تاریخ انتشار : 1399/6/11 چاپ خبر

فرماندار جم: ۱۰۰ درصد شهرها و روستاهای این شهرستان گازرسانی شد

فرماندار جم استان بوشهر گفت: در دولت تدبیر وامید با افزایش ۴۰ درصدی شبکه گازرسانی ۱۰۰ درصد شهرها و روستاهای این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" سید محمد حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از سال ۹۲ تاکنون شبکه گازرسانی در شهرستان جم از ۴۶۲ کیلومتر به ۶۴۷ کیلومتر افزایش یافت و همه ۸۴ روستاهای دارای سکنه  حتی آنهایی که ۵ و ۱۰ خانوار جمعیت دارند نیز گاز رسانی شدند و امروز هیچ روستایی در این شهرستان بدون شبکه گاز نیست.

وی بیان کرد: تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۱۳هزار و ۳۰۵ مشترک گاز در شهرستان جم وجود داشت اما با همت این دولت این شمار امروز به ۲۳ هزار مشترک افزایش یافته است. 

حسینی اضافه کرد: علاوه بر روستاها ضریب نفوذ گاز شهری در شهرستان جم نیز به ۱۰۰ درصد رسیده‌است.

احداث سد باغان برای تامین آب پایدار شهرستان‌های جم و دشتی 

فرماندار جم گفت: احداث سد باغان در دولت تدبیر و امید برای تامین آب بخش کشاورزی شهرستان دشتی و آب آشامیدنی بخش ریز جم در این شهرستان آغاز شده‌است و در زمان حاضر این سد ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی ادامه داد: سد باغان از نوع بتنی غلتکی با ارتفاع ۵۶ متر و طول تاج ۳۱۱ متر با ظرفیت ۳۲ میلیون مترمکعب، سیستم انحراف آب این سد شامل فرازبند، گالری انحراف آب و دایک جانبی به ارتفاع ۳۰ متر تکمیل شده‌است.

وی یادآورشد: با تکمیل سد باغان، علاوه بر کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت به پایین دست، آب پایدار در اختیار بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست، شرب، کشاورزی و صنعت قرار می‌گیرد.

حسینی یادآور شد: عملیات اجرایی سد باغان در سال ۹۲ با مشارکت بخش صنعت (شرکت ملی گاز) آغاز، سیستم انحراف آن در سال ۹۵ بهره‌برداری و با تامین مالی در این دولت به آبگیری می‌رسد که اکنون ۳۳۳میلیون یوآن فاینانس خارجی دارد و به مرحله نهایی پرداخت پول به پیمانکار ایرانی رسیده‌است.

فرماندار جم اظهارداشت: خط انتقال آب سد باغان نیز با ظرفیت ۶ میلیون مترمکعب و ۲۷ کیلومتر طول، ۲ ایستگاه پمپاژ پنج  و یکهزار مترمکعبی دارد و عملیات اجرایی آن در خرداد ماه سال ۹۷ آغاز شد که اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی بیان کرد: برای اجرای خط انتقال آب سد باغان تاکنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این خط انتقال چاه‌ها پلمب و موجب تقویت آب سفره‌های زیر زمینی می‌شود.

فرماندار جم گفت: ۴۱ مورد آزاد سازی بستر حریم رودخانه، پرکردن سس حلقه چاه‌های غیر مجاز، اجرای سد "کلاکل" با ۸۰ درصد پشرفت فیزیکی و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار فروش ۲۰ هزار انشعاب در هفت سال گذشته و افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۲، احداث چهار مخزن با حجم پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب، توسعه و نوسازی شبکه به میزان ۸۴.۸ کیلومتر، آبرسانی سیار ۱۳۱ هزار مترمکعب و حفر هفت حلقه چاه جدید از دیگر اقدام‌های انجام شده در بخش آب این شهرستان است.

توسعه و ارتقای راه‌های ارتباطی 

 وی در باره راه‌سازی در شهرستان جم گفت: به واسطه حضور ۳۵ پتروشیمی در منطقه جنوب استان بوشهر محور جم به فیروزآباد استان فارس از پرترافیک‌ترین محورهای ارتباطی است که ۱۶ کیلومتر این جاده در بوشهر و مابقی آن در استان فارس است.

حسینی ادامه داد: طول این محور ۳۵ کیلومتر است که تا دهه فجر امسال ۲۵ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و با بهره‌برداری از این محور حجم ترافیکی کنگان – بوشهر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

فرماندار جم یادآور شد: جاده جم – پالایشگاه فجر نیز ۱۸ کیلومتر آن بهره‌برداری شده ۱۵ کیلومتر در دست احداث و پنج کیلومتر هم آماده آسفالت است که با توجه با تعریض و نوسازی این  جاده شمار قربانیان در اثر حوادث ترافیکی در این محور کاهش می‌یابد.

وی گفت: جاده ریز - سرچشمه از دیگر راه‌های  مهم این شهرستان است که ۱۰ کیلومتر آن در دهه فجر و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز دردست کار است که به عنوان یک جاده پدافندی به شمار می‌رود و باتوجه به کوهستانی بودن شهرستان جم در صورت بسته شدن مسیر امکان استفاده ازاین راه به عنوان یک جاده جایگزین فراهم است.

فرماندار جم گفت: تا قبل از سال ۹۲، تنها ۵۰ نقطه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جم ایمن سازی شده بود اما امروز این شمار با ۱۲۰ درصد رشد به ۱۱۰ نقطه افزایش یافته است.

حسینی اضافه کرد: رشد ۴۵ درصدی تامین و احداث ابنیه‌های فنی، پنج برابرشدن حفظ و نگهداری راه‌ها و رشد ۳۰۰ درصدی جابه جایی بار از جمله دستاوردهای حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این شهرستان است.

 فرماندار جم یادآور شد: در زمان حاضر احداث ۹۰ کیلومتر راه در دستور کار قرار دارد.

وی ارتقای راه‌های در دست احداث از ۲۵ درصد سال ۹۲ به ۷۵ درصد در دولت تدبیر و امید، ابلاغ طرح تفصیلی شهر جم، توسعه ابنیه از ۲۵ به ۷۶ درصد،فعال سازی کمیسیون ماده ۱۲ (تعیین نوعیت اراضی)از جمله دیگر اقدامات انجام شده در بخش راه و شهرسازی است.

تحول بخش کشاورزی و منابع طبیعی جم در دولت تدبیر و امید

فرماندار جم گفت:  در هفت سال گذشته با ۱۴میلیارد و ۵۳ میلیون ریال اعتبار ۲۴۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جم  زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار گرفت که زمینه اشتغال ۷۹۸ نفر را در بخش کشاورزی این شهرستان فراهم کرده،است، این در حالی است که پیش از روی کار آمدن  دولت تدبیر و امید هیج طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرا نشده بود.

حسینی، احیا و مرمت ۶ رشته قنات با ۱۱ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال با ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر، احداث ۱۳ واحد گلخانه با ۳۵میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و ۹۸ نفر اشتغال و احداث سه کانال و بند آبیاری با سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال را از دیگر عملکرد این دولت در بخش کشاورزی جم عنوان کرد.

 وی بیان کرد: رشد ۳۰۰ درصدی جنگلکاری از ۳۰ هکتار سال ۹۲ به ۱۰۲ هکتار در سال ۹۹، احداث ۵۰ مورد هلالی آبگیر و افزایش ۴۲ برابری سازه‌های آبخیزداری از ۶ مورد سال ۹۲ به ۲۵۱ مورد در سال ۹۹ از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش منابع طبیعی در شهرستان جم است.

حسینی اضافه کرد: شهرستان جم به لحاظ شرایط آب و هوایی به عنوان قطب تولید عسل و لیمو ترش در استان بوشهر به شمار می‌رود طوریکه در زمان حاضر ۶۶ هزار کندو در این شهرستان وجود دارد که سالانه ۶۵۰ تن عسل تولید و برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جم به زیر کشت لیمو ترش قرار دارد که سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول لیمو تولید می‌کند و زمینه اشتغال ۲هزار نفر در این شهرستان را فراهم کرده‌است.

فرماندار جم خرما را به عنوان یکی دیگر از محصولات استراتژیک این شهرستان عنوان کرد و گفت: یکهزار و ۵۰۰هکتار سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان است که سالانه ۱۰هزار و ۵۰۰ تن محصول از آنها برداشت و برای یکهزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

عمران روستایی و افزایش فضاهای ورزشی 

وی در باره عمران شهری و روستایی در جم گفت: مقاوم سازی ۸۲۰ واحد روستایی، اجرای ۴۷ طرح هادی ، احداث ۹۳زمین چمن مصنوعی کوچک، بوستان امید، زمین والیبال، زمین چمن روباز، سند دار کردن ۷۰۰  واحد مسکونی روستایی، اجرای آسفالت از محل قیر رایگان به طول ۱۵ کیلومتر از جمله اقدامات انجام شده برای آبادانی روستاهای این شهرستان توسط بنیاد مسکن در دولت هفته سال اخیر است.

وی احداث و مقاوم سازی ۶۸  واحد مسکونی، پرداخت ۶.۵میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی و ایجاد ۳۸۲ فرصت شغلی، احداث پنج پایگاه سلامت و خانه بهداشت، توسعه مرکز خدمات جامع سلامت شهر ریز، بهره‌برداری از مرکز خدمات سلامت دهان و دندان وبهره‌برداری از ۲ مرکز جامع سلامت ا زجمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

حسینی یادآور شد: احداث یک استخر، ۱۴ سالن ورزشی و سه زمینه چمن فوتبال و رشد چهار برابری آنها، ایجاد سه زمین چمن فوتسال،۱۲ خانه ورزش روستایی، خوابگاه ورزشکاران و سالن رزمی‌کاران، هشت دوره  جشن ازدواج، سه دوره تیم داری تیم لیگ برتر، افزایش شمار ورزشکاران قهرمان کشور یا بین‌المللی از ۱۰ نفر به ۱۵۰ نفر، افزایش سرانه ورزشی از هفت دهم مترمربع به ۱.۴مترمربع و افزایش ۲.۱۶ برابری ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال ۹۲ از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان در شهرستان جم است.

فرماندار جم افزود: در زمان حاضر ۱۵ سالن ورزشی در شهرستان جم فعال و پنج سالن نیز در دست احداث است.

پایدار شدن همراه با افزایش ۱۰۰ درصدی مشترکان برق 

وی افزایش شمار انشعاب‌های واگذار شده برق از ۱۵هزار انشعاب در سال ۹۲ به ۳۰ هزار انشعاب، افزایش پیک بار مصرف از ۵۰ به ۹۰ مگاوات، احداث شبکه فشار ضعیف از ۴۵۳هزار و ۵۰۵کیلومتر به ۵۱۳هزار و ۱۷۴ کیلومتر، احداث شبکه فشار متوسط از ۴۴۷هزار و ۴۶۳ کیلومتر به ۴۸۰ کیلومتر، نصب ترانسفورماتور از ۹۵۱مورد به یکهزار و ۴۷ دستگاه از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه برق شهرستان جم است.

وی گفت: با اقدام‌های توسعه‌ای انجام شده در بخش برق ۹۸ درصد روستاهای شهرستان جم برقدار شده‌اند این درحالی است که در گذشته ۹۵ درصد روستاها از انرژی برق برخوردار بودند.

 حسینی اضافه کرد: در هفت سال گذشته اعتبار جذب شده در بخش برق از ۸۵۰ میلیارد ریال به یکهزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال با مشکل خاموشی در شهرستان جم روبرو نبودیم گفت: هم اکنون  زمین پست ۱۳۲ کیلوولت برق جم تحویل شده و با خط انتقال ۴۵ کیلومتری پایان یافته انتظار می‌رود با همت توانیر در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن با پیش بینی اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان آغاز شود که اجرای این پروژه در پایداری برق این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.

تصویب و تامین زمینه ناحیه صنعتی جم با پیش بینی اشتغال ۸۰۰ نفر 

فرماندار جم اضافه کرد: شهرستان جم تنها شهرستان استان بوشهر است که ناحیه صنعتی ندارد اما با همت دولت تدبیر و امید ۱۶ هکتار زمین برای احداث این ناحیه صنعتی پیش بینی شده‌است و با راه‌اندازی آن نزدیک به ۸۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این ناحیه صنعتی در دهه فجر آغاز می‌شود و با توجه به معافیت‌ها و وام‌های کم بهره‌ای که مشمول این ناحیه صنعتی می شود تاثیر بسزایی در رونق این شهرستان دارد.

تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی مدرسه‌های جم

حسینی گفت: جم از جمله شهرستان‌های سردسیر استان بوشهر به شمار می‌رود که در فصل زمستان نسبت به سایر مناطق این استان نیاز به وسایل گرمایشی دارد در این ارتباط دولت تدبیر و امید در سفر سال ۹۷ رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر اعتبار نصب ۷۰۰ دستگاه پکیج گرمایشی برای مدرسه‌های این شهرستان را تامین کرد این درحالی است که در گذشته هیچ امکاناتی در این زمینه در این مدرسه‌ها وجود نداشت.

وی بیان کرد: افزون براین سیستم سرمایشی ۸۷ مدرسه شهرستان جم نیز در هفت سال گذشته تامین شده‌است.

حسینی یادآور شد: در هفت سال گذشته ۳۱ واحد آموزشی در شهرستان جم افتتاح و شمار مدرسه‌های تخریبی و فاقد فضا نیز از ۳۸ واحد به هفت مدرسه آموزشی کاهش یافته است.

وی یادآور شد: سالن‌های ورزشی مدارس نیز از یک سالن در سال ۹۲ به سه سالن ورزشی افزایش یافته است.

فرماندار جم اضافه کرد: در هفت سال گذشته احداث ۱۸۱ کلاس درس در شهرستان جم در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آنها افتتاح و بخشی دیگر نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.