تاریخ انتشار : 1398/9/27 چاپ خبر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر :

بوشهر در زمینه آسفالت راه های روستایی پیشتاز است/ تنها 77 کیلومتر تا آسفالت کامل روستاها باقی است

استان بوشهر دارای ۲هزار و ۱۵۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت از استان های پیشرو کشور در این زمینه است.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" ؛ سید حمید رضا علم، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر  روز سه شنبه به مناسبت ۲۶ آذر سالروز تاسیس این سازمان با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه آسفالت راه های روستایی در کشور پیشتاز است اظهار داشت: تنها ۷۷ کیلومتر راه روستایی در این استان باقی مانده است که هنوز آسفالت نشده‌است.

وی با اشاره به اینکه این راه‌ها نیز بیشتر در مسیر روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت واقع است گفت: تا نیمه اول سال آینده همه این راه های باقی مانده آسفالت می‌شود و در این صورت بوشهر به‌ عنوان نخستین استان کشور است که همه راه‌های روستایی آن آسفالت شده است.

سید حمید رضا علم افزود: براساس برنامه‌ریزی این سازمان، امسال در قالب طرح "ابرار" قرار است تا پایان سال ۲هزار کیلومتر از جاده‌های روستایی کشور آسفالت شود که سهم استان بوشهر در این طرح ۲۸ کیلومتر است.

علم ادامه داد: برای نگهداری از آسفالت با وجود گرانی قیمت قیر تاکنون محور چغادک – کنگان زیر پوشش قیر حفاظت شده رفته‌است و  راه خورموج – کاکی و کنگخک – کاکی نیز از قیر پیش‌ساخته (چیپسی) استفاده شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تاکید کرد: تلاش می‌شود امسال ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان بوشهر زیر پوشش قیر پیش‌ساخته (قیر چیپسی) قرار گیرد.

وی درباره مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۴ مجتمع خدمات رفاهی در این استان بهره‌برداری و ۱۵ مجتمع دیگر نیز در دست ساخت است که تلاش می‌شود از این شمار چهار مجتمع امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر در باره تصادف‌های جاده‌ای بیان کرد: میزان وقوع تصادف‌های جاده‌ای در این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.‌

علم اضافه کرد: خودروهای شوتی و حواس پرتی رانندگان که بیشتر به‌ دلیل استفاده از تلفن همراه است از علت‌های واژگونی خودروهاست.

وی ادامه داد: استان بوشهر با نصب ۷۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت از استان‌های پیشرو در استفاده از سیستم هوشمند جاده‌ای است.

علم با بیان اینکه تعدادی از این دوربین‌ها خراب و نیاز به تعمیر دارد یادآورشد: با توجه به حادثه خیز بودن محور ساحلی بوشهر دوربین کنترل سرعت آن نصب شده و بزودی وصل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: در زمان حاضر ۵۴ دستگاه تردد شمار و سه دستگاه باسکول نرسیده به پاسگاه‌ها برای کنترل سرعت و توزین این استان نصب شده است.

وی ادامه داد: این اداره کل امسال ۶۲ میلیارد تومان اعتبار استانی و ۵۸ میلیارد تومان بودجه ملی دارد که در صورت تخصیص تحولی عظیم در اجرای پروژه‌های راهداری صورت می‌گیرد.

علم گفت: تعریض محور ورودی دلوار  و ۱۲کیلومتر از محور دیلم – بهبهان به چهارخطه، روکش آسفالت پنج کیلومتر از محور کنارتخته، شانه‌سازی محور ساحلی بوشهر- دیر در سه منطقه چهار راه زیارت، دلوار و تقاطع بردخون کهنه و نو و روکش آسفالت مسیر دیر – بوشهر با مشارکت نفت از جمله این پروژه‌هاست.

وی یادآورشد: از زمان اجرای طرح لاستیک تنظیم بازار تاکنون ۲۴ هزار حلقه لاستیک در استان بوشهر توزیع شده‌است.

علم گفت: استان بوشهر از ناوگان جوان در حمل و نقل عمومی برخوردار است که در زمان اربعین توانست کار جابه جایی ۵۴ هزار زایر را در این استان انجام دهد و در زمان حاضر ضریب اشغال صندلی‌ها تکمیل است و ظرفیت خالی وجود ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.