تاریخ انتشار : 1398/11/21 چاپ خبر

بیش از 45 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه درمانی هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از 500 هزار نفر از جمعیت این استان خدمات بیمه‌ای می گیرند گفت: بیش از 45 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای درمانی، دارویی و پاراکلینیکی بیمه سلامت هستند.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" پرویز رمضانی در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بیمه سلامت استان بوشهر به بیش از 500 هزار نفر از جمعیت این استان خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند اظهار داشت: بیش از 45 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای درمانی، دارویی و پاراکلینیکی بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت از طریق صندوق‌های بیمه‌ای ارائه خدمت می‌کند افزود: از 500 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان، 340 هزار نفر  تحت پوشش صندوق روستایی، 80 هزار نفر صندوق کارکنان دولت، 30 هزار نفر صندوق سایر اقشار و 55 هزار نفر صندوق بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه 85 درصد بیمه شدگان به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند افزود: تا سال گذشته و با توجه به قانون تکلیفی بیمه سلامت رایگان کردن پوشش افراد فاقد بضاعت مالی در دستور کار بوده که  حدود 85 درصد جمعیت تحت پوشش به شکل رایگان از ما خدمات دریافت می‌کنند و از ابتدای امسال با توجه به مصوبه هیئت وزیران افراد بر اساس آزمون وسع تحت پوشش قرار می‌گیرند که از آبان‌ماه برنامه ارزیابی وسع آغاز شده است.

رمضانی با بیان اینکه بیمه سلامت استان بوشهر با 470 موسسه تشخیصی و درمانی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرارداد منعقد کرده است گفت: تعرفه بیمه‌شدگان در بخش بستری دولتی تا 95 درصد و در بخش سرپایی 70 درصد  است.

وی از اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیکی در سه شهرستان دیلم، گناوه و دشتی خبر داد و بیان کرد: بیمه شدگان صرفا با استفاده از کد ملی  و بدون دفترچه درمانی خدمات دارویی و پاراکلینیکی دریافت کنند که گامی مهم در صرفه‌جویی هزینه‌ها و صدور دفترچه و رسیدگی سریع و آنلاین اسناد پزشکی دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اجرایی شدن برنامه نظام ارجاع در قالب سطح‌بندی به بیمه شدگان روستایی خاطرنشان کرد: امسال با وجود محدودیت منابع مالی، در حال حاضر وضعیت مناسبی در پرداخت‌ها است و تمام مطالبات موسسات درمانی دولتی تا 6 ماه  نخست امسال، داروخانه‌ها تا مهرماه و مراکز جامع سلامت نیز تا 10 ماه امسال به شکل 80 درصد ماهانه آنها پرداخت شده است.

رمضانی به رسیدگی به وضعیت درمانی بیماران خاص اشاره کرد و  افزود: بیماران تالاسمی، کلیوی، هموفیلی و ام.اس  به‌عنوان بیماران خاص محسوب می‌شوند که  اکنون 900 بیمار در استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا 95 درصدهزینه درمانی و دارویی بیماران  خاص پرداخت می‌شود گفت: سال گذشته هر بیمار سالانه 12 میلیون تومان و امسال 14 میلیون تومان هزینه درمانی از بیمه سلامت دریافت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه  سالانه 12 میلیارد تومان هزینه بیماران خاص در استان می‌شود گفت: تالاسمی، کلیوی، هموفیلی و ام.اس از خدمات درمانی و دارویی بیمه سلامت بهره‌مند هستند که امسال 14 میلیارد تومان هزینه آنان می‌شود.

وی با اشاره به بیماران تالاسمی تصریح کرد: هزینه شیمی درمانی بیماران سرطانی تا 100 درصد از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

رمضانی از افزایش اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار قلم دارو تحت پوشش تعرفه‌های بیمه سلامت قرار دارد و این در حالی است که هر سال تعداد این اقلام افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.