تاریخ انتشار : 1399/8/26 چاپ خبر

توپ پُر شهردار بوشهر علیه شورا/ فقط اعضای بازداشت نشده پاسخ دهند!

سومین جلسه رسمی اعضای جدید شورای شهر بوشهر در فضایی نه‌چندان رسمی به بیان مطالبات مردم از شهردار جدید و انتقادات مکرر شهردار جدید از عملکرد مجموعه مدیریت شهر در زمینه انتخاب پیمانکار، نظارت و مدیریت پروژه طی سال‌های اخیر برگزار شد.

به گزارش سایت خبری"جنوب 24"مدت اندکی است که شورای شهر بوشهر با اعضا علی‌البدل، رسمیت مجدد پیدا کرده است. حسین صالحیان شهردار جدید بوشهر که منتخب اعضای سابق شهرداری بوشهر است، اولین نفری بود که در عمارت امیریه حاضر شد. به نظر می‌رسد صالحیان می‌خواهد به شورا نشان دهد که بافرهنگ متفاوتی از مدیریت روبرو هستند که نظم در آن حرف اول را می‌زند. کمااینکه در جریان جلسه شورابه اعضای شورا به کنایه این موضوع را عنوان کرد.

در دوران جدید ترکیب شورا تغییر کرده و میانگین سنی آن افزایش‌یافته است، به طوریکه از هیجانات، شوخی‌ها و نطق‌های زرد خبری نبود. تنها شباهتی که ترکیب سال آخر شورای پنجم با سه سال قبل خود داشت، تأخیرهای عبدالخالق برزگرزاده بود 

جلسه شورا با سخنان داریوش پوربهی آغاز شد. تأکید رئیس شورای شهر بر تسریع پروژه روگذر شهید سلیمانی بود. وی ضمن گزارشی از بازدید میدانی خود از روند کند اجرای پروژه به شدت انتقاد کرد. عبدالخالق برزگرزاده از شهردار تقاضای حل مشکل پیش‌آمده برای بیمارستان هسته‌ای به‌واسطه فضایی که متعلق به شهرداری است را داشت.

رباب عبیدی عضو جدید شورای شهر ضمن گلایه از نیروگاه اتمی به‌خاطر عدم پایبندی به تعهدات خود نسبت به ساخت کانال دفع آب سطحی، از صالحیان خواست تا پیگیر این موضوع باشد.

عبیدی درخواستی داشت که قدری عجیب به نظر می‌رسید. «تقریباً یک سالی از آماده شدن خانه خدمات اجتماعی می‌گذرد اما این مکان پذیرای افراد کارتن‌خواب نیست. وی علت این موضوع را آسفالت نشدن کوچه بیان کرد و از شهردار خواست به علت سرد شدن هوا این کار را در اولویت خود قرار دهد.»

مهرزاد آسایش که در سال آخر شورا به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب‌شده است از شهردار خواست تا از طریق سامانه ۱۳۷ قدری به درد و دل مردم گوش دهد. وی به شدت از مدیریت بحران شهردار در زمان بارندگی انتقاد کرد و از صالحیان خواست که آسیب‌های بعد از بارندگی را جبران کند. آسایش از شهردار، پیگیر مصوبه ۲۰ میلیاردی آسفالت شد و پرسید؛ چرا در مناقصه‌ها، پیمانکارانی انتخاب می‌شوند که صلاحیت ندارند؟

سؤالات شهردار از 3 عضو بازداشت نشده شورا

صالحیان پاسخ سؤالات اعضای شورا را از درخواست آخر آسایش شروع کرد. شهردار جدید بوشهر که به نظر می‌رسید کمی برآشفته شده است، تعارف را کنار گذاشت و گفت: من امروز یک سری سؤالات دارم که می‌خواهم از سه عضو سابق شورا بکنم و شما مرا راهنمایی کنید. چطور پیمانکار انتخاب‌شده است؟ چرا پیمانکار با 65 تا 67 درصد پلوس انتخاب‌شده است؟ چرا پیمانکاری که توانایی نداشته، با او قرارداد بسته‌شده است؟ چرا پیمانکار 11 ماه است که پروژه را رها کرده و کسی نتوانسته او را برگرداند؟

شهردار جدید بوشهر خط قرمز خود را آب‌گرفتگی شهر بیان کرد و از عدم آگاهی خود نسبت به جزرومد دریا گفت. پاسخ صالحیان به مذاق برزگر زاده خوش نیامد و با قطع سخنان شهردار گفت: شما شاید نمی‌دانستی ولی معاونین شما که سال‌هاست در شهرداری کار می‌کنند. صالحیان ضمن تأیید حرف برزگر زاده توپ را در زمین معاونین انداخت و گفت: در بحث کانال‌ها و ارتباط آن‌ها به همدیگر سال‌هاست کاری انجام‌نشده است. مخابرات در کانال‌ها کابل عبور داده ولی چرا ناظری از شهرداری نبوده که آن را پیگیری کند. متأسفانه در شهرداری مدیریت پیشگیری تخلفات وجود ندارد.

صالحیان حجم کارهای عقب‌افتاده را زیاد عنوان کرد و بیان داشت: 80 تا 90 درصد وقت شهردار صرف گذشته می‌شود. چک‌هایی برای امضا به بنده می‌دهند که مربوط به پنج تا 6 سال گذشته است.

وی در جواب برزگر زاده گفت: در موضوع بیمارستان هسته‌ای، طبق مصوبه شورای شهر هرگونه تغییر کاربری در فضای سبز باید با نظر شورای شهر باشد.

انتقادات شهردار جدید بوشهر به مصوبات شورای شهر و مدیریت شهری به اینجا ختم نشد. صالحیان بیان داشت: شورا مصوب کرده تا حساب‌ها به بانک مهر منتقل شود. اما باید در نظر داشت ما باید برای انجام پروژه، باید از بانک‌ها وام بگیریم؛ بنابراین به سراغ سه بانک دیگر رفتیم تا ضمن بررسی شرایط آن‌ها حساب‌ها را به بانک دیگری منتقل کنیم. ولی سؤال پیش می‌آید که چرا در بودجه پیش‌بینی وام نشده است؟ چرا ما مثل شهرداری، شهرهای دیگر در بانک شهر سهام نداریم؟

در ادامه جلسه شهردار بندر بوشهر از تأسیس مرکز خلاقیت و نوآوری در شهر و تأسیس نهاد خیرین شهر ساز خبر داد.

انتهای پیام/ منبع فارس

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.