تاریخ انتشار : 1399/7/20 چاپ خبر
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر:

8500 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند/ 70 درصد فارغ‌التحصیلان‌ شاغل هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون 8 هزار و 500 نفر دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان مشغول تحصیل هستند گفت: هم اکنون ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستند.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" شبیر اشک‌پور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر روز شنبه به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت:تاکنون ۴۰ هزار نفر از ۱۷ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی دراین استان فارغ التحصیل شده و هشت هزار و ۵۰۰ دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

وی در اد امه افزود: از این میزان دانش آموختگان شاغل نیز ۴۰ درصد حرفه مرتبط با مهارت‌های آموخته شده خود دارند.

اشک پور با بیان اینکه  این مرکز آموزش عالی در چهار حوزه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات و رشته‌های دانشگاهی مرتبط با فرهنگ و هنر فعال است ادامه داد: از تعداد دانش آموختگان این دانشگاه  ۴۲ درصد دربخش صنعت، ۱.۵ درصد در حوزه کشاورزی، ۵۴ درصد در مدیریت و خدمات و ۲.۵ درصد نیز در رشته‌های دانشگاهی مرتبط با فرهنگ و هنر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر اظهارداشت: ارائه آموزش‌های روز آمد، با کیفیت و رویکرد خود اشتغالی دانش آموختگان و توسعه مراکز مجاور محیط کار با شناسایی مزیت‌های هر شهرستان از اولویت‌های این دانشگاه است. 

وی ادامه داد: پایش دقیق فعالیت‌های مراکز با توجه به ماموریت‌های هر مرکز، تاکید به تاسیس مراکز نوآوری در مراکز به منظور هدایت و آشنایی جامعه دانشجویی با پتانسیل‌های محیط کسب و کارهای جدید از جمله دیگر اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

اشک‌پور تاکید کرد: ماهیت دانشگاه علمی کاربردی کاربینی و کارورزی است و در این راستا طرح‌های کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر برای تربیت نیروی انسانی ماهر اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر افزود: در سال جاری ۲ مرکز علمی کاربردی توسط جهاد دانشگاهی و مرکز اصناف در استان بوشهر راه‌اندازی شده‌است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر چهار مرکز نوآوری وجود دارد که تا پایان سال این تعداد به ۶ مرکز افزایش می‌یابد.

اشک‌پور گفت: راه‌اندازی مراکز نوآوری برای هدایت و آشنایی جامعه دانشجویی با پتانسیل محیط کسب و کارهای جدید، شبکه‌سازی مدرسان و دانشجویان علاقمند در حوزه کارآفرینی، برگزاری هدفمند رویدادهای شتاب در مراکزبا کمک شرکت‌های شتاب دهنده  بخشی از اویت‌های دانشگاه علمی کاربردی در استان بوشهر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.