تاریخ انتشار : 1398/8/20 چاپ خبر
شهردار مرکزی بوشهر در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:

اعتبارات شهرداری جوابگوی حجم پروژه ها نیست/ 15 درصد بودجه شهرداری به تیم شاهین اختصاص یافت

شهردار مرکزی شهر بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه عمده مشکلات شهرداری تامین بودجه برای اجرای پروژه های عمرانی و خدمات شهر است گفت: 230 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای شهرداری است که در خوش بینانه ترین حالت 190 میلیارد تومان آن وصول می شود و از این رقم اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به تیم فوتبال شاهین‌شهرداری بوشهر پرداخت می‌شود.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" سید نور الدین امیری، شهردار مرکزی شهر بوشهر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و سپس همراهی با خبرنگاران در سرکشی از پروژه های در دست اجرا با بیان اینکه چند پروژه بزرگ در سطح شهر بوشهر آغاز شده است اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل روگذر شهید مطهری، پارک لیان، سردرب ورودی شهر، گذر سرتل به تنکگ که محلات جنوبی را به هم متصل می‌کند، از جمله این پروژه‌ها است.

وی اجرای پروژه‌های مستمر شهرداری شامل آسفالت، سنگ‌فرش، پارک‌های محله‌ای و دیگر طرح‌های عمران و خدمات شهری را در دستور کار شهرداری دانست و  افزود: عمده مشکلات شهرداری بوشهر، تامین بودجه برای اجرای این پروژه‌ها است.

شهردار بوشهر با بیان اینکه 230 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های شهرداری مصوب شده است خاطر نشان کرد: معمولا بودجه سالانه به سختی محقق و بین 180 تا 190 میلیارد تومان تامین می‌شود.

وی، با بیان اینکه بودجه 230 میلیارد تومانی شهرداری بوشهر ، شاید190 میلیارد تومان وصول شود خاطر نشان کرد: از این اعتبار 140 میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری است و پیش بینی می‌شود 30 میلیارد تومان هم به تیم شاهین‌شهرداری بوشهر پرداخت شود و باید با 20 میلیارد تومان کلی پروژه عمران شهری بوشهر را  اجراء کرد.

شهردار بوشهر، کاهش هزینه‌ها را از اولویت برنامه شهرداری بوشهر دانست و تاکید کرد: یکی از مطالبات مردم در سال گذشته ایجاد روگذر در میدان انتظام بوشهر بود که با جمع‌بندی  مشاوران ترافیکی و برنامه‌ریزی انجام شده، با اصلاح هندسی 50 درصد مشکل و گره ترافیکی میدان انتظام بوشهر برطرف شد.

امیری با بیان اینکه موافق  تیم‌داری شهرداری در لیگ برتر نبودم تصریح کرد: در این خصوص اسپانسرهای زیادی برای کمک به شهرداری اعلام موجودیت کردند که تنها اهداف خود دنبال می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد اعتبارات شهرداری به تیم فوتبال شاهین اختصاص یافته است افزود: در این رابطه 50 درصد وقتم برای رفع مشکلات این تیم قرار گرفته شده است.

شهردار بوشهر با اشاره به اسپانسرها افزود:یک اسپانسر برای مدیریت تیم شاهین شهرداری بوشهر خواستار انتخاب  13 بازیکن ، مربی و مدیرعامل باشگاه و خواستار انتخاب هیئت مدیره شد و در عوض در صدد بود 7 میلیارد تومان به شاهین پرداخت کند.

امیری، با اشاره به حل گره ترافیکی میدان ساعت بوشهر گفت: با اقدامات موثر و اجرای اصلاح هندسی و با هزینه اندک می‌توان گره‌های ترافیکی حل شود که این مهم در دستور کار شهرداری بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری به گران‌ترین پروژه توجه نمی‌کند بلکه مناسب‌ترین پروژه مد نظر قرار می‌دهد افزود: از جمله پروژه‌های عمران شهری بوشهر که پس از مدت‌ها کش‌وقوس روز گذشته مجوز آن از شورای ترافیک اخذ شد گذرهنرحدفاصل مدرسه سعادت تا دانشکده معماری است.

امیری، اجرای گذر هنر را زمینه لازم برای اجرای زیرساخت‌های دیگر موثر دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم ترافیکی شهر بوشهر گره ترافیکی خیابان سنگی است که دو طبقه کردن آن با توجه به هزینه هنگفت آن امکان‌پذیر نیست ولی محور موازی آن در  مسیر خیابان پاسارگاد از میدان سینگر تا خیابان فاطمیه برای کاهش مشکلات ترافیکی طراحی شده است.

وی، با اشاره به اینکه برای اجرای طرح یاد شده تعدادی ملک از سوی شهرداری بوشهر تملک شده است خاطر نشان کرد: امسال عملیات اجرایی خیابان  پاسارگاد موازی خیابان سنگی بوشهر آغاز می‌شود تا سال آینده بخشی از گره ترافیکی این محور برطرف شود.

شهردار بوشهر از اجرای پارکینگ‌های مختلف در خیان سنگی خبر داد و بیان کرد: برای تحقق این مهم لایحه آن به شورا ارائه شده که امیدواریم نتیجه بخش  باشد و در  این راستا زمین‌های این منطقه برای  ایجاد پارکینگ خریداری می‌شود.

امیری، مبلمان و پروژه‌های شهرداری را مهم دانست و افزود: پروژه‌های عمران شهری در شهرهای مختلف متفاوت است باید متناسب با شهرها طراحی و عملیاتی شود.

وی، نصب تندیس‌ها در معابر و محلات و مناطق شهری بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در نصب تندیس‌ها باید تندیس‌هایی مورد توجه قرار بگیرد که با فرهنگ و جنس همان محله و منطقه باشد که در این زمینه امسال بر اساس  فرهنگ بومی محلات و مناطق نصب می‌شود که این تندیس‌ها جزء‌ای از شخصیت آن شهر می‌شود.

شهردار بوشهر، نصب تندیس متناسب با موقعیت خیابان‌ها و محلات بوشهر را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: مردان و زنان بوشهری در ادوار مختلف تاریخی در بوشهر نقش مهم و تاثیرگذاری داشتند که  نصب تندیس مردان و زنان متناسب با موقعیت مناطق و محلات مورد توجه قرار دارد.

امیری،از فعال شدن بخش سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای فعال شدن بخش سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر، پروژه فانوس دریایی  مشکلات آن بررسی و رفع شد و به‌زودی با انتخاب سرمایه‌گذار عملیات نصب فانوس دریایی آغاز می‌شود.

وی، با بیان اینکه بخشی از طرح‌های عمرانی و زیباسازی شهر بوشهر با همکاری بخش خصوصی اجراء می‌شود تصریح کرد: با فعال شدن بخش سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر، بخشی از طرح‌ها که وظیفه شهرداری نیست به بخش خصوصی واگذار می‌شود و شهرداری به نقش سنتی خودش می‌پردازد.

شهردار بوشهر، با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و غیر فعال افزود: در این راستا کمیته‌ای در شهرداری بوشهر ایجاد و راهکارهای لازم برای فعال شدن پروژه‌های نیمه تمام ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.