تاریخ انتشار : 1398/4/24 چاپ خبر
مدیرکل بهزیستی خبر داد:

۴۱۸ مورد کودک آزاری و همسرآزاری در بوشهر

پولادی ریشهری می گوید: در حادثه کودک آزاری کارواش، وظایف‌مان را کامل انجام دادیم، هرچند برخی در این خصوص مطالب نادرستی به ما نسبت دادند.

به گزارش سایت خبری جنوب 24؛ مدیرکل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: سال گذشته 201 مورد کودک آزاری در استان داشته ایم که 21 مورد به شکل آزار جسمی، 91 مورد عاطفی،87 مورد به صورت غفلت و نادیده انگاری کودک بوده است.

علی پولادی ریشهری در نشست شورای اداری استان ادامه داد: در این خصوص 56 کودک از طرف پدر، 42 نفر از طرف مادر، 22 کودک از طرف خواهر و برادر و مابقی از سوی افراد دیگر مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

به نوشته ایسنا، این مقام مسئول با اشاره به تحصیلات افراد آزاردهنده گفت: 28 نفر بی سواد، 50 نفر ابتدایی، 104 نفر فاصله راهنمایی تا دیپلم و 19 نفر نیز بالای دیپلم بوده اند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه همسرآزاری در استان بوشهر 217 مورد بوده که در این زمینه 82 مورد به علت تندخویی در محیط خانواده، 61 مورد به دلیل اعتیاد، و 54 مورد به دلیل بیکاری اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: اورژانس آسیب های اجتماعی و سامانه تصمیم یا طلاق -که جدیدا در استان راه اندازی شده- و همچنین خانه های امن می توانند زمینه ساز پیشگیری از این دست آسیب ها باشند.

پولادی ریشهری در خصوص مباحث مربوط به کودک آزاری اخیر در بوشهر اظهار داشت: همکاران من در بهزیستی در این زمینه به طور کامل به وظایف خود عمل کردند و در این باره از تمامی رسانه های استان و کشور بابت انعکاس درست و واقعی مطالب تشکر می کنم هر چند که برخی از افراد هم نسبت به انعکاس وقایع اغماض ورزیدند اما امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که همه ما بتوانیم در زمینه ارتقاء سلامت اجتماعی در جامعه خود کوشا باشیم.

وی با اشاره به کمبودهای موجود گفت: تعداد 76 هزار و 641 نفر تحت پوشش بهزیستی داریم و 3 هزار نفر نیز با توجه به مسائل و مشکلات موجود در سالهای اخیر به عنوان افراد پشت نوبت از ایشان نام برده می شود که منتظر شرایطی برای تحت پوشش قرار دادن آنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال 96 مستمری افراد تحت پوشش 3 و نیم برابر شده که این رشد بسیار چشمگیری است.

مدیرکل بهزیستی بوشهر ضمن تشکر از استاندار بوشهر در زمینه دو اقدام اساسی در حوزه بهزیستی گفت: تفاهم نامه ساخت مسکن مددجویان و معلولان به تعداد 300 واحد در بوشهر و همچنین تفاهم نامه ساخت اولین مجتمع فرهنگی روانی و آموزشی تراز معلولان تدوین شده است که این مجتمع برای اولین بار در کشور و در بوشهر کلنگ زنی خواهد شد و امیدواریم شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.