تاریخ انتشار : 1398/8/1 چاپ خبر
مدیر کل بیمه خدمات درمانی در نشست خبری مطرح کرد:

بهره مندی بیش از 500 هزار نفر هم استانی از بیمه سلامت / اجرایی شدن طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 500 هزار نفر هم استانی از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند گفت: هزینه درمانی این بیمه شدگان به‌ طور میانگین ماهانه ۱۰۷ میلیارد ریال است‌.

به گزارش سایت خبری جنوب 24؛ پرویز رمضانی، مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار داشت: این هفته از سوم مهر ماه لغایت نهم ابان ماه برگزار می شود.

رمضانی با اشاره به اینکه بیمه سلامت یکی از سازمان‌های بیمه‌گر پایه است که نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان داردگفت: بیش از 500 هزار نفر در استان بوشهر از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد، 68 درصد عضو صندوق روستاییان، 16 درصد کارکنان دولت، 5 درصد سایر اقشار و 10 درصد عضو صندوق بیمه همگانی هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به قرارداد بیمه سلامت با داروخانه‌ها، مراکز تشخیصی، آزمایشگاهی و مطب پزشکان گفت: بیمه سلامت استان بوشهر با 90 درصد موسسات درمانی و تشخیصی قرارداد برای ارائه خدمات به بیمه شدگان منعقد کرده که شامل 470 موسسه درمانی و تشخیصی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه 80 درصد بیمه شدگان روستایی رایگان بیمه شده‌اند تصریح کرد: بر اساس ابلاغ  آیین نامه ارزیابی وسع و بیمه اجباری سلامت، هرکس که فاقد پوشش بیمه‌ای است مکلف شده در مدت شش ماه نسبت به بیمه شدن خود اقدام کند.

وی، افزود: موضوع ارزیابی وسع مشکلات مردم در استفاده از بیمه سلامت خاتمه داده و کسانیکه در یکی از دهک‌های درآمدی 1و 2 و 3 قرار دارند، حق بیمه آنان به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد:همچنین 50 درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین 40 تا 100 درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی 4 قرار دارند توسط دولت پرداخت می‌شود.

رمضانی گفت: خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع 100 درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی 5 و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

وی، با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته 2 میلیون و 240 هزار بار بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد مراجعه کرده‌اند افزود: از این میزان 30 درصد به داروخانه، 17 درصد مطب پزشک خصوصی ، 17 درصد مراکز پارکلینیک و مابقی به سایر حوزه‌های درمانی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته به غیر از سطح یک که 51 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد روستایی پرداخت شده، 92میلیارد تومان به سطوح 2 و 3 پرداخت شده بیان کرد: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در سال گذشته انجام شده طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتی بوده است.

رمضانی خاطر نشان کرد: کل هزینه سطح 1، 2و 3 در سال 92  حدود 38 میلیارد بوده که در سال 96 به 158 میلیارد تومان و در سال گذشته با کاهش 7 درصدی به 147 میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه رفع هم پوشانی در دفترچه‌های بیمه‌ای سبب کاهش هزینه‌های 7 درصدی درمانی شد بیان کرد: در اجرای طرح رفع همپوشانی بیمه‌ها تاکنون 20 هزار دفترچه بیمه درمانی تکراری در استان حذف و باطل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از اجرای طرح  نسخه‌نویسی الکترونیکی در شهرستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در گناوه، دیلم و دشتی مراجعه‌های درمانی به بیمارستان‌ها 25 درصد کاهش یافته و هزینه‌های درمانی نیز نسبت به پارسال 30 درصد کمتر شده است.

رمضانی، با بیان اینکه ماهانه 4 هزار نسخه ویزیت الکترونیکی از پزشکان طرف قرارداد شهرستان‌ها صادر می‌شود افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت رضایتمندی خوبی بین مردم و مراکز طرف قرارداد در برداشته است که تا پایان امسال سه شهرستان دیگر  استان بوشهربه طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  در 6 ماه امسال سطح تخلفات در بین مراکز طرف قراردادی که به شکل اینترنتی دارو تجویز می‌کنند کاهش محسوسی نسبت به سال گذشته یافته است گفت: بخش عمده‌ای از نظارت و کنترل‌ها به شکل اینترنتی انجام می‌شود و امکان برخی از تخلفات به مانند پیش از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد و در این راستا تداخلات دارویی توسط سیستم به پزشک هشدار داده می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر هزینه ماهانه در ارائه خدمات به بیمه شدگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: به طور میانگین ماهانه 107 میلیارد ریال در درمان افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر هزینه که 80 درصد این هزینه به موسسات درمانی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر پرداخت می‌شود.

رمضانی به پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت و تصریح کرد: مطالبات موسسات درمانی و تشخیصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر تا تیرماه به صورت کامل و بیش از 60 درصد مطالبات مرداد هم به صورت علی‌الحساب  پرداخت شده است.

وی بیان کرد:بدهی بیمه سلامت استان بوشهر به موسسات درمانی دولتی مربوط به سه ماه پایانی سال قبل، از طریق اوراق خزانه و غیرنقدی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.