تاریخ انتشار : 1399/8/26 چاپ خبر
دریا نعمتی بزرگ در استان بوشهر؛

کم‌توجهی به ظرفیت‌های اشتغال در حوزه دریا/ جوانان ماهر تربیت شوند

دریا ظرفیتی بزرگ برای توسعه اشتغال در استان بوشهر محسوب می شود ولی تاکنون به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است که باید زمینه توسعه صنایع دریایی در استان فراهم شود.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" استان بوشهر دارای حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که این همجواری به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای استان محسوب می‌شود.

علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه دریا و ساحل وجود دارد، تاکنون آنگونه که باید و شاید به ظرفیت‌های دریا توجه نشده است و می‌طلبد که نگاه ویژه‌تری به این ظرفیت صورت گیرد.

اشتغال یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌ها در استان بوشهر است که ظرفیت دریا می‌تواند بسیاری از نیازهای اشتغال در استان بوشهر را پوشش دهد.

توسعه صنایع دریایی یکی از راهکارهای مهم برای اشتغال‌زایی است که باید با توسعه دوره‌های مهارت‌افزایی مرتبط با دریا، زمینه برای توسعه اشتغال در حوزه دریا و ساحل فراهم شود.

ارائه ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه مهارت‌های جوانان جویای کار استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای را داشته‌ایم و دوره‌های مختلفی برگزار می‌شود.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به ارائه بیش از ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: دریای بوشهر فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال در استان است.

وی با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع دریایی در شهرهای ساحلی استان بیان کرد: تلاش می‌شود با افزایش مهارت جوانان جویای کار، زمینه اشتغال در حوزه دریا تقویت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهارت آموزی در عرصه صنایع دریایی جنوب کشور در شهرستان دیر افزود: در این مرکز مهارت‌های مختلف مرتبط با حوزه دریا ارائه می‌شود.

ساخت اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی کشور

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه در بازدید از فنی و حرفه‌ای دیر اظهار داشت: توسعه اشتغال در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

حجت الاسلام موسی احمدی با اشاره به ایجاد اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی کشور در جنوب استان بوشهر خاطرنشان کرد: ساخت مراکز تخصصی فنی و حرفه‌ای در استان صنعتی بوشهر نقش مهمی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در زمینه توسعه مهارت‌افزایی، بیان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه صنایع دریایی وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

استان بوشهر نباید بیکار داشته باشد

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دریا و ساحل استان بوشهر ثروت عظیمی است و با این ظرفیت‌ها، استان بوشهر نباید حتی یک بیکار هم داشته باشد.

احمدی بیان کرد: نداشتن مهارت یکی از مهمترین مشکلات جوانان در استان بوشهر است که باید با توسعه آموزش‌های مهارتی این مشکل را رفع و زمینه برای توسعه اشتغال بیش از پیش فراهم شود.

انتظار می‌رود با توسعه مهارت‌افزایی برای جوانان جویای کار، زمینه برای اشتغال جوانان در این عرصه فراهم شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.