تاریخ انتشار : 1398/7/7 چاپ خبر

گردشگری فرصت ممتاز توسعه گناوه/ فضاهای اقامتی و تفریحی تقویت شود

شهرستان گناوه با دارا بودن جاذبه‌های مهم و فراوان برای توسعه و بهبود صنعت گردشگری در صورت توجه و تلاش بیشتر می‌تواند در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" ؛ عصمت اسماعیلی: در دنیای  امروز گردشگری یکی از پرسودترین صنایع  به شمار می‌آید و از اهمیت زیادی برای کشورهای مختلف برخوردار شده است و هر دولتی تلاش می‌کند تا با استفاده از منابع و ظرفیت های کشورش گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشاند و میزان درآمدش را از این منبع  افزایش دهد. 

کشور ما که از مهم‌ترین کشورهای جهان از نظر تاریخی و جاذبه های گردشگری است دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش این صنعت و بهره‌مندی از منابع آن است و توسعه این صنعت می‌تواند یکی از راه‌های مهم کاهش وابستگی درآمدی کشور به نفت باشد.

توجه به زیرساخت‌های گردشگری و توسعه این زیرساخت‌ها و کمک به سرمایه‌گذاری در این بخش کمک شایانی به معرفی کشورمان و فرهنگ غنی آن به جهانیان خواهد کرد و منبع درآمد مناسبی  برای کشور و توسعه اشتغال خواهد بود.

همه نقاط کشور پهناور و زیبای ایران که بنگریم دارای جاذبه‌های بی‌نظیر برای گسترش صنعت گردشگری است که این جاذبه‌ها نیاز به توجه و معرفی به جهانیان و قابل رقابت با همه جاذبه‌های گردشگری در جهان هستند.

ظرفیت‌های بی‌نظیر گناوه

شهرستان گناوه از شهرستان‌های مهم و مستعد کشور در زمینه گردشگری است که بخصوص در سال های اخیر مورد توجه گردشگران داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته است.

این شهرستان با دارا بودن جاذبه های مهم و فراوان جهت توسعه و بهبود صنعت گردشگری در صورت توجه و تلاش بیشتر می تواند در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

حمزه بهاگیر رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت و نقش گردشگری در شهرستان گناوه  اظهار داشت: بازار تجاری مناسب، ساحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری بی نظیر در شهرها و روستاهای شهرستان گناوه باعث شده که در طول سال به خصوص ایام نوروز شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران اسلامی به شهرستان گناوه باشیم.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات هر چه مطلوب‌تر ستاد خدمات سفر این شهرستان به صورت مستمر تشکیل و با برگزاری نشست‌هایی تصمیم‌های خوبی به منظور خدمت رسانی مطلوب به هموطنان اتخاذ می کند.

توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گناوه بیان کرد: در بحث اشتغال  و توسعه گردشگری سه هتل اقامتی و یک هتل آپارتمان وچندین رستوران وسفره خانه سنتی در این شهرستان وجود دارد و درحال خدمات رسانی به مسافرانی که در طول سال به این شهرستان سفر می کنند هستند  که سهم خوبی هم در اشتغال زایی شهرستان دارند.

وی گفت: با توجه به وضعیت ویژه گردشگری شهرستان گناوه و نیاز حضور فعال بخش خصوصی برای توسعه  این صنعت، در حال پیگیری برای افزایش مشارکت این بخش هستیم  و تمام سعی ما در آن است که بخش خصوصی بتواند فعال‌تر و پویاتر در عرصه گردشگری شهرستان نمایان  و نقش آفرینی کند.

بهاگیر خاطر نشان کرد: رونق صنعت گردشگری می تواند تاثیرات بسزایی در اقتصاد، اشتغال و فرهنگ داشته باشد و برای سرمایه‌گذاری فرصت های بسیاری خوب و مناسبی وجود دارد که با معرفی این ظرفیت ها و فرصت ها  و حمایت از بخش خصوصی در جهت رونق صنعت گردشگری گام های بلندی در شهرستان برخواهیم داشت.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت اقامتگاه‌های بوم گردی در توسعه گردشگری، ایجاد این اقامتگاه ها در شهرستان از اولویت های ویژه است و درحال پیگیری ۲  اقامتگاه بوم گردی در شهرستان گناوه  برای صدور مجوز و پرداخت تسهیلات هستیم تا  بتوان هر چه زودتر این اقامتگاه ها را به بهره برداری برسانیم.

بندر زیبای گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با دارابودن ظرفیت های ناب تجاری از قبیل  موقعیتی ممتاز ارتباط مستقیم با کشورهای مهم تجاری، امتیازات ویژه واردات و صادرات و معافیت های ممتاز گمرکی، فراوانی کالاهای باکیفیت خارجی، قیمت کم نظیر کالاها زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت فعالان اقتصادی در همه زمینه ها  فراهم آورده است.

ساحل گناوه، چشم انداز زیبای سواحل ماسه ای و صخره و طبیعت روستاهای مجاور، از جذابیت‌های گناوه است در کنار این زمینه های مناسب بندر گناوه از جذابیت های منحصر به فردی در حوزه گردشگری برخوردار است و  پهنه وسیع ساحل گناوه در حاشیه خلیج فارس، چشم انداز زیبای سواحل ماسه ای و صخره و طبیعت روستاهای مجاور، چهره دیگری از جذابیت های این منطقه را به گردشگران و طبیعت دوستان عرضه می کند.

امروزه، کیفیت غذاهای محبوب محلی، یکی از شاخص های مهم گردشگری هر شهر محسوب می شوند و از دیگر جاذبه‌های این بندر، بازارهای بزرگ ماهی فروشی و غذاهای محلی و بومی ویژه جنوب کشور به خصوص این منطقه است که بیشتر آنها با محصولات دریایی تهیه می‌شوند و هیچ ذائقه‌ای بدون چشیدن آنها از کنارشان به راحتی نمی‌گذرد و یکی از مهمترین و بهترین خاطراتی است که در مشام مسافرین این دیار به یادگار مانده است.

در کنار همه این جاذبه‌های بی نظیر که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند عامل مؤثری در جذب  گردشگر و توریست و توسعه گردشگری یک منطقه  باشد مهمان نوازی و خونگرمی مردم دریادل این دیار مزید بر همه علت‌ها است تا مسافران و مهمانان آنها در مدت حضور در این شهرستان بهترین لحظات خود را سپری و با خاطره‌ای خوش از آن سفر کنند.

مردم خونگرم و دریادل همواره و از هر فرصتی برای پذیرایی از این مهمانان آماده اند و درب‌های منازل آنها و امکانات زندگی را در اختیار آنها قرار داده‌اند بخصوص در مواقع بحران همواره بدون هیچ چشم داشتی در کنار مسئولان برای اسکان و پذیرایی از مهمانان و گردشگران حضور چشم گیر دارند که این مهمان نوازی آنها بی نظیر و مثال زدنی است.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری

شهردار گناوه پیرامون برنامه های این شهرداری در جذب سرمایه گذاران و توسعه گردشگری این بندر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور میلیونی گردشگران در گناوه و ظرفیت های ناب تجاری این بندر، شهرداری گناوه را برآن داشته تا شرایط حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را تسهیل کند.

سید جواد حسینی حقیقی افزود: فراخوان شهرداری برای سرمایه گذاری، فرصتی کم نظیر برای کسانی است که می خواهند با سرمایه گذاری مطمئن، سودی سرشار کسب  و در توسعه این بندر زیبا مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری گناوه در رویکرد جدید با حذف  بروکراسی‌های دست و پاگیر و رفع موانع تولید، شرایط ویژه ای را برای سرمایه گذاران(درسطوح شهرستانی، استانی و ملی) فراهم کرده  تا با بهره گیری از موقعیتهای ممتاز تجاری ـ تفریحی این شهر و فرصت حضور میلیونی گردشگران، پایه گذاران گناوه جدید بر بستر تجارت و اقتصاد باشند.

وی گفت: ایجاد مجتمع های بزرگ تجاری، مجموعه های بزرگ تفریحی ساحلی و دریایی، احداث هتل ها و رستوران های ساحلی و دریایی در کنار دیگر زمینه های سودآور سرمایه گذاری، انتخابی آگاهانه و پربازده برای سرمایه گذاران است.

ایجاد مجتمع‌های بزرگ تجاری، مجموعه‌های تفریحی ساحلی و دریایی، احداث هتل‌ها و رستوران‌های ساحلی و دریایی در گناوه

 شهردار گناوه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران می توانند با انتخاب یکی از روش های متنوع سرمایه گذاری شهرداری گناوه، شروعی تازه را برای فعالیت های اقتصادی خود رقم بزنند.

وی بیان کرد: تاکید مسئولین ارشد استان بوشهر و شهرستان گناوه به کلیه دستگاه های اجرایی و الزام آن ها به رفع سریع موانع سرمایه گذاری در بندر گناوه، در کنار تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری شهرداری، فرصت کم نظیری است که در اختیار سرمایه گذاران سراسر کشور قرار گرفته و جذابیت فعالیت اقتصادی در این شهر را دوچندان کرده است.

آنچه مسلم است با وجود ظرفیت های بالقوه فراوان در این شهرستان زمینه توسعه و گسترش صنعت گردشگری  فراهم است که  امید است با نگاه و توجه ویژه مسئولان و سرمایه گذاری های سرمایه گذاران در این بخش شاهد رونق هر چه بیشتر این صنعت دراین شهرستان مستعد و توسعه اشتغال و کسب درآمد از این صنعت برای کشورمان و این خطه از میهن پهناورمان باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.