تاریخ انتشار : 1399/8/28 چاپ خبر

جلسات غیرضروری و بازدیدهای پروژه‌ها در استان بوشهر تعطیل شد

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا گفت: جلسات غیرضروری و بازدیدهای پروژه‌ها در استان بوشهر تعطیل شد.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: به منظور اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا برنامه‌های مختلفی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای راهبردهای هفت گانه طرح مدیریت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا اضافه کرد: برنامه‌های غیرضروری از جمله جلسات و بازدیدها در مرکز استان و همچنین شهرستان‌ها لغو می‌شود.

استاندار بوشهر خواستار نظارت بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در استان توسط دستگاه‌های مربوطه شد و ادامه داد: در صورتی که صنوف دارای محدودیت در مدت اجرای طرح اقدام به فعالیت کنند تا پایان طرح تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشاغل بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری شامل این طرح نمی‌شوند افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم نیروها، در شهرهای نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد هم دو سوم نیروها اجازه کار و فعالیت دارند.

گراوند با بیان اینکه مسئولیت اعمال نظارت بر واحدهای تولیدی در استان با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت است گفت: اداره کل صمت استان به دلیل وظیفه مهم نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنفی تعدیل نیرو نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داروخانه‌ها با جدیت از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت دارو غذا دنبال شود و پذیرفته نیست که پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها رعایت نشود.

استاندار بوشهر خواستار مشارکت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی مناسب برای این طرح شد و افزود: از رسانه‌های استان انتظار داریم هرگونه نقض رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تعیین شده را اطلاع رسانی کنند.

گراوند تصریح کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای، فرهنگ سازی لازم برای اجرای دقیق پروتکل‌ها و رعایت محدودیت‌ها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر فقط شهر بوشهر قرمز، دیر زرد و مابقی شهرستان‌ها نارنجی هستند، گفت: کارمندان دستگاه‌های اجرایی که محل کار و سکونتشان متفاوت است، برای تردد به شهر و محل کار خود، باید نامه معرفی از سوی مدیر یا رئیس دستگاه خود به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ منبع/ خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.