تاریخ انتشار : 1399/6/11 چاپ خبر

پژوهشگر تاریخ دشتستان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

زنده یاد "محمد جواد فخرایی" پژوهشگر و نویسنده کتاب " دشتستان درگذر تاریخ" براثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش سایت خبری" جنوب24" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان گفت: خبر درگذشت استاد فخرایی برای تمامی فرهنگ‌دوستان و نویسندگان دشتستان گران است ولی بی‌شک برای آنانی که در مکتبش شاگردی داشتند بسیار سخت‌ و اندوهناک‌تر است.

عبدالرضا شنان‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استاد فخرایی از مفاخر استان بوشهر و فخر دشتستان بود که حضورش در هر محفلی قوت قلبی برای اهالی فرهنگ و هنر بود.

وی اظهار داشت: مرحوم فخرایی معلمی دلسوز، مهربان و عاشق دشتستان و  از سال ۱۳۵۲ دبیر تاریخ در این شهرستان بود که پس از آن پژوهشگری در حوزه تاریخ را در پیش گرفت.

وی بیان کرد: کتاب دشتستان در گذر تاریخ یکی از یادگاری‌‏های ارزشمند فخرایی برای زادگاهش محسوب می‏‌شود.

محمدجواد فخرایی، نویسنده، و تاریخ پژوه و پژوهشگر فرهیخته دشتستانی پس از مدتی تحمل بیماری ناشی از ویروس کرونا روز گذشته نهم شهریورماه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی  چهارم مردادماه سال ۱۳۲۹ در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان  متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان آفتاب این شهر به پایان رساند.

در سال ۱۳۴۹ (ه.ش) پس از دریافت دیپلم ادبی از دبیرستان فرخی برازجان، تحصیلات دانشگاهی را در رشته تاریخ ادامه داد و پس از فارغ‌التحصیلی از سال ۱۳۵۲ به عنوان دبیر تاریخ در مدارس دشتستان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/ ایرنا

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.