تاریخ انتشار : 1399/9/16 چاپ خبر
مسئولیت اجتماعی عمل شود؛

محرومیت شایسته قطب انرژی کشور نیست؛ لزوم توسعه فضاهای آموزشی

در حالی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با کمبود کلاس درس روبرو هستند که تحقق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی می‌تواند بسیاری از این کمبودها را رفع کند.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" جنوب استان بوشهر محل استقرار صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است و این صنایع همچنان در حال توسعه و گسترش هستند و چهار شهرستان جنوبی استان را درگیر کرده‌اند.

استقرار این صنایع علاوه بر اینکه بخش عمده سواحل جنوبی استان را اشغال کرده است، بسیاری از مشاغل از جمله صیادی و کشاورزی را نیز در این مناطق با محدودیت روبرو کرده است.

آلودگی آب، خاک، هوا، دریا و… از دیگر اثرات استقرار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر بوده است که تأثیر مستقیمی را بر روی سلامت مردم در این مناطق داشته است.

در کنار مضراتی که صنایع نفت و گاز برای مردم این مناطق داشته است، انتظار می‌رود مسئولیت اجتماعی این صنایع نیز عملی شود و بخشی از بار مشکلات مردم را بردارند و برای رفع آن تلاش کنند.

کمبود فضای آموزشی یکی از مهمترین مشکلات در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است که تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در این شهرستان‌ها می‌تواند بخش عمده مشکلات را رفع کند.

کمبود فضای آموزشی

فرماندار شهرستان کنگان کمبود فضای آموزشی را یکی از مشکلات مهم این شهرستان دانسته و اظهار داشت: زمان آن رسیده تا صنعت به آموزش سلامت محور در این شهرستان کمک کند.

سید علی پاک‌نژاد افزود: با توجه به حضور شرکت‌های صنعت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انتظار جدی این است که این صنایع به کمک آموزش و پرورش بیایند و نگرانی و کاستی‌های وسایل آموزشی و بهداشتی را برطرف کنند.

 

کریم علی‌حسنی فرماندار شهرستان دیر نیز کمبود کلاس‌های درس در این شهرستان را یک چالش اساسی دانسته و خاطرنشان می‌کند: کمبود فضای آموزشی باید با تلاش و مشارکت بیشتر رفع شود.

 

در شهرستان‌های جم و عسلویه نیز مشکلات کمبود فضای آموزشی وجود دارد و مسئولان این دو شهرستان نیز خواستار حمایت صنعت برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی هستند.

لزوم تسریع در ساخت مدارس

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان نوسازی مدارس با اشاره به برخی از کمبودها و نیازهای آموزشی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خواستار تلاش ویژه برای رفع این مشکلات شد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های آموزشی نقش مهمی در ارتقای آموزش و تعلیم و تربیت نقش مهمی خواهد داشت و باید این فرصت برای دانش‌آموزان فراهم شود.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه و تقویت زیرساخت‌های آموزشی با رویکرد آموزش و تربیت نیروهای کارآمد یک سرمایه گذاری با ارزش است که بایستی همگان با تمام توان برای نیل به آن همت گمارند.

وی با تقدیر از نگاه مثبت و حمایت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، خیرین مدرسه ساز و بخش عمرانی مناطق نفت خیز به استان بوشهر بویژه به شهرستان‌های جنوبی استان گفت: امیدواریم سازمان نوسازی مدارس و وزارت نفت بتوانند با تخصیص اعتبارات لازم در کمترین زمان ممکن بستر را برای ساخت مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی برای بهره مندی دانش آموزان خطه جنوب استان بوشهر فراهم کنند.

رفع مشکلات آموزشی جنوب استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز در این دیدار با تشکر از نگاه ویژه نماینده جنوب استان به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و اهتمام وی بر پیگیری امور موکلین خود اظهار کرد: نتیجه این جلسه و توافقات صورت گرفته در آن، می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در حوزه جنوب استان را با همراهی و حمایت وزارت نفت مرتفع کند.

مهراله رخشانی‌مهر افزود: در این جلسه مصوب شد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و بخش طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مناطق نفت خیز کشور نسبت به احداث چند باب مدرسه در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اقدام کنند.

انتظار می‌رود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند و در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های آموزشی در جنوب استان بوشهر اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.