تاریخ انتشار : 1398/5/17 چاپ خبر
مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

بهره مندی 48 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت / اجرای کامل نسخه الکترونیکی در همه شهرستانها تا پایان امسال

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد برنامه ها و فعالیت های این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" ؛ پرویز رمضانی، مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر در این نشست با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به  510 هزار نفر جمعیت استان بوشهر اظهار داشت: اکنون 48 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش دریافت خدمات از بیمه سلامت هستند.

رمضانی با اشاره به مؤسسات درمانی و تشخیصی طرف قرار دارد بیمه سلامت استان بوشهر افزود: بیمه سلامت این استان برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش با 550 موسسه خصوصی درمانی ، تشخیصی و دارویی طرف قرارداد است و در این راستا همه 18 بیمارستان استان بوشهر، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها و بیش از 200 پزشک عمومی و متخصص و فوق تخصص به بیمه‌شدگان سلامت خدمات ارائه می‌کند.

وی از اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در تمام شهرستان‌های بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون در سه شهرستان دیلم، گناوه و دشتی نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اجرا شده که تا پایان امسال در تمام شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه دفترچه بیمه درمانی هم‌پوشانی شده است گفت: در این راستا دفترچه درمانی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در بیمه‌های مختلف شناسایی و با اجرای طرح هم‌پوشانی دفترچه‌های دیگر بیمه‌ها باطل شده است.

وی، با بیان اینکه تاکنون 20 هزار نفر تحت طرح هم‌پوشانی دفترچه بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: هر بیمه شده باید یک دفترچه درمانی داشته باشد در غیر این صورت  در اجرای طرح هم‌پوشانی‌ دفترچه‌های اضافی باطل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرار داد، افزود: 42 میلیارد تومان در چهارماه نخست امسال بابت مطالبات مراکز تشخیصی درمانی خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر پرداخت شده است.

رمضانی با بیان اینکه بیمارستان‌ها هزینه اصلی بیماران بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: 60 درصد کل هزینه‌های درمانی بیمه سلامت مربوط به بیمارستان‌ها است که تا فروردین امسال 100 درصد، اردیبهشت 70 درصد و خرداد ماه 25 درصد هزینه‌های بیمارستان‌ها به صورت علی‌الحساب پرداخت شده  است.

وی، با تأکید بر رسیدگی به وضعیت درمانی بیماران خاص افزود: بیماران تالاسمی، کلیوی، هموفیلی و ام.اس  به عنوان بیماران خاص محسوب می‌شوند که تا 95 درصد خدمات آنان تحت پوشش بیمه سلامت است و این در حالی است که شیمی درمانی بیماران سرطانی 100 درصد تحت پوشش بیمه قرار دارد

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به واگذاری پوشش بیمه‌ای همه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت اظهار داشت: در استان بوشهر ۱۵ هزار مددجوی کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر هزار بیمار صعب العلاج زیر پوشش این بیمه قرار دارند که خدمات ارائه شده به آنها در بخش درمان و دارو به میزان ۹۰ تا ۱۰۰ درصد رایگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.