تاریخ انتشار : 1399/6/7 چاپ خبر
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های مهم بیمه سلامت است

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به عنوان یک تکلیف قانونی و از اولویت های مهم این سازمان در سال جاری خیر داد.

به گزارش سایت خبری"جنوب 24" پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین  وگرامیداشت هفته دولت  و همچنین قدردانی از زحمات وتلاش کادر بهداشت ودرمان و موسسات طرف قرارداد استان در این دوران سخت مقابله با ویروس کرونا ، اظهار داشت : اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک یک تکلیف قانونی و از اولویت های  مهم سازمان در سال جاری است و این امر با حذف یا کاهش استفاده از نسخ دفترچه توسط پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد موجب کاهش مراجعات بیمه شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه می شود.

رمضانی افزود : کلیه مؤسسات طرف قرارداد که درطرح نسخه نویسی الکترونیک به طور جدی شرکت دارند بر اساس تعهدی که کرده بودیم ، به منظور حمایت و تشویق پزشکان ، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک پرداخت مطالبات آنان در اولویت قرار می گیرد ودر پایان هرماه مطالباتشان پرداخت می شود و میتوان گفت در حال حاضرهیچگونه بدهی  به مراکز و مطب ها نداریم.

وی در ادامه گفت : صد درصد مطب های خصوصی طرف قرارداد در نسخه نویسی الکترونیک شرکت دارند وامید است با پشرفتی که در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان داشته ایم ، در راستای هدف اصلی که حذف دفترچه و تجویز الکترونیکی نسخ است، گام بهتری برداریم که این مهم تنها با همکاری مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد به بار خواهد نشست.

 مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهرگفت: با توجه به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در سراسر استان ، استحقاق سنجی الکترونیکی ملاک اعتبار پوشش بیمه ای است ، بنابراین صدوردفترچه های بیمه سلامت بدون تاریخ اعتباراز تیرماه انجام شد ، به این معنی که  بیمه شدگان در مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی با ارائه  کد ملی وضعیت بیمه ای آنها اعتبار سنجی و در مراکز مجری نسخه نویسی الکترونیکی ، دارو و خدمات بصورت الکترونیک برای انها تجویز و ارائه می گردد .

رمضانی در خصوص بیمه شدگانی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته اند گفت:  این افراد فقط می توانستند در بیمارستان های دولتی دانشگاهی تحت درمان قرار بگیرند و بعد ازشیوع بیماری کرونا و اختصاص بیمارستان شهدای خلیج فارس به بیماران کرونایی ، رایزنی با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت پذیرش بیمه شدگان با تعرفه دولتی  در بیمارستان‌های خصوصی این استان صورت پذیرفت و در حال حاضر بیمارستان های نظامی و تأمین اجتماعی در امر خدمت رسانی به بیمه شدگانی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند اقدام نموده اند.

وی اضافه کرد: در خصوص صدور دفترچه جهت بیماران کرونایی افزود : فرآیند رسیدگی به درخواست و ثبت‌نام افراد عادی برای دریافت دفترچه و تحت پوشش قرارگرفتن  نزدیک به یک ماه زمان می‌برد در حالی که این فرآیند برای مبتلایان به کرونا به ۲ تا ۳ روز کاهش یافته است تا در صورت بستری بتوانند از خدمات بیمه‌ای استاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در باره خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی گفت: هزینه های درمان بیماران کرونایی تفاوتی با سایر بیماران ندارند و بیمه سلامت ۹۰ درصد از هزینه دارو و درمان این بیماران که مورد تایید وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه است تعهد نموده‌است.

رمضانی در خصوص ساختمان های ملکی اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت : در دولت تدبیر و امید و با لطف و عنایت خداوند متعال و با مساعدت مدیران عامل و مدیران ستادی سازمان و با پیگیری بسیار جدی موفق به احداث ساختمانهای اداره کل در بوشهر و ادارات شهرستانهای دشتستان ، تنگستان و دیلم و خرید ساختمان اداره گناوه شدیم و در روز اول شهریور امسال همزمان با هفته دولت کلنگ احداث ساختمان اداره بیمه سلامت شهرستان دیر زده شد تا ان شاءالله با بهره برداری از این ساختمان ، تا سال آینده تمام ادارات دارای ساختمان ملکی مناسب باشند. لازم بذکر است تمام اعتبارات این پروژه ها از محل منابع داخلی و اختصاصی سازمان بیمه سلامت بوده است. همچنین از مدیران محترم راه و شهرسازی استان بخاطر اختصاص زمین برای شهرستانها سپاسگزایم. امید که امکان ارائه بهتر و مطلوب خدمات به مردم عزیز استان بویژه بیمه شدگان فراهم شده باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.