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه امروز آشکار است؛ دشمن کار را از کودکان شروع کرده و وارد جنگ نرم با ما شده است و باید سند توسعه فرهنگی بازنگری و تقویت شود و کارگروه‌های فرهنگی شهرستان کنگان تشکیل شود.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه مدیران دستگاه اجرایی امیدآفرینی را سرلوحه کار قرار دهند تاکید کرد: متناسب با کاهش دلار می‌بایست قیمت‌ها کاهش یابد، اما در وضعیت کنونی شاهد این روند نیستیم.

محمودی با بیان اینکه کمبود روغن و نحوه توزیع آن شایسته نیست، تصریح کرد: ساماندهی شبکه آب شهر کنگان ضروری است و زیبنده نیست شهرستان کنگان به عنوان قطب اقتصادی کشور نیمی از روز آب نداشته باشد.

نظارت بر بازار کافی نیست

امام جمعه سیراف نیز گفت: مشکلاتی که توسط مدیران حل شود یک عنایت الهی است. امروز دعواهای سیاسی را کنار بگذارید، همدلی وظیفه همگانی است تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود. بزرگ کردن مشکلات باعث بدبینی به نظام می‌شود، کسانی که موجب بدبینی به نظام می‌شوند خائن به نظام هستند.

حجت الاسلام صادق عاشوری افزود: نظارت بر بازار کافی نیست، مردم از وضعیت بازار گلایه مند هستند، شرط جدید در بعضی اصناف که اگر فلان کالا را بخرید به شما روغن می‌دهند تأسف آور است.

وی با تاکید بر اینکه باید با اصناف بی انصاف برخورد شود، تصریح کرد: مدیران اگر امکان تحقق وعده را ندارند به مردم قول ندهند، کرونا در شهر سیراف همچنان در وضعیت هشدار است و نباید آحاد مردم دچار سهل انگاری شوند.

امام جمعه سیراف ضمن تشکر از فعالیت‌های مدیران نظام افزود: در وضعیت کرونایی که کسی جرأت خارج شدن از منزل نداشت مسئولین در وسط میدان بودند و بر اصناف و اماکن عمومی نظارت می‌کردند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فداکارانه کادر درمان قابل ستایش است، افزود: دو سال از افتتاح بخشداری سیراف می‌گذرد اما همچنان ادارات و نمایندگی آنها در شهر سیراف راه اندازی نشده است.

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: شایسته است مسئولان اهتمام ویژه‌ای در راستای پویایی بخش سیراف داشته باشند.

لزوم مقابله جدی با کرونا در کنگان

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز در این نشست گفت: می‌بایست نظام جمهوری اسلامی ایران را با تمام توان حفظ کرد. ما به خود می‌بالیم در کشوری هستیم که ابرقدرت‌ها از نظام ما ترس دارند، انقلاب اسلامی می‌بایست با تمام توان پاس داشته شود.

شیخ محمد جمالی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان خادمین مردم می‌بایست وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد، در راستای مدیریت شرایط کرونایی باید تردد را کم کنیم. متأسفانه پارک‌ها و اماکن گردشگری کنگان مملو از مسافر است.

تلاش برای رفع مشکلات کنگان

فرماندار شهرستان کنگان نیز ضمن تشکر از تلاشگران عرصه بهداشت و درمان افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شده و نصب چادر در اماکن گردشگری کنگان ممنوع است.

سید علی پاک نژاد با بیان اینکه مقایسه قبل و بعد از انقلاب واقعیت‌های مهمی را آشکار می‌کند ادامه داد: پس از انقلاب دگرگونی بنیادی در کشور و منطقه اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: ایام فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای ورود دستگاه‌های اجرایی برای اعتلا سطوح هست. پیشرفت‌های علمی موجب شکوفایی انقلاب شده است، بانوان افتخارات بزرگی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی کسب کرده‌اند.

پاک نژاد افزود: ملت ایران استقلال، آزادی را به وسیله خون شهدا و فعالیت‌های امام راحل کسب کردند، اهداف فعالیت‌های دهه فجر افزایش اعتماد و امید افزایی است. دهه فجر می‌بایست دهه اطلاع رسانی خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، دهه فجر فرصتی مغتنم جهت همدلی بیشتر دولت و ملت است.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی با همراهی مردم در راستای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در شهرستان کنگان رقم خواهد خورد، افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۹۵ پروژه به ارزش شش هزار میلیارد ریال را در شهرستان کنگان خواهیم داشت و ۷۲ پروژه اقتصاد مقاومتی داریم.

پاک‌نژاد ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران دستگاه اجرایی گفت: یکی از وظایف مسئولین ارتباط با آحاد مردم است. پرسشگری حق مردم است و مدیران موظفند پاسخگو باشند و تکریم مردم در اولویت کار قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان ضمن تاکید به تقویت سرمایه گذاران گفت: سرمایه گذاران زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شهرستان کنگان می‌شود و باید مسیر تقویت سرمایه گذاری در کنگان افزایش فراهم شود.

انتظار می‌رود مسئولان تلاش جدی برای رفع مشکلات شهرستان کنگان خصوصاً رفع مشکل تأمین و توزیع آب شرب و همچنین تأمین روغن مورد نیاز مردم را داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.